Beantwoord

Wisselen van iTV tuner

  • 9 June 2020
  • 35 reacties
  • 420 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Omdat ik vrij regelmatig de iTV tuner moet resetten omdat het vast blijft staan of ik kan niets meer doen met de afstandbediening batterijen eruit halen heeft ook niet altijd zin soms wel kortom ik zit constant met problemen en juist hierom de volgende vraag:

Zou ik mijn iTV tuners (VIP 2952) kunnen wisselen voor de VIP 5202 hier zou ik zeer dankbaar voor zijn, dan zitten er gelijk twee nieuwe afstandsbedieningen bij met gebruik van Bluetooth het juist hierom te doen.
Hoe kan ik dit te werk stellen en hoever zal KPN mij hiermee tegemoet kunnen komen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 June 2020, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Meerwillenweten2017,
Helaas is het niet mogelijk deze ontvangers te wisselen voor de 5202. Het enige wat wel kan is om het 4K pakket te nemen van €2,50 p.m. dan worden ze wel gewisseld. De gedachte erachter is dat KPN geen goedwerkende ontvanger wil omruilen omdat dit niet past binnen de groene visie van KPN. 
Als het opnieuw laden van de software niet werkt, kan er wel gekeken worden of omruil mogelijk is, alleen dit gebeurd dus wel voor het zelfde type ontvanger, dus niet de 5202 helaas. 

Reputatie 3
Badge

Hallo @Meerwillenweten2017,
Helaas is het niet mogelijk deze ontvangers te wisselen voor de 5202. Het enige wat wel kan is om het 4K pakket te nemen van €2,50 p.m. dan worden ze wel gewisseld. De gedachte erachter is dat KPN geen goedwerkende ontvanger wil omruilen omdat dit niet past binnen de groene visie van KPN. 
Als het opnieuw laden van de software niet werkt, kan er wel gekeken worden of omruil mogelijk is, alleen dit gebeurd dus wel voor het zelfde type ontvanger, dus niet de 5202 helaas. 

ik vind de service KPN niet zoals hoort het is vind ik jammer en teleurstellend ondanks ik ruim voldoende betaald per maand, ga ik goed nadenken om over te gaan stappen naar ZIGGO om te zien of zij een betere service verlenen wat KPN nu doet met haar klanten die problemen hebben want de iTV ontvanger is reeds meerdere malen vervangen zonder resultaat.

Reputatie 3
Badge

Ik vind de service KPN niet zoals hoort het is vind ik jammer en teleurstellend ondanks ik ruim voldoende betaald per maand, ga ik goed nadenken om over te gaan stappen naar ZIGGO om te zien of zij een betere service verlenen wat KPN nu doet met haar klanten die problemen hebben want de iTV ontvanger is reeds meerdere malen vervangen zonder resultaat.

Badge +19

Als de ontvanger kapot is krijg je natuurlijk een andere. Maar als het jouw te doen is om bluetooth krijg je natuurlijk geen andere. Lijkt me logisch toch?!

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de tv ontvanger aangesloten? Met een draadloze verbindingsset? 

 

Reputatie 3
Badge

Nee het is bedraad aangesloten en Nee het is niet de bedoeling om alleen Bluetooth te willen maar goed functionerende iTV waar ik veel voor betaald. Trouwens ik ben een oud-KPN'er die in deze branche heeft gewerkt zolang het nu bestaat.…

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee het is bedraad aangesloten en Nee het is niet de bedoeling om alleen Bluetooth te willen maar goed functionerende iTV waar ik veel voor betaald. Trouwens ik ben een oud-KPN'er die in deze branche heeft gewerkt zolang het nu bestaat.…

Ok. Een jaar geleden gebruikte u nog wel een dvs, stond uw tv op een eiland en kreeg u ruzie met uw vrouw als u de vloer open zou halen om een kabel te leggen. Hoe heeft u dat opgelost? 

Reputatie 3
Badge

Afgelopen woensdag 10-06-2020 zou ik een nieuwe BT afstandbediening ontvangen van KPN het staat aangemeld in de Post APP maar is niet bezorgd vanuit KPN OVN CEVA Logistics het heeft een boekstuknummer 449067 en een streepjescode (00) 3 0009478 838.

Ook zou ik een VIP5202 ontvangen maar toen ik het ophaalde bij de Postagentschap bleek dit een onjuiste te zijn de VIP2952 dus direct melding gemaakt en zouden dit gaan corrigeren om alsnog de juiste te sturen.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Meerwillenweten2017,

Je hebt precies de goede ontvanger gekregen, want zoals we je in dit topic ook al aangegeven hebben, krijg je niet zomaar een 5202 als je een 2952 in je bezit hebt.
Je kunt het blijven vragen en wisselen maar je zult altijd een 2952 of 2260 weer krijgen, want dat is de regel die KPN stelt.  Dus de volgende ontvanger die je krijgt zal weer de HD ontvanger zijn. 

Als je echt zo graag die 5202 wil, zal je een 4k pakket moeten nemen bij KPN. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Meerwillenweten2017, welkom terug! Ik heb je  berichten even samengevoegd in één topic voor het overzicht. Normaliter sturen we niet zomaar de 5202. Dat is vermoedelijk ook de reden dat je nu weer een 2952 hebt gekregen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. Even ter verduidelijking: je geeft in je eerste bericht aan dat je ontvanger vast blijft staan. Loopt de ontvanger vast of reageert de afstandsbediening niet? 

Reputatie 3
Badge

Ja van alles al getest de ene keer is het de iTV tuner en de andere keer de afstandsbediening, heb al meerdere iTV tuners uitgetest ook diverse malen afstandsbedieningen vervangen, alles is bekabeld CAT6 aangesloten geen Devolo's en heb een V10 Pair Bonding.

Heb ruim 35 jaar voor KPN gewerkt als storingsmonteur ADSL/VDSL dus ik weet waar ik over praat.

Mijn klantnummer **

Reputatie 3
Badge

SAMENGEVOEGD 

Op 10-6-2020 zou er een nieuwe BT Afstandsbediening worden gestuurd aan mijn woonadres het pakketje staat aangemeld in mijn Post NL APP maar is niet geleverd, het betreft boekstuk : 449067 en heeft een barcodesticker : (00) 3 0009478 838.

Ik heb een melding gedaan aan Post NL tot heden geen reactie

Ik heb een melding gedaan aan KPN OVN CEVA Logistics tot heden geen reactie

 

Ik hoop wel dat ik nu eens antwoord zou kunnen krijgen op mijn vraag, gezien dat mijn wisseling van iTV Tuner ook mis is gelopen omdat ik een VIP5202 zou ontvangen met BT Afstandsbediening, hebben ze een onjuist iTV tuner gestuurd de VIP2952 naar het Postagentschap waar ik ook de oude moest inleveren.

 

*admin: Topic samengevoegd met dit topic omdat het over levering gaat. 

Reputatie 7
Badge +30

Aan de hand van je abonnementsnummer kan ik je gegevens er niet bij halen, helaas. Wil je op het woord forumprofiel klikken en daar dan je adres en klantnummer invullen en op opslaan klikken? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

Als oud-werknemer van KPN zou je kunnen weten dat je geen privé-info zoals abonnementsnummer in posts zou moeten zetten. Daar is je profiel voor, privé-info daarin is alleen zichtbaar voor moderatoren.

Oeps, Marcia was me net voor. 

Reputatie 3
Badge

Als oud-werknemer van KPN zou je kunnen weten dat je geen privé-info zoals abonnementsnummer in posts zou moeten zetten. Daar is je profiel voor, privé-info daarin is alleen zichtbaar voor moderatoren.

Oeps, Marcia was me net voor. 

Ja dat weet ik wel maar ik wil van het gezeur af om van het kastje naar het bekende muurtje gestuurd te worden

Reputatie 3
Badge

Aan de hand van je abonnementsnummer kan ik je gegevens er niet bij halen, helaas. Wil je op het woord forumprofiel klikken en daar dan je adres en klantnummer invullen en op opslaan klikken? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 


Reeds gedaan Marcia

 

Reputatie 7
Badge +17

​Hoi @Meerwillenweten2017 Even betreft de afstandsbediening die je nooit ontvangen hebt. Dat is natuurlijk vreemd aangezien hij bij ons op afgeleverd staat op 10 juni. De afstandsbediening wordt tevens gewoon door de brievenbus gegooid. We kunnen hier een heel politieonderzoek voor inzetten of je gewoon voorzien van een nieuwe afstandsbediening. Dit tweede lijkt mij de snelste en prettigste oplossing voor jou. :blush:

Wat betreft de tv-ontvanger… Zoals mijn collega's en de community hier hebben aangegeven is dat wij geen goedwerkende apparatuur omwisselen op verzoek van de klant. Dit kost natuurlijk geld en is daarnaast (onnodig) milieubelastend:earth_africa::herb:.
Hier op het forum zijn ook velen die graag een andere tuner ontvangen, maar deze niet krijgen omdat er geen noodzaak voor is. 

Afijn, je hebt op 9 juni een collega overtuigd om een andere tuner te laten toesturen. (Je had immers een probleem met de ontvanger: vastlopen). Het verzoek is toen ingediend en de afdeling logistiek heeft een nieuwe tuner je kant op gestuurd. Helaas bleek dit een VIP2952 te zijn. Op 11 juni heb je dit aan ons gemeld. De tweede collega heeft nogmaals een verzoek voor je ingediend om de apparatuur te wisselen. We moeten even wachten op de uitkomst van het tweede verzoek, want ook wij zouden het handmatig voor je moeten aanvragen en dan loopt alles door elkaar heen. Ik ben stiekem een beetje bang dat dit tweede verzoek afgewezen gaat worden omdat je reeds bent voorzien van een nieuwe tuner. Daarnaast kunnen wij deze probleemanalyse natuurlijk niet promoten en willen wij (community en KPN) graag samen met jou een oplossing zoeken voor dit probleem(?):hugging:  Sta je hier voor open? 

 

Edit: Betreft de afstandsbediening: laten we even wachten op de beslissing van logistiek m.b.t. het verzenden van een andere tuner. Een andere 4K-tuner betekent immers ook een andere AB. 
 


​​​​​

Reputatie 7
Badge +28

@Meerwillenweten2017

Als je jouw abonnement uitbreidt naar 4K:, dan krijg je de door jou gewenste ontvanger opgestuurd. 
 

Als je dat zo belangrijk vindt, dan maakt die 2,50 extra per maand toch ook niet uit? En je kunt ook gelijk eens ervaren hoe de. 4K zenders zijn. 
 

Kun je ons vertellen waarom je niet voor deze eenvoudige oplossing kiest? 

(edit : Bedrag aangepast van 3,50 naar 2,50)

€2,50! 

Reputatie 3
Badge

#Noordzee Gezien dat het voor jou misschien niet zou uitmaken maar voor ons wel allereerst wij betalen al € 92,50 per maand en iets wat KPN of een andere leverancier niet zou kunnen oplossen moet niet het probleem van de klant gaan worden er is een mankement in het apparatuur, er is hier op mijn adres gemeten door collega's KPN apparatuur is meerdere malen vervangen er werd mij geadviseerd om naar de VIP5202 over te stappen en dat dit de oplossing zou zijn, gezien hun expertise ga ik ervan uit dat zij hierover wel de waarheid zullen vertellen.
Er is ook een klant op dit forum die zou graag van haar VIP5202 iTV tuner af willen met de afstandsbediening #Lisa ze wil graag de VIP2952 iTV tuner nou dan heeft KPN toch twee vliegen in één klap of zie ik dit verkeerd ???

Reputatie 3
Badge

€2,50! 


Dat doe ik niet Henk2304 het is het apparatuur niet wat de klant graag zou willen die wil alleen van het probleem af zijn …..

 

Reputatie 7
Badge +24

Er is geen enkele reden te bedenken waarom de VIP5202 wel goed zou functioneren als uw huidige ontvanger dat niet doet.

Nee het is bedraad aangesloten en Nee het is niet de bedoeling om alleen Bluetooth te willen maar goed functionerende iTV waar ik veel voor betaald. Trouwens ik ben een oud-KPN'er die in deze branche heeft gewerkt zolang het nu bestaat.…

Ok. Een jaar geleden gebruikte u nog wel een dvs, stond uw tv op een eiland en kreeg u ruzie met uw vrouw als u de vloer open zou halen om een kabel te leggen. Hoe heeft u dat opgelost? 

Hier heeft u nog niet op gereageerd. Ik vermoed zomaar dat die ontvanger nog steeds via dvs is aangesloten. U kunt beter eerst eens een kabel leggen.

Reputatie 7
Badge +28

 

Zou ik mijn iTV tuners (VIP 2952) kunnen wisselen voor de VIP 5202 hier zou ik zeer dankbaar voor zijn, dan zitten er gelijk twee nieuwe afstandsbedieningen bij met gebruik van Bluetooth het juist hierom te doen.
 

#Noordzee Gezien dat het voor jou misschien niet zou uitmaken maar voor ons wel a

 

Ik constateer dat jij graag gebruik wilt maken van een ontvanger die Bluetooth ondersteunt. Volgens jouw eigen woorden is het jou juist hierom te doen. Maar je wilt niet 2,50 per maand meer betalen, de prijs die andere klanten met die ontvanger ook als meerprijs betalen.

 

Ook zou ik een VIP5202 ontvangen maar toen ik het ophaalde bij de Postagentschap bleek dit een onjuiste te zijn de VIP2952 dus direct melding gemaakt en zouden dit gaan corrigeren om alsnog de juiste te sturen.

 

 

Je hebt geeneens de moeite genomen om die andere VIP2952 te testen.

 

Stel dat KPN jouw verzoek honoreert, dan zou het hier vol komen te staan met verzoekjes van andere klanten die ook wel een ontvanger met Bluetooth willen hebben zonder opslag van 2,50 per maand.     

Reputatie 7
Badge +16

Gezien dit topic van een jaar geleden, gaat het echt om het gratis krijgen van de 4K ontvanger. 
Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van @Noordzee, want dit zal inderdaad scheve gezichten gaan veroorzaken. 

wij betalen al € 92,50 per maand 

Ik betaal € 71,50, Hussel met 200 Mb/s en 4k, 2 ontvangers.Â