Vraag

Welke tv-ontvanger levert KPN op dit moment aan nieuwe klanten?

  • 4 May 2024
  • 22 reacties
  • 243 keer bekeken

Reputatie 2

Voor een dame op leeftijd heb ik de volgende vraag:

Welke TV ontvanger levert KPN op dit moment aan nieuwe klanten? 

 

Op dit moment maakt zij gebruik van de ‘oude’ serie, dus niet de relatief nieuwe (Arris) TV+.

Echter, gaat zij binnenkort verhuizen en dient er een keuze gemaakt te worden voor een provider.

Ik weet dat Budget bijvoorbeeld wel de oude stijl ontvangers levert.

Die laatste heb ik zelf als beta tester kunnen ervaren en ik moet zeggen dat er veel dingen zijn verandert, iets wat niet wenselijk is voor iemand op leeftijd.

Misschien dat iemand mij hier uit de droom kan helpen door te melden dat het menu van de nieuwe ontvanger wellicht toch kan worden ‘teruggezet’ naar de oude stijl, of dat je alsnog keuze hebt in welke ontvangen je krijgt?

 

EDIT: Ik kom erachter dat ook Budget kennelijk de nieuwe Arris ontvangers is gaan leveren..


22 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Kijk hier eens naar KLIK

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u niet gewoon een verhuizing doorgeven bij KPN? Dan blijft ze dezelfde ontvangers gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24

Op dit moment maakt zij gebruik van de ‘oude’ serie, dus niet de relatief nieuwe (Arris) TV+.

De TV+ ontvanger is van Sagemcom. Niet van Arris.

Reputatie 7
Badge +24

EDIT: Ik kom erachter dat ook Budget kennelijk de nieuwe Arris ontvangers is gaan leveren..

Waarschijnlijk de Arris 5202. Die werkt gewoon hetzelfde als de oudere ontvangers. Hij heeft alleen een Bluetooth afstandsbediening. Indeling van de knoppen op de afstansbediening is iets anders. Maar de ontvanger werkt op dezelfde manier.

Reputatie 2

Kunt u niet gewoon een verhuizing doorgeven bij KPN? Dan blijft ze dezelfde ontvangers gebruiken.

De verhuizing leek hij een uitgelezen moment om over te stappen op een goedkoper abonnement. Nu betaald ze €68 per maand en daar kon niets aan verandert worden volgens de dame van de afdeling ‘Opzeggen’.

Op dit moment maakt zij gebruik van de ‘oude’ serie, dus niet de relatief nieuwe (Arris) TV+.

De TV+ ontvanger is van Sagemcom. Niet van Arris.

Ik zie het staan inderdaad. Wellicht was ik in de war dat Budget en KPN nu dezelfde hardware zouden leveren, maar dat is gelukkig nog niet het geval.

We gaan zien hoe het uitpakt.

Reputatie 2

Aanvulling: Dit filmpje en deze link laten ook zien dat er inderdaad nog een verschil is tussen bijvoorbeeld de VIP-modellen (ik begon met de 1963 in 2010 toen KPN begon met iTV) en de nieuwe TV+ box van Sagemcom. Daartussen zit dus de Arris met hopelijk het oude menu zoals KPN dat nu nog op de VIP-modellen heeft.

Edit: KPN heeft de Arris ook nog de naam VIP meegegeven.. Maar ik begrijp nu wel welke verschillende modellen er in omloop zijn (geweest) :-) 

Reputatie 7
Badge +20

Nieuwe klanten krijgen de Sgemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Samen met het KPN tv+ abonnement.

 

Arris VIP 2952 en Arris VIP 5202 worden aan bestaande klanten geleverd die een nieuwe KPN tv ontvanger nodig hebben.

 

@van Selm

Mijn eerste KPN tv ontvanger was de Arcadyan HMB 2260 in 2012

In 2011 had ik alleen internet glasvezel via KPN.

-- De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is een mediabox op Android --

De Arris en Arcadyan draaien op Linux. 

 

P.S.

Je kan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) laten opstarten als tv ontvanger, dus met tv zenders.

En als je op een cijfertoets klikt, gaat hij meteen naar die zender.

Mocht hij in het scherm waar je al die kleine beeldjes ziet, klik dan op een cijfer en hij gaat meteen naar de tv zender. 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u niet gewoon een verhuizing doorgeven bij KPN? Dan blijft ze dezelfde ontvangers gebruiken.

De verhuizing leek hij een uitgelezen moment om over te stappen op een goedkoper abonnement. Nu betaald ze €68 per maand en daar kon niets aan verandert worden volgens de dame van de afdeling ‘Opzeggen’.

Heeft ze alleen internet en 1 tv ontvanger? Verder helemaal niks?

Reputatie 7
Badge +24

Hou er wel rekening mee dat ook bij Budget de ontvangers ooit een keer zullen veranderen. Dus als deze oude dame nog 20 jaar leeft bijvoorbeeld, dan zal ze hoe dan ook ooit een keer moeten wennen aan een andere tv ontvanger.

Het is spijtig, maar de wereld staat niet stil. Van sommige dingen die gewoon goed werken zouden we graag willen dat die gewoon zouden blijven. Maar helaas...

Reputatie 2

Hou er wel rekening mee dat ook bij Budget de ontvangers ooit een keer zullen veranderen. Dus als deze oude dame nog 20 jaar leeft bijvoorbeeld, dan zal ze hoe dan ook ooit een keer moeten wennen aan een andere tv ontvanger.

Het is spijtig, maar de wereld staat niet stil. Van sommige dingen die gewoon goed werken zouden we graag willen dat die gewoon zouden blijven. Maar helaas...

 

Tja, 20 jaar durf ik niet te garanderen want dan is de 100 gepasseerd, maar het is in haar geval wel mooi meegenomen als er niet te veel verandert. Dus Budget was in principe geen verkeerde keuze.

Reputatie 2

Kunt u niet gewoon een verhuizing doorgeven bij KPN? Dan blijft ze dezelfde ontvangers gebruiken.

De verhuizing leek hij een uitgelezen moment om over te stappen op een goedkoper abonnement. Nu betaald ze €68 per maand en daar kon niets aan verandert worden volgens de dame van de afdeling ‘Opzeggen’.

Heeft ze alleen internet en 1 tv ontvanger? Verder helemaal niks?

Laatste factuur = € 84,49 en ik heb haar huistelefoonnummer geporteerd zodat ze vrij is om het nummer overal mee naartoe te nemen waar internet is. (Zie ook mijn andere topic hierover). 

Nu dat is gebeurd gaat Onbeperkt bellen à €16,50 er af kom je op €67,99.

Daar zit nog wel 1 extra tv-ontvanger bij inbegrepen à €5,-.

Maar, helaas de klantenservice kon niets doen.

Waarschijnlijk is er wel van alles mogelijk als ik zometeen voor haar het abonnement ga opzeggen maar dan zit ze al bij Budget.

Hetgeen overigens (uiteraard) op het netwerk van KPN is, dus KPN blijft profiteren :) 

Reputatie 7
Badge +24

Welk abonnement heeft ze nu? Een Alles-in-1 Instap abonnement? 

Reputatie 2

Welk abonnement heeft ze nu? Een Alles-in-1 Instap abonnement? 

Yes, €62,99 + €5,- voor extra ontvanger.

200 Mbit glasvezel, maar 100 was ook genoeg.

Desondanks kon de overigens zeer vriendelijke dame (via mij) niets voor deze mevrouw betekenen.

Ze had nog wel geopperd om het abonnement onder een andere naam (bijvoorbeeld die van haar dochter) op haar nieuwe adres aan te vragen maar dat leek mij niet handig.

Reputatie 7
Badge +24

Welk abonnement heeft ze nu? Een Alles-in-1 Instap abonnement? 

Yes, €62,99 + €5,- voor extra ontvanger.

200 Mbit glasvezel, maar 100 was ook genoeg.

Alles-in-1 Instap is 50 mbit. Heeft ze een gratis verhoging naar 200 mbit gekregen? 

De goedkoopste optie bij de nieuwste abonnementsvorm met 2 tv ontvangers is 60 euro. Dat is dan zonder telefoon, en dan krijgt ze er gratis opnemen bij, wat ze nu niet heeft.

Maar ja, goed, nieuwe ontvangers dus.

BudgetThuis; de iets oudere Arris VIP5202. Deze werkt nog als de oudere Arris VIP2952 en Arcadyan HMB2260. Alleen heeft de 5202 geen display meer.

KPN: de allernieuwste Sagemcom DIW7022. Dit is feitelijk een streamingbox op Android-TV. Hoewel kpn e.e.a. al heeft aangepast waardoor ie redelijk werkt als de ‘klassieke’ ontvangers hebben ouderen er nog wel moeite mee.

BudgetThuis: …. € met internet/telefoon/ 2 ontvangers (ik ga mijn postcode/huisnummer niet prijsgeven aan BudgetThuis)

KPN: (nieuwe abonnement met de DIW7022) € 60 internet + 2 tv ontvangers. En opnemen. 

Reputatie 7
Badge +11

Als ik mijn huidige pakker bij KPN, 100Mb, tv, opnemen, telefoon €61,99

vergelijk met Budget thuis ben ik €4 duurder uit bij Budget Thuis.

Internet is €2,50 duurder, tv is €2,50 duurder en telefoon is €1 goedkoper.

En dat noemt zich Budget. 

Lang leve KPN, dat is pas een budget provider.

@PeterG en @Nick83 en @joop2011 en @van Selm en @Paul.K 

Reputatie 2

Ja klopt, Budget profiteert nu alleen nog maar van het feit dat ze vroeger goedkoper waren. Een deel van hun klanten blijven daardoor hangen. Daarmee zijn de alternatieven vooral Odido of Online (Ziggo valt niet serieus te nemen).

Reputatie 2

KPN en Budget schelen inderdaad vrijwel niets.

Als ik appels met appels vergelijk:

100 Mbit voor 1 jaar bij Budget: (17,50 + 66,50)/ 2 = €42,- per maand gemiddeld.

Zelfde bij KPN: (35 + 55)/2 = €45,- per maand gemiddeld.

Echter, in dit geval is het gewoon mooi meegenomen dat Budget dus de ‘oude’ ontvangers nog levert.

Reputatie 7
Badge +20

@van Selm 

 

Nog hebt, want ook die worden vervangen.

 

En wat is er mis met de nieuwe KPN tv ontvanger?

 

De nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Je zet hem aan.

Je klikt op een cijfer van de zender.

Hij gaat daar meteen naar toe.

OF

Je laat hem opstarten zoals de “oude” opstartte.

 

Zoals ik al eerder al vermelde.

 

Reputatie 7
Badge +24

100 Mbit voor 1 jaar bij Budget: (17,50 + 66,50)/ 2 = €42,- per maand gemiddeld.

En hoeveel kost het het 2de jaar?

Hoe komt u überhaupt aan die bedragen? Ik zie andere bedragen.

100 mbit kost 45 euro zie ik staan. En 19 euro voor 2 tv ontvangers. Dat is zonder welkomstkorting. 

En ik denk dat 50 mbit misschien ook wel genoeg is?

Reputatie 2

100 Mbit voor 1 jaar bij Budget: (17,50 + 66,50)/ 2 = €42,- per maand gemiddeld.

En hoeveel kost het het 2de jaar?

Hoe komt u überhaupt aan die bedragen? Ik zie andere bedragen.

100 mbit kost 45 euro zie ik staan. En 19 euro voor 2 tv ontvangers. Dat is zonder welkomstkorting. 

En ik denk dat 50 mbit misschien ook wel genoeg is?

 

Alleen het eerste jaar die korting.

Prijzen van KPN zijn te vinden op https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@van Selm 

Wat vond je van mijn verhaal i.v.m. de nieuwe KPN tv ontvanger?

Dat is toch ook goed bruikbaar? 

 

Zenders kunnen namelijk best snel ingetikt worden met de ab.😉

Reageer