Beantwoord

Automatisch gedeelde MB's zijn maar 6 dagen geldig: waar gaat het mis?

  • 2 July 2023
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen woensdag, 28-06-2023 heb ik in de KPN winkel een nieuw abonnement afgesloten met onbeperkte data. De medewerker heeft meteen ingesteld dat automatisch elke maand de volledige bundel van 50 GB naar de telefoon van mijn man gaat. Als ingangsdatum heeft hij daarvoor 01/07 gekozen. Mijn partner heeft op die datum de bundel ontvangen, alleen staat er nu bij zijn gegevens dat de bundel verloopt op 06/07. M.a.w. hij heeft maar 6 dagen profijt van de bundel die voor een maand zou moeten gelden. Bij mijn gegevens staat dat ik deze (kalender?) maand mijn volledige bundel heb weggegeven. Dat schiet natuurlijk niet op… waar is het misgegaan en hoe kan ik het wijzigen? 


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door GeSp 3 July 2023, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Jorrell 

 

De geldigheid van de MB's die je deelt is gelijk aan jouw factuurperiode, die begint blijkbaar op de 7de van elke maand.

Bij automatisch gedeelde MB's zou dit vanzelf goed moeten gaan, dus er zou dan 7 juli om 7:30 weer 50GB gedeeld moeten worden naar je partner.

Zie ook dit Kennisbank artikel waar je dit (en veel meer) kan vinden:

Automatisch MB's delen

  1. Open de MijnKPN app en log in met je KPN ID
  2. Kies voor 'MB’s delen' en daarna 'Automatisch'
  3. Selecteer het aantal MB’s
  4. Kies het 06-nummer van de ontvanger
  5. Klik op 'Opslaan'

De MB's worden bij de start van je nieuwe maandbundel om 07.30 uur gedeeld. Je ontvangt een melding als het is gelukt.

Let op: We stoppen op 6 april 2023 met sms'en over MB's delen. Je ontvangt voortaan een melding in de MijnKPN app. Je kunt de meldingen zelf aan- of uitzetten. Dit doet je onder Profiel > Instellingen > Meldingen.