Komt KPN Compleet of iets vergelijkbaars ooit nog terug (korting bij meerdere mobiel abonnementen)?

  • 31 August 2022
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

Heb zelf iets van 15 jaar bij KPN Mobiel gezeten, maar sinds KPN compleet is vervangen door Hussel is het echt veel te duur. Zit daarom al paar jaar bij een andere provider.

Vele providers geven wél korting als je meerdere mobiel abonnementen op een adres hebt. En KPN geeft alleen korting in combinatie met vast internet. Nu is vast internet via KPN geen optie, dus dan is KPN Mobiel praktisch onbetaalbaar als je meerdere mobiel abonnementen hebt. T-Mobile en Vodafone doen dat beter.

Nu was ik altijd best tevreden met KPN, en zou graag weer een eerlijke keuze kunnen maken tussen providers als mijn huidige abonnement afloopt. Maar met die KPN alles of niets mentaliteit valt een grote speler af. Is dat nu marktwerking?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hmm, Hussel is oktober 2019 geïntroduceerd. Al vanaf toen is er korting indien meerdere abonnementen (ook bv vast + 1 mobiel abonnement).

Afhankelijk van de afgenomen bundel is de korting 2,50 of 5,00 of 7,50 per abonnement per maand. Dat laatste volgens mij alleen bij het unlimited mobiele abonnement.

Bedankt @PeterG, met alleen meerdere KPN Mobiel abonomenten zonder vast internet van KPN/XS krijg je geen korting sinds Hussel. Het is met Hussel altijd in combinatie met vast internet.

En vast internet van KPN is hier geen optie.

Het oude KPN Mobiel abo met compleet had ik zelf lang laten doorlopen, maar mijn parter had hem per ongeluk verlengt waardoor voor hem alle voordelen wegvielen toen we verhuisde naar ons nieuwe adres waar KPN vast internet geen optie is. We zijn daarna direct overgestapt van mobiele aanbieder omdat dat meerdere tientjes per maand goedkoper is voor hetzelfde.

En vind het gewoon jammer dat je bij KPN geen korting kan krijgen bij meerdere mobiele abonnementen zonder vast internet. Niet overal is KPN internet mogelijk (met fatsoenlijke snelheid).

Het geeft minder keuze. Vreemde marktwerking.

Reputatie 7

met alleen meerdere KPN Mobiel abonomenten zonder vast internet van KPN/XS krijg je geen korting sinds Hussel. Het is met Hussel altijd in combinatie met vast internet.

Klopt, husselvoordelen worden alleen gegeven bij het combineren van mobiel en vast.

Als je geen vast abonnement hebt, dan ben je waarschijnlijk beter uit bij T-Mobile want daar krijg je wel korting als je meerdere mobiele abonnementen afneemt zonder vast abonnement.

Inderdaad. Je hebt gelijk. Je moet nu een vast abo hebben om korting te krijgen op je mobiele abonnementen. Dat was voor mij niet geheel duidelijk, maar nu wel. Na de website 'ns even goed te lezen. Jammer inderdaad als je op een plek zit met een lage DSL snelheid. Het is dan wachten totdat kpn via glasvezel beschikbaar komt.

Wil je op het mobiele netwerk van kpn dan is er meer keuze uit providers. (n.b. bij Budget is de snelheid echter gekapt op 5 Mb/s!)

Er zijn 3 mobiele netwerken in Nederland: Vodafone, T-mobile en KPN Netwerk NL.

Bij Vodafone heb je voordelen i.c.m. Ziggo. WJB geeft ook nog een goede tip.

Welke providers via welk mobiel netwerk?
Zie https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/mobiele-telefonieinternet-netwerken-in-nederland/

Reputatie 7
Badge +24

@don spike u zit nu bij een andere mobiele provider. Wat is daar aan het probleem? Waarom wilt u zo graag weer terug naar KPN? Bevalt die andere provider niet ofzo?