Beantwoord

Automatisch MB delen werkt niet goed, mijn vrouw moet iedere maand haar toestel herstarten

  • 5 June 2023
  • 9 reacties
  • 90 keer bekeken

Reputatie 1

Op advies van jullie klantenservice heb ik zelf nu een flinke data bundel en mijn vrouw een 0gb bundel. Iedere maand op de 4de deel ik automatisch 5gb met haar. Dit delen werkt maar mijn vrouw moet nu iedere maand op de 4de haar telefoon opnieuw op starten om weer internet te hebben. Net alsof er even geen internet mogelijk is omdat er nog niet gedeeld is en het opnieuw opstarten (ergens onder in de ochtend) reset het dan weer. Kan dit verholpen worden want dit is enorm irritant!

icon

Beste antwoord door Familie Aikens 20 December 2023, 14:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Paul-84, als je deelt, staat de bundel dan wel al bijgeschreven bij haar in MijnKPN? 

Moet je echt het toestel uit- en weer aanzetten of werkt het bijvoorbeeld ook met even op de vliegtuigstand en weer terug?

Reputatie 1

Ik deel dus automatisch (maandelijks) dus geen idee wanneer het bijgeschreven wordt. Het lijkt er dus op dat er tijdelijk niets op staat (oude bundel vervallen) en dan weer wel. Om dan de nieuwe bundel te gebruiken is dus een complete reboot nodig (al is vliegtuigstand niet getest).

Reputatie 7
Badge +20

Je deelt automatisch op de dag dat jij je nieuwe bundel krijgt. Daarvan krijg je ook een sms. Op die dag ergens tussen middennacht en de ochtend worden de MB's dan gedeeld. 

Reputatie 1

Fijn maar dit werkt dus verre van vlekkeloos. Maandelijks moeten resetten of airplane mode gebruiken is toch geen manier van werken?

Reputatie 7
Badge +20

Ze worden gedeeld, daar gaat het niet mis. Het toestel heeft even weer een frisse start met het netwerk nodig om te weten dat het weer data heeft.  En het is zeker niet slecht om het toestel af en toe te herstarten.

Reputatie 7
Badge +24

Het zal waarschijnlijk aan het toestel liggen. Anders waren er wel meer klachten over. Maar hoe het werkt weet ik niet.

Reputatie 1

Ok. Dit is niet de oplossing die ik zoek. Hoe kan ik een eigen bundel voor m’n vrouw kopen want dit werkt duidelijk niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan het ook zo niet verklaren, het toestel mist een seintje dat er weer data is. 

Wijzigen van abonnement kan via MijnKPN. Dit is maandelijks aanpasbaar. 

Reputatie 1

Het is een oud topic, en ik heb (nog steeds) hetzelfde probleem. Vliegtuigstand aan / uit helpt. En hier leg ik uit hoe ik dat heb geautomatiseerd na ontvangen SMS. Kost zo geen moeite en werkt goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik vind het heel prettig:
Na delen MB's moeten toestellen opnieuw worden opgestart | KPN Community

Reageer