Vraag

Wegvallende WiFi als de tv ontvanger aanstaat

  • 13 February 2022
  • 8 reacties
  • 295 keer bekeken

Hallo,

In onze woning hebben wij achter de modem nog 2 Fritz box modems/routers. Van deze routers gebruiken wij de wifi.

Als we nu de tv ontvanger vip5202 inschakelen hebben wij geen wifi verbinding meer met de 2 Fritz box routers

 

Wat gebeurt hier?

Iemand ook dit probleem


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Het kan zijn dat je nominale internet snelheid dusdanig laag is, dat als je de tv inschakelt er te weinig snelheid overblijft voort internet, zeker voor wifi, want dat is al minder dan bekabeld.

Wat is je abo-snelheid en heb je een glas- of koper verbinding?

 

Jan bedankt voor je reactie maar dat is het net. Internet over de bekabeling blijft gewoon op snelheid. En de wifi van de kon modem blijft ook gewoon in de lucht.

Ook bekabelde apparaten die via de Fritz box lopen hebben gewoon verbindIng.

Het is allen dat het wifi signaal van de Fritz box weg is.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @JeroenvD22! In dit topic over het instellen en gebruiken van je eigen modem staat een goede tip. “Als je ook interactieve tv van ons hebt, of wifi apparaten van KPN gebruikt, stel dan je modem IP reeks in op 192.168.2.xxx. Dit zorgt ervoor dat die aanvullende apparaten goed blijven werken.” Zou je eens kunnen kijken of je daar wat aan hebt?

Bram,

Bedankt voor je reactie, de modem is van KPN, die is bekabeld verbonden met Fritz box 1, vanaf Fritz box 1 gaat er weer een kabel naar Fritz box 2. Vanaf Fritz box 1 gaat er ook een kabel naar vip5202 en de smart televisie.

Alles werkt prima, wifi via de KPN modem, wifi via de beide Fritz boxen. Alles zit in dezelfde op range. 192,168,2,xxx.

Maar dan als de vip5202 wordt aangezet is er geen wifi meer mogelijk via de Fritz boxen. De KPN modem is nog wel zichtbaar en is communicatie via wifi wel mogelijk 

Daarnaast is communicatie via de kabel via alle punten mogelijk. Als ik ga scannen op ap's in het netwerk zijn de Fritz boxen ook niet meer te vinden. Tot de vip5202 op standby wordt gezet dan zijn de Fritz boxen ook weer via wifi te bereiken.

 

Groetjes Jeroen

Reputatie 7
Badge +22

@JeroenvD22 welke modem heb je van KPN? En hoe is de tv ontvanger aangesloten, is dat aan de fritzbox of aan de modem van KPN? 🤔 

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenvD22 speelt het probleem nog steeds? En heb je de vraag van @Dennis Schreve nog gezien? Zo nee zou je daar alsnog antwoord op kunnen geven?

Hallo het probleem speelt nog steeds,

Ik heb nog niet gekeken welke modem ik precies heb, maar daar zit denk ik ook niet het probleem, deze hangt in de meterkast.

Ik zal de aanleg nogmaals proberen te vertellen.

KPN modem ( in de meterkast)

Kabel naar fritzbox1 (woonkamer bij de tv)

Vanaf fritzbox1 kabel naar fritzbox2, Samsung tv en ARIS vip5202 tv ontvanger 

Als de ARIS is ingeschakeld 8s de wifi van de 2 fritzboxen weg, van de KPN modem werkt wel.

ARIS uit, heb ik 3 wifi toegangspunten. Namelijk KPN modem en de 2 fritzboxen

 

 

Ik zie dat het een wat ouder topic is maar ik heb hier een identiek probleem en zag dat er uiteindelijk niet een passend antwoord gekomen was.

  • Modem KPN in meterkast
  • Daarachter een eigen access point waar alle ethernetkabels op zijn aangesloten en daarnaast zorgt dit voor betere wifi wat prima werkt (alles in dezelfde range 192.168.2.xxx)
  • Enige probleem, ARRIS sinds kort in gebruik (ik gebruikte smart functie TV via wifi), bij inschakelen ARRIS valt wifi signaal in huis weg, zowel 2,4 als 5 GHz
  • We hebben 2 tv's, als je op tv 1 televisie aan het kijken bent via de smart functie en wifi en daarna schakel je op tv 2 de ARRIS in valt op tv 1 het signaal weg. Schakel ik de ARRIS weer uit wordt het wifi signaal weer opgepakt en gaat tv 1 weer verder
  • Op deze manier is de bekabelde ARRIS wat toch voor een iets beter beeld zorgt vrij nutteloos, omdat alle andere apparatuur in huis geen wifi verbinding meer heeft