Vraag

Zender tijdelijk niet beschikbaar via DVS1200

  • 5 July 2020
  • 6 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds ongeveer een week krijg ik meerdere keren per avond de melding "zender tijdelijk niet beschikbaar".

Het zappen naar een andere zender helpt niet 

Dus dan maar alles uitschakelen en opnieuw opstarten, dan werkt alles weer,maar later weer hetzelfde probleem.Ook soms foutmelding F149.

TV is aangesloten met Experiabox en DVS1200.

Hoe kan dit goed worden opgelost?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Hunter1959,

Vervelend, ik denk dat je foutcode 143 bedoeld. Deze foutcode komt vaak voor bij de DVS1200. 
Deze adapters zijn heel gevoelig voor wijzigingen in het stroomnetwerk en pieken en dalen helpen ook niet mee. Als je tijdelijk de ontvanger bedraad aansluit, werkt het dan wel zonder problemen?

 

Reputatie 2

Ik ga dit in ieder geval testen.Stel dat dit “de oplossing” is dan kan ik natuurlijk vanuit de experiabox bedraad “aanleggen”.Maar als ik dan een tweede TV (nu ook via DVS1200) bedraad wil hebben ,hoe is dat dan te realiseren ? Ik heb toch maar 1 “uitgang op de Experiabox ?

Experibox is V9

Reputatie 6
Badge +11

Goedenavond @Hunter1959

balen dat je deze melding telkens te zien krijgt. Wat @ChrisWissink aangeeft klopt. Er zijn zaken waar je op moet letten als je de draadloze adapters gebruikt, want ze zijn wat gevoeliger voor verstoringen aangezien ze via het stroomnetwerk werken. Bij het toevoegen en verwijderen van andere apparatuur in de buurt van de adapter zijn er aandachtspunten. Op deze pagina vindt je een aantal stappen om problemen in de verbinding van de DVS op te lossen.

Het bekabelen van je ontvanger is een goede manier om te kijken of het probleem zich in de draadloze verbinding voordoet. Het is echter niet direct nodig, mogelijk kun je de verstoring oplossen door de stappen te volgen. Kijk vooral goed naar stap 2. Vaak is een storing in de DVS het gevolg van een verkeerde aansluiting. Controleer dit vooral bij je Experia Box goed, want hier wordt het signaal naar de ontvanger gestuurd. Je mag eventueel foto's van je adapters maken en naar me toesturen. Dan kunnen we meekijken.

Mocht je straks toch beide ontvangers bekabeld aan willen sluiten? Dan heb je inderdaad een extra ingang nodig. Je kunt de kabel dan in je modem pluggen, maar hij kan bijvoorbeeld ook in een KPN wifi versterker of een ‘switch’.

Ik hoor graag hoe je bevindingen zijn! 

Reputatie 2

Goedenavond @Hunter1959

balen dat je deze melding telkens te zien krijgt. Wat @ChrisWissink aangeeft klopt. Er zijn zaken waar je op moet letten als je de draadloze adapters gebruikt, want ze zijn wat gevoeliger voor verstoringen aangezien ze via het stroomnetwerk werken. Bij het toevoegen en verwijderen van andere apparatuur in de buurt van de adapter zijn er aandachtspunten. Op deze pagina vindt je een aantal stappen om problemen in de verbinding van de DVS op te lossen.

Het bekabelen van je ontvanger is een goede manier om te kijken of het probleem zich in de draadloze verbinding voordoet. Het is echter niet direct nodig, mogelijk kun je de verstoring oplossen door de stappen te volgen. Kijk vooral goed naar stap 2. Vaak is een storing in de DVS het gevolg van een verkeerde aansluiting. Controleer dit vooral bij je Experia Box goed, want hier wordt het signaal naar de ontvanger gestuurd. Je mag eventueel foto's van je adapters maken en naar me toesturen. Dan kunnen we meekijken.

Mocht je straks toch beide ontvangers bekabeld aan willen sluiten? Dan heb je inderdaad een extra ingang nodig. Je kunt de kabel dan in je modem pluggen, maar hij kan bijvoorbeeld ook in een KPN wifi versterker of een ‘switch’.

Ik hoor graag hoe je bevindingen zijn! 

Updaten had ik al gedaan en helpt niet.Kan ik achter de Experibox een switch plaatsen,deze verbinden met de Experiabox en vanuit de switch 2 tv's bekabeld koppelen?En dient de switch aan bepaalde eisen te voldoen?

 

Badge +19

Dat kan inderdaad. let op dat de switch igmp snooping ondersteunt. Deze werkt uitstekend https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0

Reputatie 7
Badge +25

Dat kan inderdaad. let op dat de switch igmp snooping ondersteunt. Deze werkt uitstekend https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0

Exact! Laat je weten of het uiteindelijk allemaal lukt @Hunter1959? Als er nog vragen zijn, stel ze dan gerust.

Reageer