Vraag

Zenders verdwenen na software update

  • 19 August 2020
  • 6 reacties
  • 344 keer bekeken

Na software update van VIP2952 ontvangers zijn alle zenders verdwenen.

Na het verwijderen van de software zijn de zendesr voor korte tijd weer beschikbaar, totdat de automatisch software update uit gevoerd wordt.

 

 


6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hey @JJMBEC ,

 

Wat een naar probleem!

Ik zal proberen je te helpen.

Ik heb zelf een vermoede dat het kastje zelf kapot is, want normaal gezien zou alles op moeten lossen (tenzei het aan je verbinding ligt) met een software verwijdering.

Daarom raad ik je ook aan om de onderstaande contactgegevens te proberen te contacteren. 

 

Als je een duidelijker uitleg wilt kan je ook gratis bellen naar het KPN nummer. Dit kan via 0800 0402. Of start een chat met een medewerker via hier

*Admin: URL aangepast wegens directe chatlink.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @JJMBEC,

Je kastje is niet kapot maar ik vermoed dat je na het verwijderen van de software de volgende update uitstelt. Dit is juist eentje die je wel moet doen, anders heb je incomplete zenders en gaan opnames niet meer goed.  Zodra je het nieuwe menu hebt, met de blauwe en groene wave in het menuscherm moet je het probleem niet hebben.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @JJMBEC en welkom op het forum! Is het met de tips van @ChrisWissink gelukt om de zenders weer te ontvangen? Zo niet, is de update dan wel volledig afgerond? Heb je nu dan wel het nieuwe menu of is deze nog steeds alleen blauw? 

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie response.

Inmiddels weet ik wat er aan de hand is. Ik gebruik sinds jaar en dag mijn eigen router/switch (Cisco RV220W en TL-GS3210). Deze staan nog steeds op Bridge Mode en de nieuwe firmware maakt nu gebruik van routing mode. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken of ik deze hardware kan blijven gebruiken.

Zoals ik het nu zie moet ik vlan 4 en 6 truncken (Ik gebruik geen VOIP) en IGMP-snooping inschakelen op de switch en IGMP-proxiy op de router.

 

Overigens werken de VIP2952 ontvangers na het terugplaatsen van de experia V10a router.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat de oorzaak gevonden is! Is het met de instellingen die je noemde gelukt om alles werkend te krijgen?

Hallo Sanne,

Neen, nog niet. Op dit moment heb ik internet en kijken we via de app TV.

Bij de instelling van de IGMP-proxy moeten een aantal IP-adressen gespecificeerd worden.

Ik moet nog uitzoeken welke dat zijn.

Reageer