Beantwoord

kpnveilig mac Hig Sierra

  • 22 November 2020
  • 11 reacties
  • 144 keer bekeken

Sinds 6 november 2020 krijg ik geen updates meer voor KPNveilig voor osx High Sierra met als gevolg dat er een onveilige situatie wordt weergegeven.
Hoe is dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 November 2020, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Leodev1945! Ik ga er voor je achteraan.  Lukt het wel om handmatig de update te doen en is het zo dat alleen de automatische update niet meer goed gaat? Of lukt handmatig updaten ook niet? 

Dag Bram,
Mij werd door de klantenservice van kpn geadviseerd on het programma te verwijderen en opnieuw te installeren! Dat werkte ook niet omdat bij de herinstallatie van het programma de melding kwam dat High Sierra (introductie in 2017) niet meer werd ondersteunt en dat terwijl dit besturingssysteem nog steeds door Apple zelf van updates wordt voorzien!!
Ik vind dat kpn ons als gebruikers (en trouwe klant) aardig in de steek laat!

@Leodev1945 

Het verklaard waarschijnlijk wel waarom er geen updates meer binnen komen. Wat is de reden dat je op een Apple device virusbescherming wil? Ik ga geen discussie aan met andere over de kwetsbaarheid. Ik snap ook wel dat Apple nooit helemaal virusvrij zal worden. Ik al die jaren dat ik Apple in huis heb (naast windows) heb ik met het normaal gebruik van internet nog nooit problemen ervaren. Dus mijn vraag moet je niet als aanval zien, maar uit interesse. Ik zie zelf namelijk de voordelen bij Apple niet.

Dag Jeroen,

Je hebt volledig gelijk, ook ik ben van mening dat het besturingssysteem van Apple een goede bescherming biedt, maar er blijft natuurlijk ook voor os x een potentieel risico op dat gebied.
Ik heb het jaren zonder gedaan en nooit een (virus)probleem gehad, dus dat ga ik nu dan ook maar weer doen. Gaf me toch een gevoel van extra zekerheid vooral bij de linkindicaties tijdens zoekopdrachten van google.
Bedankt voor je reactie.

Dan is bij deze je wens in ieder geval doorgegeven dat je KPN veilig wilt blijven behouden. Zelf heb ik weinig met KPN veilig. Avast gebruik ik al jaren maar ook daar komt steeds meer reclame bij. 

Dag Jeroen.

Avast heb ik ook jaren op windows 10 en Linux gebruikt en de laatste jaren gebruik ik op windows 10 daarvoor in de plaats ook kpnveilig.
Zou mooi zijn als kpn minsten de ondersteuningstermijnen van Apple zou aanhouden en zou waarschuwen als de ondersteuning stopt!

Groeten, Leo de Visser

Reputatie 7
Badge +28

Dag Bram,
Mij werd door de klantenservice van kpn geadviseerd on het programma te verwijderen en opnieuw te installeren! Dat werkte ook niet omdat bij de herinstallatie van het programma de melding kwam dat High Sierra (introductie in 2017) niet meer werd ondersteunt en dat terwijl dit besturingssysteem nog steeds door Apple zelf van updates wordt voorzien!!
Ik vind dat kpn ons als gebruikers (en trouwe klant) aardig in de steek laat!

Hallo @Leodev1945 

Kun je High Sierra niet updaten naar Mojave (2018), Catalina (2019) of Big Sur (2020)? 

Want met deze drie versies van MacOS kun je wel gebruik maken van KPN Veilig. 

 

  

Reputatie 3
Badge +2

Verwijderen van je apparaat, probleem opgelost :grinning:

Beste Noordzee

Nee, mijn Apple kan maximaal High Sierra gebruiken, dus dat is geen optie!
Apple ondersteunt High Sierra nog steeds met updates, dus zolang Apple dat doet zou kpn dat ook moeten doen lijk mij.

Groete, Leo

Reputatie 7
Badge +28

Ok jammer @Leodev1945 ,

Dan ga je inderdaad geen gebruik meer kunnen maken van KPN Veilig.  

Want wat zijn de specificaties van KPN Veilig?

Aantal apparaten Standaard gratis voor 2 apparaten
Licenties Voor 4,99 uit te breiden met 10 extra apparaten
Taal Nederlandstalig
Ondersteuning Windows 7 (sp I), 8.1, 10
  macOS X 10.14 of later
  iOS 11 of later

Ja, zelfs windows 7 wordt nog ondersteunt en daar heeft Microsoft de ondersteuning al van gestopt terwijl Apple macOS X 10.13.6 nog steeds met updates ondersteunt!

Is niet in overeenstemming lijkt mij :-(