Zonder ECO stand ruis op tv, met ECO stand gaat de 5202 automatisch aan

  • 15 March 2023
  • 28 reacties
  • 296 keer bekeken

Ik heb het probleem ook. De ecostand heb ik op advies van jullie aangezet omdat ik een Philips smart Tv heb en iedere keer de ruis kreeg bij het aanzetten van de tv ontvanger. Met als gevolg dat ik deĀ  HDMI kabel er even uit moest halen waarna het probleem was opgelost. Na het instellen van de Eco stand hoefde dat niet meer. Alleen heb ik nu ook al een aantal maanden last van het feit dat het kastje iedere keer aan springt. Harde reset en alles geprobeerd maar dat hielp niet. De eco modus eraf halen wel maar dan heb ik het eerste probleem weer terug. Na 20 jaar ziggo ben ik niet blij met mijn transfer naar KPN. Bij Ziggo had ik nooit dit soort gedoe.

Ā 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

TijtheMan 1 jaar geleden

Goedemiddag @Marcia_Ā en @Suus1104,

We blijven aan deze kant volledig in het duister tasten. Op geen enkele wijze kunnen we met de hier beschikbare apparatuur het issue reproduceren. Mogelijk dat het komt door de combinatie met het type tv en de software die daarop staat (welke een combinatie is die we hier niet hebben), maar dat is niet meer dan een overwogen gok. Voor zover bij mij bekent zijn er ook slechts 2 situaties in beeld waar dit speelt. Het enige advies wat ik kan geven is om de Eco modus niet te gebruiken. Dit verbruikt gezien het issue dan nog steeds minder energie dan het wel aanzetten. Eventueel kan ervoor gekozen worden om de stroom in zijn volledigheid van de ontvanger te halen om op die manier minder energie te verbruiken.

Ik besef me zeer goed dat dit alles behalve een wenselijke situatie is (ik zal het geen oplossing noemen), maar beter kunnen we het momenteel niet maken.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Er zit in 2.1 in.

Ik zou toch eens contact met Philips opnemen. Want dit is niet goed.

Het lijkt me niet in de kpn ontvanger te zitten. Wedden dat die het op een andere tv wel goed doet?

Overigens zou de Philips even switchen naar een andere ingang (bron) en terug zou ook weer beeld moeten opleveren.

Reputatie 7
Badge +8

Goedemiddag @Marcia_Ā en @Suus1104,

We blijven aan deze kant volledig in het duister tasten. Op geen enkele wijze kunnen we met de hier beschikbare apparatuur het issue reproduceren. Mogelijk dat het komt door de combinatie met het type tv en de software die daarop staat (welke een combinatie is die we hier niet hebben), maar dat is niet meer dan een overwogen gok. Voor zover bij mij bekent zijn er ook slechts 2 situaties in beeld waar dit speelt. Het enige advies wat ik kan geven is om de Eco modus niet te gebruiken. Dit verbruikt gezien het issue dan nog steeds minder energie dan het wel aanzetten. Eventueel kan ervoor gekozen worden om de stroom in zijn volledigheid van de ontvanger te halen om op die manier minder energie te verbruiken.

Ik besef me zeer goed dat dit alles behalve een wenselijke situatie is (ik zal het geen oplossing noemen), maar beter kunnen we het momenteel niet maken.