Dubbele data is terug als combivoordeel

  • 6 November 2023
  • 124 reacties
  • 8199 keer bekeken
Dubbele data is terug als combivoordeel
Reputatie 7
Badge +30

Veel gevraagd en langverwacht: per 7 november herintroduceren wij Dubbele data als onderdeel van het Combivoordeel! Een keer zoveel gigabytes om te videobellen, te mailen en je favoriete serie te kijken. Alles wat je moet weten, hieronder op een rijtje. 

 

Wanneer kan ik weer gebruik maken van dubbele data?

In de periode van 7 november tot 1 december wordt de dubbele data geactiveerd. Je krijgt van ons een bevestiging per sms als de dubbele data voor jou geactiveerd zijn. Ben je een nieuwe klant? Dan krijg je vanaf 20 november dubbele data. 

 

Bij welke abonnementen krijg ik dubbele data? 

Heb je een mobiel abonnement vanaf 8 oktober 2019 of later? Dan krijg je gratis dubbele data bij Combivoordeel. Abonnementen van vóór 8 oktober 2019 hadden al gratis dubbele data door KPN Compleet.

Wil je weten van wanneer jouw abonnement is? Kijk dan in MijnKPN naar de contractdatum.

 

Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor dubbele data?

Vanaf 6 november zullen wij iedereen die hiervoor in aanmerking komt per e-mail, brief en/of sms informeren.

 

Wordt de dagbundel van mijn unlimited abonnement ook verdubbeld?

De dagbundel van 10 GB blijft hetzelfde. Gebruik je meer dan 10 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2 GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Zo kom je nooit zonder data te zitten.

 

Kan ik binnen de EU ook meer data gebruiken?

Binnen de EU blijft het verbruik maximaal 50 GB per maand. 

 

Verandert er verder nog iets aan het Combivoordeel?

De dubbele data is een extra toevoeging aan de bestaande voordelen van het Combivoordeel. Naast de dubbele data kun je blijven profiteren van € 5,- Entertainmentkorting, tot € 7,50 korting op je mobiele factuur en natuurlijk blijft het gratis Pluspakket.

 

Worden mijn gedeelde MB's ook verdubbeld?

Nee. We verdubbelen alle MB's die bij jouw mobiele abonnement horen. Dit geldt niet voor MB's die je deelt of gedeeld krijgt.

 

Zijn jullie net zo enthousiast? Of wordt jouw vraag hierboven niet beantwoord? Laat het hieronder weten!


124 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Voelt een beetje als je hebt twee Magnums op en je krijgt er nog twee. Het voegt (voor mij) niks toe.

Voelt een beetje als je hebt twee Magnums op en je krijgt er nog twee. Het voegt (voor mij) niks toe.

Dan kun je dus je data bundel en dus maandbedrag verlagen. En net zoveel hebben als eerst…. @RobvdPoel .

Reputatie 5
Badge +5

Voelt een beetje als je hebt twee Magnums op en je krijgt er nog twee. Het voegt (voor mij) niks toe.

Dan kun je dus je data bundel en dus maandbedrag verlagen. En net zoveel hebben als eerst…. @RobvdPoel .

Ja lager kan al niet .  

Ach, het kost niks hè.

Kun je wat minder zuinig zijn buiten de deur. Kan je internet / streaming iets meer gebruiken als thuis.

Reputatie 6
Badge +8

Kan ik verdubbelde mb's wel delen? Ik heb nu unlimited en mijn vrouw heeft 0gb. Maandelijks deel ik nu 10gb vanuit mijn unlimited. Ik verbruik zelf ongeveer 20 gb per maand. Als ik mijn abonnement nu bijv. downgrade naar 20gb dan wordt dit verdubbeld naar 40gb. Is het dan in principe mogelijk om bijv. 30 gb te delen. Let op ik heb het hier over de verdubbelde mb's. Dat de gedeelde mb's niet verdubbeld worden is mij wel duidelijk.

 

Gr.

Rick

Nee, je kan alleen je originele MB’s delen

 

Dat klopt dus niet. Je kunt gewoon alles delen. Heb het net getest.

Ik heb een abonnement van 3 GB + (sinds vandaag) 3 GB verdubbelaar = 6 GB, en die kan ik via de app ook max delen.

Mijn vrouw heeft een abonnement van 12 GB + 12 GB = 24 GB, en ook deze kan ze max delen.

Wat niet verdubbeld wordt: als ik 6 GB deel dan krijgt de ontvanger ook alleen maar 6 GB. Deze worden bij de ontvanger uiteraard niet nog eens verdubbeld.

Oeh, maar is dit een “bug” of blijft dit ook zo? Weet iemand dit? Want dan kunnen wij hier mogelijk beetje gaan puzzelen met de abonnementen, maar zou het jammer zijn als het dan ineens toch niet meer zo is.

Reputatie 7
Badge +16

Dit is zoals het werkt, @ikheetjeff:
 

Ik heb een abonnement van 3 GB + (sinds vandaag) 3 GB verdubbelaar = 6 GB, en die kan ik via de app ook max delen.

Mijn vrouw heeft een abonnement van 12 GB + 12 GB = 24 GB, en ook deze kan ze max delen.

Wat niet verdubbeld wordt: als ik 6 GB deel dan krijgt de ontvanger ook alleen maar 6 GB. Deze worden bij de ontvanger uiteraard niet nog eens verdubbeld.


De MB's die je vanuit je abonnement hebt (vanuit je databundel en eventuele extra MB's obv een korting) worden verdubbeld. Uit dat potje kun je MB's delen. In het voorbeeld van @Joris62: zijn partner heeft een abonnement met 12GB per maand, dit wordt verdubbeld, dus zij heeft van 24GB per maand beschikbaar: dat is wat zij per maand kan delen.  

Wat er gedeeld wordt of iemand gedeeld krijgt, is wat het is: dat wordt niet (nog eens) verdubbeld. Laat het weten als er nog vragen zijn, maar ik gok dat het moet lukken om met deze puzzelstukjes te gaan puzzelen 😉!​​​​​​

Reputatie 3
Badge +1

@Rick.van.D

Je kunt bij unlimited maandelijks maximaal 50 GB delen! Daar merk je zelf helemaal niets van want ja, unlimited - 50 = unlimited.

Dan vind ik 'maar’ 10 naar je vrouw wel een beetje “krenterig” 😁😎.

Je 50 GB EU bundel staat er los van.

Heb ook unlimited abbo mijn vrouw en 2 kinderen hebben ook een abonnement zonder data.

Je gaf aan je kunt max 50GB delen, is max verdelen over 3 personen verdeeld of kan ik ieders max 50GB data delen zowel mijn vrouw als kinderen ieders 50GB van uit mijn inlimeted abbo.

Je kunt 50 GB verdelen. Niet per persoon. Dus bijvoorbeeld 20 + 15 + 15 @J.E . Of 10 + 20 + 20. Of...

Wanneer krijg je de dubbele data? Wel een email ontvangen maar tot op heden nog steeds niets gehoord. Mijn vrouw heeft het al 14 dagen. Haar telefoonabonnement is later ingegaan dan het mijne.

We hebben alle opties van Kpn, Tv+ en internet en mobiel. Ik wil niet paniekerig overkomen, maar zou het toch prettig vinden als ik het heb. Ik weet dat het nog kan tot 1 december, maar het wordt wel kort dag.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hebbe67. Wat vervelend dat jouw MB's nog niet verdubbeld zijn. Ik verwacht dat jouw wijziging nog niet helemaal is afgerond in onze systemen en dat daarom jouw data nog niet verdubbeld is. Ik heb zojuist aan een achterliggende afdeling doorgegeven dat jouw data nog niet is verdubbeld. Zij zoeken dit verder voor je uit en nemen contact met je op wanneer dat nodig is.

Hallo @Vikash , dank voor je reactie, het is zojuist geregeld. Ik wens je verder nog een fijne dag.

Kleinzakelijk krijgt deze voordelen ook, @Ruudsopper.

 

Goedenavond,

Het is ongeveer 2 weken geleden sinds mijn laatste bijdrage. Intussen is op 1 telefoonnummer op ons adres de dubbele data actief geworden. Waarschijnlijk omdat we van dat nummer het abonnement bij een KPN XL vestiging hebben verlengd. Leuk.

Maar van een ander nummer, waarvan we de verlenging eerder hebben aangevraagd en per 27 november actief is, is de dubbele data (nog) niet actief.  Net als bij de 4 andere nummers op ons adres. Toch een beetje vreemd? Ik had verwacht dat de verdubbeling van data voor alle 6 onze nummers gelijktijdig zou ingaan.

En behalve de dubbele data, denk ik ook in aanmerking te komen voor korting van 2,50 per nummer. Dat is ook leuk om actief te hebben…..

Reputatie 7
Badge +30

Kleinzakelijk krijgt deze voordelen ook, @Ruudsopper.

Goedenavond,

Het is ongeveer 2 weken geleden sinds mijn laatste bijdrage. Intussen is op 1 telefoonnummer op ons adres de dubbele data actief geworden. Waarschijnlijk omdat we van dat nummer het abonnement bij een KPN XL vestiging hebben verlengd. Leuk.

Maar van een ander nummer, waarvan we de verlenging eerder hebben aangevraagd en per 27 november actief is, is de dubbele data (nog) niet actief.  Net als bij de 4 andere nummers op ons adres. Toch een beetje vreemd? Ik had verwacht dat de verdubbeling van data voor alle 6 onze nummers gelijktijdig zou ingaan.

En behalve de dubbele data, denk ik ook in aanmerking te komen voor korting van 2,50 per nummer. Dat is ook leuk om actief te hebben…..

Het activeren van dubbele data als combivoordeel kon nog de hele maand november duren, Ruud. Dit geven we ook aan in het startbericht. Wanneer het abonnement dan ingaat staat hier los van. Ik ga er dan ook vanuit dat de dubbele dat inmiddels actief is. Zo niet, bel ons even (0800-0402, gratis). Dan kan de collega met je controleren of alles klopt. En zo niet, dit ook gelijk aanpassen.

Reputatie 1
Badge

Ik vind het eigenlijk wel een slimme zet van KPN. Het gemiddelde dataverbruik over Nederlanders is ongeveer 6+GB. Dus, we doen een abonnement van 3GB, 12GB, 20GB en onbeperkt. Met de verdubbelaar van 3GB heb je waarschijnlijk net te weinig, maar 12GB teveel. Maar goed, ik kan in ieder geval één onbeperkt abonnement terugschalen op deze manier. Maar het blijven bijzondere aantallen.

 

Ik heb al een oud abonnement met een verdubbeling, als ik die nu verleng naar 12 gb waarvan je 24 gb krijgt vanwege de verdubbeling is dat dan voor altijd of is dit tijdelijk? Scheelt mij kosten en krijg er meer voor dan wat ik nu heb. Hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @xxxmh 

Zolang jij in aanmerking komt voor Combivoordeel (dus ook een KPN Thuis abonnement hebt) zal de data verdubbeling van toepassing zijn.

Zie → Combivoordeel: Combineer en krijg meer! | KPN Community

Hallo @xxxmh 

Zolang jij in aanmerking komt voor Combivoordeel (dus ook een KPN Thuis abonnement hebt) zal de data verdubbeling van toepassing zijn.

Zie → Combivoordeel: Combineer en krijg meer! | KPN Community

Ja ik kom daar voor in aanmerking, dus die verdubbeling is voor altijd?

Reputatie 7
Badge +21

Ik ga er niet van uit dat KPN de voorwaarden snel weer zal gaan wijzigen, dus ja dat is “voor altijd” 😁.
Oftewel “zo lang het abonnement loopt".

Zojuist is een van mijn mobiele KPN nummers verlengt. In de mail staat dat als je producten combineert (ongeachte welke?) dubbele data krijgt.

 

Ik heb dus 2 mobiele nummers van KPN, krijg ik dan dus dubbele data en per wanneer?

Reputatie 7
Badge +13

Zojuist is een van mijn mobiele KPN nummers verlengt. In de mail staat dat als je producten combineert (ongeachte welke?) dubbele data krijgt.

 

Ik heb dus 2 mobiele nummers van KPN, krijg ik dan dus dubbele data en per wanneer?

Daar voor je moet je doorgaans wel een vast thuisabonnement hebben, ik zou je adviseren om dit topic even door te nemen.

Dank je wel Remco, duidelijk.

De mail die ik als klant kreeg met twee mobiele abonnementen was in dat licht wat verwarrend. Misschien een goed signaal voor de communicatieafdeling. 😊

Reputatie 7
Badge +13

Dank je wel Remco, duidelijk.

De mail die ik als klant kreeg met twee mobiele abonnementen was in dat licht wat verwarrend. Misschien een goed signaal voor de communicatieafdeling. 😊

Ja dat is inderdaad wat onhandig en verwarrend. Ik zal het teruggeven!

Dank je wel Remco!

Ik zou graag (weer) naar KPN internet gaan maar het is nog even wachten op glas. 100 Mbit op 1 koperdraad is niet echt meer de standaard dat pas bij ons verbruik helaas. Helaas hebben we geen dubbel koperdraad, dat zou al iets anders zijn.

Reputatie 7
Badge +13

Dank je wel Remco!

Ik zou graag (weer) naar KPN internet gaan maar het is nog even wachten op glas. 100 Mbit op 1 koperdraad is niet echt meer de standaard dat pas bij ons verbruik helaas. Helaas hebben we geen dubbel koperdraad, dat zou al iets anders zijn.

Dat is volkomen begrijpelijk en hopelijk is dat dan op korte termijn voor je beschikbaar, open gerust nog even een topic als je daar vragen over hebt!

Reageer