Vraag

Wegvallend geluid Discovery Channel

  • 21 April 2024
  • 49 reacties
  • 495 keer bekeken

Reputatie 1

Bij tv+ voor het kanaal Discovery, elke paar minuten een  of twee seconden geen geluid


49 reacties

Ook hier zo'n zelfde probleem.

Geluid stuitert/stottert/hapert....geeft het een naam maar is knap irritant. Komt idd hoofdzakelijk voor op Discovery kanaal.

Reputatie 4
Badge +2

Ook hier de zender heeft de hik. Is knap irritant 

Hier ook al heel lang last van, erg vervelend 

Reputatie 2

Hier ook problemen met Discovery channel. Echt waardeloos !

Precies hetzelfde hier. Twee KPN boxen, allebei bekabeld met officiële kabels. Geluid valt echt vaak weg, alleen op Discovery. KPN app zonder storing.

Met mijn ervaring en als ik hier zo lees heeft het niets met kabels en kastjes te maken, maar is er iets mis met het Discovery kanaal.

Edit: als ik even pauzeer en vervolgens verder kijk, is het geluid prima.

Reputatie 1

Zelfde probleem hier, echter heb ik dit probleem pas sinds dat een paar weken geleden mijn ontvangers zijn vervangen omdat mijn oude niet meer ondersteund worden door kpn.

Naar discovery channel kijken via de kpn app geen probleem. 

 

Admin: samengevoegd met een vergelijkbaar lopend topic

Reputatie 2
Badge

Goedenavond,

Heb hier sinds een paar weken veel last van. Ik zag op dit Forum dat er in 2021 best veel over "gepraat” is. Is er inmiddels al een goede en juiste oplossing voor? Heb zelf een Sony Bravia TV en Sony Soundbar.

En ook...alleen bij Discovery Channel.

Er wordt ook gepraat over de bekabeling anders aansluiten. Kan iemand dit misschien nog eens goed en helder uitleggen.

Zit trouwens nu te kijken naar Discovey Channel via KPN iTV app op de TV. Dit gaat tot mijn verbazing al een tijd goed. Het volume blijft aanwezig…

Alvast bedankt.

Charles.

 

Admin: samengevoegd met vergelijk lopend topic

Reputatie 2
Badge

Hier valt het geluid bij discovery sinds kort ook steeds even weg . Eerder nooit last van gehad.

Ik gebruik KPNtv+ box

Gr. Alex

 

Admin: samengevoegd met vergelijk lopend topic

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen! Ik heb het net even getest bij mijzelf op twee KPN TV+ boxen en ik kan het zelf even niet reproduceren. Hebben jullie een patroon kunnen vinden? Speelt hij bijvoorbeeld bij specifieke programma's of op bepaalde tijdstippen?

Hoi Remco, ik ben monteur bij KPN. Ik heb de VIP5202 aangesloten op een switch en V10 met pair bonding. Ik ervaar dit probleem ook al enige tijd. Het is echt alleen op Discovery Channel, verder geen last van dit probleem op andere zenders. Wellicht een probleem met specifiek de  Discovery stream? Mijn postcode is 3732, weet je waar de overige klachten vandaan kwamen? Het kan namelijk een specifieke iTV NODE betreffen. Het is iig behoorlijk irritant, hakkelend en storend geluid! Hopelijk snel een oplossing collega! 

@FieldEngineer_Jeff Persoonlijk ervaar en ken ik deze problemen niet. Maar als je monteur bent bij KPN moet je dit even bij je vakcoach laten landen. Die kan direct schakelen met het tv team. Altijd fijn als een KPN'er storing heeft want daar kunnen we natuurlijk goed bij monitoren.

Ik heb de indruk dat de dips er niet zijn via 

Digitenne (17), alleen live dus

Unicast, via TV+ , apps en tv.kpn.com. 

(dat zijn dus ook even de alternatieven. Voor TV+: 5 seconden pauzeren en je kijkt Unicast)

5 seconden pause lost inderdaad het probleem op

Ook bij mij valt het geluid telkens weg, en dat alleen bij Discovery. Er valt niet naar te kijken.  Ik heb een Arris VIP 5202. Heb het kastje al gereset en de kabels nagekeken. Niets helpt.

 

Graag actie.

 

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +13

Goedemiddag iedereen! Laat ik beginnen met iedereen nogmaals te bedanken voor alle feedback, dat is enorm waardevol voor ons. Ik heb wederom geïnformeerd bij de afdeling die dit in beheer heeft en het onderzoek loopt nog steeds. Ik beloof jullie dat zodra ik meer weet ik dit gelijk met jullie deel! 

Bij mijn weten loopt er inmiddels een onderzoek. 

Probleem zit alleen in de stream van de Arris en Arcadyan. En alleen in de live stream op de TV+ tenzij die op unicast staat.

Het probleem is er niet via online als app in smart-tv, phone*, tablet*, http://tv.kpn.com.

*ondersteunen chromecast 

En ook niet in TV+ box op unicast. NB na kort pauzeren heb je ook unicast met de TV+ ontvanger en met opname. 

Dat zijn ook de mogelijkheden om het momenteel te omzeilen

Oh ja. De weergave via Digitenne is ook goed als je dat hebt.

Reputatie 1

Toevallig heb ik dit op TLC. Geluid valt helemaal weg bij live kijken.  Zodra je het programma op pauze zet en dan gelijk aan, is het probleem weg. Op Discovery nog niet meegemaakt.  

Hier ook haperen discovery. Alles gereset, monteur langs geweest en niets helpt. Hoe lang moeten we wachten op een oplossing?

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb inmiddels een berichtje terug en mijn collega's hebben de situatie enkele dagen gemonitord en de situatie lijkt nu weer stabiel. Kunnen jullie dat bevestigen. Hoe is het geluid nu?

Reputatie 6
Badge +5

Zit nu even naar Aussies Gold Hunters te kijken.

 

Het lijkt inderdaad nu goed te gaan.

Bij mij ook beter. Nu duimen dat het zo blijft. 

Reputatie 1

Bij mij ook beter inderdaad, hopelijk blijft het zo.

Ik had deze week een monteur op bezoek. Het probleem van het wegvallende geluid bij discovery lag niet aan kpn. Maar aan de combinatie van kpn + en de televisie die ook automatisch beeld en geluid wilden regelen. Ik heb deze optie nu uitgeschakeld op de televisie en sindsdien geen problemen meer.

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb inmiddels een berichtje terug en mijn collega's hebben de situatie enkele dagen gemonitord en de situatie lijkt nu weer stabiel. Kunnen jullie dat bevestigen. Hoe is het geluid nu?

Maar wat is/was de oorzaak dan? Is het nu definitief opgelost dan? 

Reputatie 2

Hier net even getest, werkt perfect! Overigens ook geen haperingen van het geluid opgemerkt in mijn opnames van Wheeler Dealers van de afgelopen weken.

Opnames via de TV+, DIW7022, hadden het probleem in het geluid niet.

Via Arris en Arcadyan wel.

 

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb inmiddels een berichtje terug en mijn collega's hebben de situatie enkele dagen gemonitord en de situatie lijkt nu weer stabiel. Kunnen jullie dat bevestigen. Hoe is het geluid nu?

Maar wat is/was de oorzaak dan? Is het nu definitief opgelost dan? 

Voor zover de berichten die ik heb ontvangen heeft de leverancier dit uitgezocht. Het zou nu opgelost moeten zijn inderdaad.

Reageer