Vraag

Weer opnames weg en oude reeds zelf verwijderde en gekeken opnames terug

  • 2 May 2024
  • 9 reacties
  • 245 keer bekeken

Vorige keer met de landelijke storing opnames verdwenen. Series dieik al had gezien en verwijderd kwamen terug.

vandaag wederom veel opnames weg, erg fijn, series zijn nog gedeeltelijk aanwezig maar oudste nog niet bekeken afleveringen weg.

nu ook weer series die al zijn bekeken en verwijderd terug. Vertrouwen in opnemen om later te kijken volkomen weg. Kastje uitgeschakeld en weer opnieuw opgestart geen verbetering. Vanmorgen 16% ruimte nu 43%. En nu?

 


9 reacties

Dat probleem heb ik ook Kpn

Jullie blijven herinneringen sturen dat ik mijn oude tv ontvanger moet terugsturen maar zolang dit probleem niet is opgelost stuur ik niets terug. 

Reputatie 1

Ik heb het zelfde probleem er staan zeker 50 opnames die al bekeken zijn

Wij hebben ook hetzelfde probleem.

Kpn wordt steeds grotere puinhoop.

Wordt trouwens tijd dat er eens een flinke prijs reductie volgt.

 

Reputatie 1

Ik heb sinds vanavond precies hetzelfde soort probleem: ik had vanochtend nog slechts een paar % opname ruimte. Sinds vanavond opeens 30% (!) opname ruimte terwijl er nochtans heel veel oude opnames die ik al gezien had en verwijderd, opeens opnieuw in mijn opnamelijst staan…

Waarom reageert kpn niet op deze recente vragen...?

Reputatie 5
Badge +5

Hier sinds vandaag een hoop nieuwe opnames weg en veel oude opnames ineens terug. 

Reputatie 1

Vorige keer met de landelijke storing opnames verdwenen. Series dieik al had gezien en verwijderd kwamen terug.

vandaag wederom veel opnames weg, erg fijn, series zijn nog gedeeltelijk aanwezig maar oudste nog niet bekeken afleveringen weg.

nu ook weer series die al zijn bekeken en verwijderd terug. Vertrouwen in opnemen om later te kijken volkomen weg. Kastje uitgeschakeld en weer opnieuw opgestart geen verbetering. Vanmorgen 16% ruimte nu 43%. En nu?

 

Zelfde hier ook weer @Arjo66  Had zelf net in een andere thread ook gepost hier over 

 

Reputatie 1

Ook bij mij weer oude opnames terug. Maar het is niet zo dat ik nu recente opnames weer kwijt ben. Die staan er ook gewoon nog netjes in. Alleen de opnames die ik met de storing kwijt was en paar extra die ik al verwijderd had staan er nu weer in.

Aan de ene kant ben ik dus blij, maar het was wel netjes geweest als KPN dit had gecommuniceerd. Gezien ik toch benieuwd was wat er nu precies gebeurd is of dat dit weer een nieuwe storing is heb ik KPN even gebeld. Daar konden ze mij aangeven dat de storing die er eerder was ontstaan is doordat ze de opnames gingen overzetten naar een nieuw systeem. Ze hebben inderdaad gisteren alsnog een restore gedaan van opnames die verdwenen waren. 

Als verbeterpunt heb ik meegegeven dat ze dit wel hadden mogen communiceren. Een compensatie op de abonnementsprijs had ik ook liever gehad dan een slechte B film, maar voor mij is het in elk geval zo opgelost. 

Reputatie 7
Badge +19

Er was afgelopen 19 op 20 april een storing met tv kijken. De storing zelf is toen opgelost maar het gevolg was missende opnames bij een deel van de klanten.

Ten eerste excuses voor deze storing en de nasleep ervan. De herstelactie van afgelopen donderdag is afgerond. Alle opnames zouden weer beschikbaar moeten zijn. Het kan in een enkel geval helaas wel voorkomen dat er een opname mist, en/of dat reeds verwijderde opnames weer terug zijn.

Zoals sommigen hebben gemerkt is tijdelijk bij een deel van de klanten de opnamecapaciteit verhoogd van 200 naar 300 uur. Dit hebben we gedaan om zoveel mogelijk te voorkomen dat er problemen zouden ontstaan bij het terugzetten van de opnames en het limiet zou worden bereikt. Naar alle waarschijnlijkheid zal volgende week iedereen weer op 200 uur worden gezet. We proberen dit te doen zonder dat je er wat van merkt. Tip: verwijder alvast zoveel mogelijk de opnames die je niet meer gaat kijken.

Het kan overigens zijn dat je verschillen ziet tussen de opnames in de TV+ app en op de tv-ontvanger. Dit wordt nog onderzocht.

Reageer