Beantwoord

Werkt tv ontvanger vip5202 ook op oudere televisies ?

  • 29 March 2024
  • 15 reacties
  • 149 keer bekeken

is de nieuwe Vip5202 ook geschikt voor oudere televisies , bij het aansluiten bleek al dat er een andere kabel moest komen ( 1 kant scart voor in de televisie en de andere wel hdmi voor in de tv ontvanger , nadat gefixt te hebben en de afstandbediening te hebben ingesteld geeft de televisie een alleen de kanalen ext1 ext2 en av met zwart beeld aan en zender 1 geeft sneeuwbeeld en nu rees bij mij de vraag of de tv ontvanger uberhaupt wel werkt op andere televisies dan een smart tv ???

icon

Beste antwoord door Berteman 29 March 2024, 13:20

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In principe zou het moeten werken met een converter van HDMI naar scart...want de tv zelf heeft geen HDMI-poort begrijp ik?

Dan is-ie wel heel oud...HDMI zit al minstens 15 jaar op tv's volgens mij. Heel goed hoor, om lang met spullen te doen, ik gebruik ook oude tv's, maar die hebben wel HDMI...is uw tv wel HD dan, @Visje91? De tv hoeft in elk geval niet "smart" te zijn. Met de KPN Box maak je 'm slim...

Reputatie 7
Badge +8

Het zou kunnen werken, @Visje91. Wat voor HDMI naar Scartkabel heb je precies gekocht? Met een goede HDMI naar Scartconverter zou het geen probleem moeten zijn, maar er worden veel van dit soort producten en kabels verkocht van een matige kwaliteit. 

Je zou ook kunnen proberen, de Arris VIP5202, te ruilen voor een Arris VIP2952. Deze ontvanger heeft nog een Scartaansluiting. Het beste is om daarvoor met kpn contact op te nemen.

Reputatie 7
Badge +24

Word het niet eens tijd voor een nieuwe tv?

Het zou kunnen werken, @Visje91. Wat voor HDMI naar Scartkabel heb je precies gekocht? Met een goede HDMI naar Scartconverter zou het geen probleem moeten zijn, maar er worden veel van dit soort producten en kabels verkocht van een matige kwaliteit. 

Je zou ook kunnen proberen, de Arris VIP5202, te ruilen voor een Arris VIP2952. Deze ontvanger heeft nog een Scartaansluiting. Het beste is om daarvoor met kpn contact op te nemen.

 

scart to hdmi d271 kabel heb ik ervoor aangeschaft 

Word het niet eens tijd voor een nieuwe tv?

zolang de motor nog loopt gewoon doorgaan 😀

In principe zou het moeten werken met een converter van HDMI naar scart...want de tv zelf heeft geen HDMI-poort begrijp ik?

Dan is-ie wel heel oud...HDMI zit al minstens 15 jaar op tv's volgens mij. Heel goed hoor, om lang met spullen te doen, ik gebruik ook oude tv's, maar die hebben wel HDMI...is uw tv wel HD dan, @Visje91? De tv hoeft in elk geval niet "smart" te zijn. Met de KPN Box maak je 'm slim...

tv is van net daarvoor tikt dit jaar de 20 jaar aan

Reputatie 7
Badge +24

Het hdmi signaal wat de tv ontvanger uitzend is versleuteld. Een tv met een hdmi poort heeft speciale geheime codes aan boord om het signaal te ontsleutelen. Uw tv zal die niet hebben. Het signaal over de scart is normaal ook nooit versleuteld. 

Reputatie 7
Badge +24

tv is van net daarvoor tikt dit jaar de 20 jaar aan

Is het nog een ouderwetse beeldbuis?

Alleen een tv met hdmi is geschikt. Dat is nu al 18 jaar de norm bij nieuwe televisies. Het hoeft geen smart-tv te zijn. 

Met een hdmi naar scart adapter werkt het niet. De door content aanbieders vereiste beveiliging ( HDCP) herkent dan geen aangesloten beeldscherm. 

En de adapter die je gekocht hebt kan alleen signaal van scart to (naar) hdmi omzetten. Werkt dus helemaal niet. 

Geen enkele provider biedt nu nog nieuwe ontvangers met scart aan.

Wel nog te proberen. Kpn bellen. Uitleggen dat je nog een tv met scart wilt aansluiten. Mogelijk dat je dan nog een Arris VIP2952 erbij kunt huren. 

 

tv is van net daarvoor tikt dit jaar de 20 jaar aan

Is het nog een ouderwetse beeldbuis?

precies ,  1 met een dikke kont :) 

Alleen een tv met hdmi is geschikt. Dat is nu al 18 jaar de norm bij nieuwe televisies. Het hoeft geen smart-tv te zijn. 

Met een hdmi naar scart adapter werkt het niet. De door content aanbieders vereiste beveiliging ( HDCP) herkent dan geen aangesloten beeldscherm. 

En de adapter die je gekocht hebt kan alleen signaal van scart to (naar) hdmi omzetten. Werkt dus helemaal niet. 

Geen enkele provider biedt nu nog nieuwe ontvangers met scart aan.

Wel nog te proberen. Kpn bellen. Uitleggen dat je nog een tv met scart wilt aansluiten. Mogelijk dat je dan nog een Arris VIP2952 erbij kunt huren. 

 

aha , dat verklaart wel een en ander , jij en de andere reageerders bedankt voor de informatie 

Reputatie 7
Badge +9

tv is van net daarvoor tikt dit jaar de 20 jaar aan

Is het nog een ouderwetse beeldbuis?

precies ,  1 met een dikke kont :) 

Oei, dan wordt het toch echt tijd voor een nieuwe TV...u zult niet weten wat u ziet! Ook veel zuiniger in gebruik.

tv is van net daarvoor tikt dit jaar de 20 jaar aan

Is het nog een ouderwetse beeldbuis?

precies ,  1 met een dikke kont :) 

Oei. Besef je wel dat die zeker 3 tot 4 x meer stroom verbruikt dan een moderne platte. En een kleiner beeld. En zeker geen HD.

Breedbeeld beeldbuis? Dan ook slechts een resolutie van van 720 (hor) bij 576 (ver). Dan is nog geen kwart van het aantal beeldpunten van HD breedbeeld (1920 x 1080). Je ontzegt je zelf veel…. En dan nog de mindere ruimte die een platte tv inneemt….

Of zelfs nog een 4:3 beeldbuis? Dan houd je nog minder scherpte over. Horizontaal nog steeds wel 720 beeldpunten (HD is dus 1920), maar verticaal maar 432 (!) (HD dus 1080 !) omdat anders het 16:9 beeld niet op de 4:3 buis past.

Stroomverbruik, de beeldscherpte, de ruimte inname, geen hdmi. Poeh poeh, dat oude ding heeft z'n geld wel opgebracht…. of eigenlijk niet meer. Hij kost nu alleen maar extra! En maar naar dat wazige beeld staren.

Maar je hebt wel een smartphone?????????? 😁. Of….. En natuurlijk nog een personal computer met enorme kast, weinig geheugen. Los scherm, los toetsenbord, muis…. 😎. Ik zie het me allemaal nog voor me. Zo uit de vorige eeuw.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG

Vorige eeuw?

Nee hoor, ook nog een stuk in deze 21ste eeuw.

Wij hadden de beeldbuis tv 32” breedbeeld tot en met 2008

Toen begon de platte tv een beetje in te komen, maar nog steeds was toen bijna alles SD, pas 2013 kwam HD als standaard.

 

Computer, ik had als 1 van de eerste in 2004 een platte monitor, maar vergeleken met de huidige monitor (2016 gekocht) was dat maar een matig beeld destijds.

 

Reputatie 7
Badge +20

 Maar @Visje91 kan inderdaad veel beter een nieuwe tv kopen.

Die verdient zich zelfs terug door het veel lagere energie (volksmond stroom) verbruik.

TV met CRT (dikke beeldbuis) 32” ongeveer 300 watt en de platte 40" tv ongeveer 80 watt. 

 

Reageer