Beantwoord

Compleet versus Hussel bij verlenging

  • 21 April 2020
  • 9 reacties
  • 658 keer bekeken

Beste lezer,

ik heb nu een KPN Compleet abonnement voor thuis (TV en Internet). Daarnaast heb ik een KPN mobiel abonnement met Compleet korting a €5 per maand.

Ik wil mijn mobiele abonnement aanpassen, inclusief een nieuw toestel. Ik blijf bij de KPN, huidige toestel is al een ‘eeuw’ afgelost.

Nu kan ik bij mijn online bestelling kiezen of ik Hussel wil, inclusief een korting van €5 per maand. Echter heb ik bij mijn huidige abonnement dus ook €5 korting per maand vanwege het Compleet pakket.

Ik ben tevreden met mijn KPN Compleet pakket Thuis en mobiel. Als ik nu bij de KPN een nieuw toestel koop met daaraan gekoppeld een mobiel abonnement dat afwijkt van mijn huidige abonnement (meer data) houd ik dan mij  %5 euro korting vanwege het Compleet pakket dat ik heb?

Ik ben tevreden met het Compleet pakket en heb eigenlijk geen behoefte aan Hussel. Maar wil wel weten of ik de huidige €5 korting blijf houden.

Tweede vraag: kan ik een nieuw KPN abonnement (dus geen verlengd abonnement) met nieuw toestel ‘onder’ mijn huidige Compleet abonnement ‘hangen'. Heeft/krijgt dit nieuwe abonnement dan ook de €5 euro korting omdat het toegevoegd wordt aan het Compleet pakket?

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is zo. Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

Vriendelijke groet, EvM

icon

Beste antwoord door Susan_ 21 April 2020, 18:26

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, die 5 euro korting krijg je ook bij een nieuw Hussel abonnement. Wat u echter niet krijgt is dubbele data. Want dat heeft KPN afgeschaft voor alle nieuwe abonnementen. En abonnementen die verlengt worden. Dat heeft u nu wel. Dus hou daar rekening mee. 

Reputatie 7
Badge +16

Nee je kan een nieuwe abonnement niet hangen onder compleet. Je behoud op je vaste internet wel gewoon je compleetvoordelen, die verlies je alleen als je overstap naar Hussel vast doet maar niet zolang je blijft bij Alles in 1 of Internet en TV. 
Je abonnement krijgt wel hussel voordelen en dat is dus alleen die 5 euro per maand korting. 

Dank je wel Nick voor je snelle reactie. Ik zal mijn vraag nog even toelichten: ik wil eigenlijk geen Hussel, maar wel mijn huidige korting van €5 behouden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je bij de KPN blijft je dan de oude kortingen die je ontvangt gewoon kunt behouden. Behalve de dubbele data dan.... 

Oké Chris, dus als ik het goed begrijp ben ik voor mij n mobiele abonnement mijn huidige voordelen kwijt. Maar kan ik voor mijn  mobiel wel Hussel afsluiten (inclusief de korting) zonder dat dit invloed heeft op de Compleet voordelen die ik nu op KPN Thuis heb?

Reputatie 7
Badge +16

Oké Chris, dus als ik het goed begrijp ben ik voor mij n mobiele abonnement mijn huidige voordelen kwijt. Maar kan ik voor mijn  mobiel wel Hussel afsluiten (inclusief de korting) zonder dat dit invloed heeft op de Compleet voordelen die ik nu op KPN Thuis heb?

@EvanM 
Zodra je mobiel verlengd ga je inderdaad over van Compleet naar Hussel. Hierbij verlies je de dubbele data. Aan je compleet voordelen op je vaste abonnement veranderd sowieso niks. Je behoud gewoon je gratis Plus of Fox Sports pakket. 

Reputatie 7
Badge +28

Niet verlengen staat gelijk aan het ongewijzigd doorlopen van jouw oude abonnement. 
 

Een overstap naar KPN Hussel pakt vaak niet gunstig uit. 
 

Je kunt natuurlijk wel ergens zelf een nieuwe telefoon  kopen en daar dan jouw Sim-kaartje instoppen. 
 

De Compleet en Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt ook gewoon elders een nieuwe mobiel kopen hoor. Bij Coolblue of belsimpel bijvoorbeeld. Daar stop je dan je KPN simkaartje in en dat werkt prima. Je KPN abonnement laat je dan gewoon ongemoeid doorlopen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @EvanM, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Kort gezegd, het product dat je gaat verlengen naar een Hussel abonnement, gaat zijn voordelen verliezen van KPN Compleet en valt onder de Hussel voorwaarden. Het andere product wordt niet gewijzigd, dus daar zullen de voordelen gewoon blijven zoals ze nu zijn. Tot het moment dat je dat abonnement ook gaat verlengen.

Heb je nog meer vragen? Dan weet je ons te vinden!

Ik vindt het een verwarrend geheel van acties en voorwaarden.

Ook de term verlengen dekt de lading niet. Normaal is bij een verlenging dat de voorwaarden hetzelfde blijven, maar hiersluit je een nieuw product af met andere vaak minder gunstige voorwaarden qua opgebouwde korting.

Blijkbaar hecht KPN niet zoveel Waarde aan bestaande relaties? De term Hussel korting voelt ook wat onplezierig, valt weinig te husselen met de KPN, ja in het nadeel van de bestaande klant.  zelfs  met de afdeling klantenbehoud valt niet te Husselen, Compleet en andere kortingen Husselen ze zo weg, 

Reageer