Beantwoord

welke kabel voor tv-ontvanger

  • 31 August 2020
  • 5 reacties
  • 1074 keer bekeken

Hoi,

ik ben een nieuwe klant en ga binnenkort over naar KPN.

Nu wil ik op 1 TV interactief en wil ik op 2 andere televisies anoloog kijken. Dit kan ik nu ook via Ziggo en heb vanuit mijn meterkast naar elke TV een coax kabel lopen.

Volstaat dit dadelijk ook?

 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 31 August 2020, 19:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Analoog bestaat niet bij KPN. Bij Ziggo binnenkort ook niet meer volgens mij. Als het nu überhaupt nog wel bestaat. U zult bij Ziggo wel tv kijken via een insteekkaart in de tv gok ik zo. KPN heeft zoiets niet. Naar iedere tv moet gewoon een utp kabel lopen. Coax heb je niets aan bij KPN. Gooi maar in de vuilnisbak. Tenzij u nog eens van plan bent weer terug te gaan naar Ziggo. Wat wel kan is digitenne. Dan hoeft er geen kabel naar de tv. Of als het een vrij jonge smart tv van Samsung of LG is, dan kunt u hier een app op installeren. Daarmee kunt u dan eventueel via WiFi kijken. Maar ook dan: kabel is veel beter.

Oké, bedankt voor de reactie 

Toch nog een vraag, kan ik die utp kabel rechtstreeks  in mijn tv stoppen of moet er altijd een decoder tussen?

Reputatie 7
Badge +24

Indien u de app gebruikt op een nieuwere smart tv, dan de kabel in de tv. Anders altijd in een decoder / tv ontvanger. Die dan via een HDMI kabel verbonden is met de tv.

Reputatie 7
Badge +10

Iets duidelijker:

Je kan altijd TV kijken via een decoder maar er zijn een paar andere opties:

Als de andere TV's relatief nieuw zijn, beschikken over wifi en van LG of Samsung is, dan kan je hierop de KPN ITV app voor smart TV's downloaden en zo kijken.

Of je koopt een Chromecast voor 40 euro, aansluiten op de TV, open de KPN ITV op je telefoon of tablet, kies een zender en cast deze naar je TV. Dat werkt ook vrij goed.

Beide alternatieven zijn gratis binnen je nieuwe abonnement (op die eenmalige 40 euro voor een Chromecast na dan).

Reageer