Beantwoord

Welke tv is het beste bij een KPN abonnement?

  • 19 January 2023
  • 22 reacties
  • 493 keer bekeken

Hallo, 

Ik ben toe aan een nieuwe tv en ik denk aan een  Sony Bravia tv. Ik lees veel over de app, maar werkt dit ook nog steeds via een decoder? Wat zijn de voordelen en nadelen van de app? Kun je dan nog steeds de tv gids zien? Ik lees wel over de combi KPN met een Samsung tv, maar niet over een Sony tv. Iemand ervaringen?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 19 January 2023, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Dag @plantje1969 de app is absoluut geen vervanger of kwalitatief gelijk aan de decoder.  Leuk als je niet teveel eisen stelt maar niet voor degene die perfect beeld wil zien. Overigens is de Sony oled een uitstekende tv weet ik uit ervaring😉.

Hallo, 

Ik ben toe aan een nieuwe tv en ik denk aan een  Sony Bravia tv. Ik lees veel over de app, maar werkt dit ook nog steeds via een decoder? Wat zijn de voordelen en nadelen van de app? Kun je dan nog steeds de tv gids zien? Ik lees wel over de combi KPN met een Samsung tv, maar niet over een Sony tv. Iemand ervaringen?

 

Hallo @plantje1969 theoretisch is een 4K-monitor al genoeg i.p.v. een smart-tv, daar alles toch via de KPN-decoder geregeld wordt. Een app is leuk op een tv voor de hobby- c.q. slaapkamer, maar de beste kwaliteit haal je uit de decoder, mits die rechtstreeks ophet modem is aangesloten.

@Joep1965 hartelijk dank voor je antwoord. Dit is wat ik al dacht. Kun je een decoder van de KPN aansluiten op een Sony Oled? Dit omdat ik bij KPN alleen maar lees over een Samsung en LG. Op de tv websites lees ik over een CI+ module, wat KPN niet heeft. Of gaat dit dan weer over digitale ontvangst?

Hallo @plantje1969 je tv heeft minimaal 1 HDMI-aansluiting nodig, dat is de enigste voorwaarde.

 

Badge +19

Je kunt met bijgeleverde hdmi kabel de decoder aansluiten aan de tv. Er moet wel een kabel komen of zijn van het modem naar de decoder. 

Hallo @plantje1969 een CI+ module is voor Digitenne ontvangst. Niet voor regulier tv kijken.

 

Kun je een decoder van de KPN aansluiten op een Sony Oled? Dit omdat ik bij KPN alleen maar lees over een Samsung en LG.

Deze twee merken ondersteunen het gebruik van hun eigen resp. afstandsbediening in combinatie met de decoder van kpn.

Verder kunnen Samsung, LG, Philips (de Android-TV versie) en Sony ook de app van KPN TV draaien, maar die is op de hoofd-tv naar mijn mening alleen handig als je (enige) decoder defect gaat. En dát gebeurt hoogst zelden.

Op het hoofdtoestel is de decoder aan te bevelen. Beste beeldkwaliteit en ook radio kanalen aanwezig.
Ook dat van die afstandsbediening is handig (vind ik) als de kpn afstandsbediening defect raakt. En je niet direct vervanging bij de hand hebt.

Op élke tv met minimaal één hdmi aansluiting is kpn te gebruiken. Dus zelfs 15 jaar oude beestjes.

Hartelijk dank iedereen voor de antwoorden. Deze hebben mij geholpen om voor de tv te gaan wat ik graag wil. Wel heb ik een laatste vraag. De tv verkoper geeft aan dat ik een HDMI 2.1 kabel nodig heb voor de tv ontvanger. Past de normale kabel (staat geen naam op) van de tv ontvanger naar de tv, op de tv? Mijn huidige kabel is met een brede ‘stekker’. Als ik op internet naar een HDMI 2.1 kabel kijk, is dit een smal stekkertje (ik weet even niet hoe je dit noemt). 

Dan vermoed ik dat je een scart stekker bedoeld, die zijn (gelukkig) achterhaald inmiddels.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Scart

Het zou nog wel kunnen werken met een scart verbinding alleen is de kwaliteit dan sub-optimaal, dus zorg voor een HDMI kabel en dan gaat het lukken.

Dan vermoed ik dat je een scart stekker bedoeld, die zijn (gelukkig) achterhaald inmiddels.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Scart

Het zou nog wel kunnen werken met een scart verbinding alleen is de kwaliteit dan sub-optimaal, dus zorg voor een HDMI kabel en dan gaat het lukken.

Dankjewel. Okay, de kabel is dus nodig;-) Hoe weet ik of mijn tv ontvanger geschikt is voor 4K?

 

Hallo @plantje1969 als de KPN-decoder een 5202 is, is het een decoder geschikt voor 4K-uitzendingen en ook de allernieuwste decoder, die sinds 23-1-2023 aan nieuwe klanten wordt uitgeleverd, is geschikt voor 4K.

Er zijn alleen nog geen reguliere 4K-uitzendingen bij de publieke en commerciële omroepen.

Welk merk en type decoder heb jij van KPN in bruikleen?

Reputatie 7
Badge +20

Ga naar een winkel met veel verschillende merken tv's.

Kijk welke je mooi vind en onthoudt dat of schijf dat op.

Ga daarna naar wwwk.kieskeurig.nl en enkele online winkels.

En kijk wat andere ervan vinden.

 

Zelf heb ik gekozen voor de OLED LG tv 48”

Ben ik zeer tevreden over.

Maar ook Samsung, Sony, etc. maken mooie tv's.😉

Hallo @plantje1969 als de KPN-decoder een 5202 is, is het een decoder geschikt voor 4K-uitzendingen en ook de allernieuwste decoder, die sinds 23-1-2023 aan nieuwe klanten wordt uitgeleverd, is geschikt voor 4K.

Er zijn alleen nog geen reguliere 4K-uitzendingen bij de publieke en commerciële omroepen.

Welk merk en type decoder heb jij van KPN in bruikleen?

Helder. Ik heb de HMB2260. Ik heb zojuist contact gehad met KPN en kennelijk kan mijn tv ontvanger niet omgeruild worden, omdat de internet snelheid niet snel genoeg is. Vreemd voor de grootste aanbieder van Nederland! Gelukkig is KPN wel bereid om mij een HDMI 2.1 kabel te leveren, zodat het past op mijn tv. Zijn er verder nog addertjes onder het gras? Connect dit met mijn nieuwe tv? Sony Bravia.  

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb zojuist contact gehad met KPN en kennelijk kan mijn tv ontvanger niet omgeruild worden, omdat de internet snelheid niet snel genoeg is. Vreemd voor de grootste aanbieder van Nederland! 

Waarom is dat vreemd? 

Maar ... kunt u ook niet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm die een paar dagen geleden geïntroduceerd is? Dan krijgt u nieuwe tv ontvangers.

Ik heb zojuist contact gehad met KPN en kennelijk kan mijn tv ontvanger niet omgeruild worden, omdat de internet snelheid niet snel genoeg is. Vreemd voor de grootste aanbieder van Nederland! 

Waarom is dat vreemd? 

Maar ... kunt u ook niet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm die een paar dagen geleden geïntroduceerd is? Dan krijgt u nieuwe tv ontvangers.

Dit heb ik uiteraard gevraagd, maar dit kan niet, omdat de snelheid in mijn buurt niet sneller is dan 50 mb. En dus met een nieuw abbo kan het ook niet. Vreemd.

Ga naar een winkel met veel verschillende merken tv's.

Kijk welke je mooi vind en onthoudt dat of schijf dat op.

Ga daarna naar wwwk.kieskeurig.nl en enkele online winkels.

En kijk wat andere ervan vinden.

 

Zelf heb ik gekozen voor de OLED LG tv 48”

Ben ik zeer tevreden over.

Maar ook Samsung, Sony, etc. maken mooie tv's.😉

TV heb ik al gevonden, dank.

Reputatie 7
Badge +24

Maar ... kunt u ook niet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm die een paar dagen geleden geïntroduceerd is? Dan krijgt u nieuwe tv ontvangers.

Dit heb ik uiteraard gevraagd, maar dit kan niet, omdat de snelheid in mijn buurt niet sneller is dan 50 mb. En dus met een nieuw abbo kan het ook niet. Vreemd.

Dat lijkt me onzin. Ook klanten met een lage snelheid moeten naar dat nieuwe abonnement kunnen. Het is een volledig nieuwe abonnementsvorm die Hussel en voorgaande abonnementen zal vervangen. Iedereen "moet" over bij wijze van spreken. 

Maar ... kunt u ook niet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm die een paar dagen geleden geïntroduceerd is? Dan krijgt u nieuwe tv ontvangers.

Dit heb ik uiteraard gevraagd, maar dit kan niet, omdat de snelheid in mijn buurt niet sneller is dan 50 mb. En dus met een nieuw abbo kan het ook niet. Vreemd.

Dat lijkt me onzin. Ook klanten met een lage snelheid moeten naar dat nieuwe abonnement kunnen. Het is een volledig nieuwe abonnementsvorm die Hussel en voorgaande abonnementen zal vervangen. Iedereen "moet" over bij wijze van spreken. 

Mij ook! Ik ga zo nogmaals bellen en probeer het opnieuw. 

Reputatie 7
Badge +20

@plantje1969 

 

Zie hier, misschien is dit is voor jou.

Nog even dit, plantje1969

Het 4k zenderpakket kan je niet afnemen onder de 100 Mb/s bandbreedte op de aansluiting. Dan kun je met de nieuwe decoder wel Netflix, HBO, Disney+ en dergelijke met respectievelijke 4k abonnementen gebruiken.
Maar die apps zitten met 4k kwaliteit ook al in die mooie nieuwe tv van je! 💪

Op de bestelpagina van kpn.com worden na de postcodecheck vanzelf alle op jouw adres leverbare opties getoond. Je kunt kiezen wat je wilt en dan direct bestellen. Werkt vaak beter dan bellen. 

Op de bestelpagina van kpn.com worden na de postcodecheck vanzelf alle op jouw adres leverbare opties getoond. Je kunt kiezen wat je wilt en dan direct bestellen. Werkt vaak beter dan bellen. 

Zoals gezegd, dit werkt dus niet bij mij!