Beantwoord

Zender tijdelijk niet beschikbaar met DVS1200

  • 14 July 2020
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Sinds 2013 klant bij KPN, een draadloos systeem in huis gehaald met de DVS 650. In 2019 kregen wij regelmatig het blauwe scherm met “zender tijdelijk niet beschikbaar” Aansluitend via internet hele stappenplannen doorlopen om het e.e.a. weer goed te krijgen. Niets wou lukken, dan maar chatten met een medewerker, KPN stuurde ons een kabel op om te zien of het e.e.a wel lukte wanneer het bedraad was.

Bedraad geen probleem meer, dus het probleem zou hem in de DVS zitten, ze zijn natuurlijk ook al 7 jaar oud volgens de KPN medewerker, n.a.v. dat gesprek toch maar besloten 3 nieuwe DVS ontvangers te kopen. DVS 1200 is nu in huis, echter heb ik nog steeds dezelfde problemen, weet iemand hier wat het kan zijn? We resetten de en herstarten alles zo vaak je wordt er moe van….

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 18 July 2020, 19:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Die is het bekende verhaal van de draadloze verbindingsets. Jaren  gaat het goed tot er een goedkope ledlamp ergens wordt ingezet of een dimmer niet goed werkt of een oplader voor je telefoon die niet goed werkt of de buren hebben zonnepanelen gekregen. Dat geeft allemaal ruis op het electriciteitsnetwerk en daar kunnen de verbindingsets niet tegen. En daar doe je niets aan. De enige oplossing is kabels trekken. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @HesselC, lastig dat je nog steeds last hebt van de verstoring op het stroomnetwerk. Ik denk dat Joep het goed uitgelegd heeft, de oorzaak is iets (meestal een ander apparaat) in het stroomnetwerk dat voor de verstoring zorgt. Hierdoor is de verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem niet goed, waardoor je last kan hebben van een slechte kwaliteit of foutmeldingen. 

Ik hoop dat je de oorzaak van de verstoring in het stroomnetwerk thuis nog tegen gaat komen, en anders dat je het toch op kan lossen met het trekken en gebruiken van kabels. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord @HesselC dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Beste, 

 

Ook ik (wij) ervaar dit probleem! Hoe kan ik weten wat stoor zenders zijn? En hoe kan het anders? Ik ga geen kabels trekken. 
 

Op het begin (dit jaar mei) heb ik ook vele problemen gehad met het internet wat continu uit viel. Net erg handig met thuiswerken en dan continu wegvallen. Nu hebben we een nieuw modem en is het internet goed. Maar nu krijg ik de hele tijd zender niet beschikbaar of staat het beeld vast voor tijdje. 
 

Mvg, 

Wouter.

Beste, 

 

Ook ik (wij) ervaar dit probleem! Hoe kan ik weten wat stoor zenders zijn? En hoe kan het anders? Ik ga geen kabels trekken. 

Ja echt jammer, maar er is echt geen alternatief voor een TV aansluiting. 

Of kabels trekken (ook voor Ziggo als die er niet al liggen,  maar dan Coax) of de Powerline adapter ( DVS).

Om een storing op je stroomnetwerk te vinden zal je echt van de diensten van een erkende electricien gebruik moeten maken. Ik neem zelfs aan dat KPN die niet in dienst heeft. 

Maar waarschijnlijk is het dan toch goedkoper om even kabels te laten trekken. Als je geen moeilijk huis hebt vroeger waren de kosten dan bij KPN 50 Euro en die electricien is zeker duurder. 

Maar bij KPN schijnt deze service onvoldoende bemand te zijn (de link is verwijderd), maar ze zijn ook on line beschikbaar (Let op ik ken dit bedrijf helemaal niet)

https://www.kabel-trekken.nl/?gclid=EAIaIQobChMI0Ij8iPvF6wIVB-h3Ch0uwAnsEAAYASAAEgLDsPD_BwE