Beantwoord

MB's delen lukt niet. Hoe kan ik toch mb's delen met mijn man?

  • 2 August 2022
  • 5 reacties
  • 490 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Mijn man is dementerend en ik beheer zijn telefoon met een prepaidkaart. Nu wil ik eigenlijk proberen hem vaker de telefoon mee te geven als hij de weg kwijt is. 

Misschien kan dan door MB’s te delen. Ik verbruik mijn data nauwelijks omdat ik weinig bel met mijn abonnement van 14 euro. Maar het lukt me ook niet om mb’s met zijn telefoon te delen. 

Er wordt gezegd dat het niet kan via de site en ik loop tegen veel dingen aan. Doe ik iets niet goed? Of wil ik iets wat niet kan. Die prepaid voldoet maar matig eigenlijk. Zijn telefoon is een oudje van Doro dus met beperkte mogelijkheden maar voor hem eigenlijk voldoende. Wat moet ik doen? 

icon

Beste antwoord door GeSp 3 August 2022, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Wilsophie 

 

Wat zou hij met extra data moeten doen of kan hij dan nog wel de weg vinden via een routeplanner waar hij dan die data voor nodig heeft?

Heeft die Doro ook GPS?

Je zou ook kunnen overwegen om, indien mogelijk, locatie delen op zijn telefoon aan te zetten, dan weet je waar hij zich bevind, zie: https://support.google.com/maps/answer/7326816?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

 

Je kunt alleen van en naar een KPN Mobiel abonnement MB’s delen.

Heb je zelf wel een echt KPN abonnement en geen oud Telfort abonnement?

Met een oud Telfort abonnement is het namelijk niet mogelijk om MB's te delen.

Zie ook:

 

MB's delen met een prepaid simkaart kan niet. De enige mogelijkheid om met hem te delen is om zijn prepaid naar een abonnement om te zetten.

Zie: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen/prepaid-naar-abonnement.htm

 

Admin: informatie toegevoegd voor compleet antwoord

Reputatie 4
Badge +1

Ik moet bijna verantwoording afleggen over hoe ik mijn man veilig moet ‘ navigeren’. Maar dat was de vraag natuurlijk niet. Ik heb een actueel KPN abonnement voor mijn mobiel. Dus geen onecht abonnement of oud Telfort abonnement. Allemaal vragen die niet terzake doen.  Een prepaid omzetten naar een abonnement is in mijn optiek niet wat ik versta onder mb’s delen dus ik kan hier niets mee. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... mb's delen naar een prepaid kan niet. Zo simpel is dat. Het moet een abonnement zijn. Dat mag het allergoedkoopste abonnement zonder data zijn. Maar het moet een abonnement zijn. 

Flink extra kosten per jaar tegenover een prepaid. Maar ja, KPN is een commercieel bedrijf. En zoals dat meestal gaat met commerciële bedrijven, die willen geld verdienen. 

Reputatie 4
Badge +1

Duidelijk, dank je wel.

Reputatie 7
Badge +18

 

Mijn man is dementerend en ik beheer zijn telefoon met een prepaidkaart. Nu wil ik eigenlijk proberen hem vaker de telefoon mee te geven als hij de weg kwijt is. 

Misschien kan dan door MB’s te delen. Ik verbruik mijn data nauwelijks omdat ik weinig bel met mijn abonnement van 14 euro. Maar het lukt me ook niet om mb’s met zijn telefoon te delen. 

Er wordt gezegd dat het niet kan via de site en ik loop tegen veel dingen aan. Doe ik iets niet goed? Of wil ik iets wat niet kan. Die prepaid voldoet maar matig eigenlijk. Zijn telefoon is een oudje van Doro dus met beperkte mogelijkheden maar voor hem eigenlijk voldoende. Wat moet ik doen? 

 

Ik moet bijna verantwoording afleggen over hoe ik mijn man veilig moet ‘ navigeren’. Maar dat was de vraag natuurlijk niet.

Je hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen maar lees je eigen eerste post nog eens door, je wilt weten of MB’s delen zin heeft voor als je man de weg kwijt is.

Logische vraag is dan wat je daar mee wil bereiken, het enige zinnige wat hij er mee zou kunnen doen is navigatie en wellicht lukt hem dat niet meer, daarom geef ik je een extra suggestie wat je eventueel wel kan doen met die data.

Als je dat allemaal niet wilt heeft data delen helemaal geen zin en kan je die prepaid houden zo als hij is.

 

Ik heb een actueel KPN abonnement voor mijn mobiel. Dus geen onecht abonnement of oud Telfort abonnement. Allemaal vragen die niet terzake doen.  Een prepaid omzetten naar een abonnement is in mijn optiek niet wat ik versta onder mb’s delen dus ik kan hier niets mee. 

 

Lees wederom nog een keer wat je zelf vraagt: Wat moet ik doen?

Om MB’s te delen moet je dus 2 KPN abonnementen hebben en dat mogen geen omgezette oud Telfort abonnementen zijn, wel degelijk een relevante vraag voor het geval je zijn prepaid om zou willen zetten naar een abonnement.

Als je er daarna pas achterkomt dat je toch niet kan delen omdat je zelf een omgezet oud Telfort abonnement hebt dan ben je toch ook niet blij?

 

Als je geen antwoord wil op bepaalde vragen, laat dat gedeelte dan gewoon weg.

Als je alleen had gevraagd: Hoe kan ik data delen van mijn abonnement naar een prepaid?

Dan had je gewoon een kort antwoord gehad: Dat is niet mogelijk.