Beantwoord

Nieuwe klant krijgt veel voordeel ten opzichte van bestaande klanten

  • 20 April 2024
  • 14 reacties
  • 208 keer bekeken

Vandaag even aan het zoeken geweest naar de voordelen die KPN mij kan bieden. Als ik nieuwe klant wordt dan krijg ik heeeeeeel veel voordelen. Dan denk ik bij mezelf waarom worden de vaste klanten die (ik al vanaf het Telfort tijdperk) klant zijn geen enkel voordeel geboden. Ja de speciale aanbiedingen van voor jou. Maar die krijgen de nieuwe klanten dadelijk ook.

Heb even zitten rekenen. Op het abonnement wat ik zou willen afsluiten als nieuwe klant zou ik het eerste jaar alleen al 360 euro voordeel krijgen daarnaast een zeer hoge snelheid (1GB) wat internet aan gaat, nieuwe Android tv box en een veel nieuwer modem. Daarnaast ben ik de jaren erna nog een 2 tot 3 euro goedkoper uit dan mijn huidige abonnement. Nou wil die 2 tot 3 euro niet veel zeggen maar in deze tijd zijn alle kleine bedragen meegenomen.

Nu zit ik hier met mijn tegenwoordig oude HMB decoder om tv te kijken. Dat kan nog wel maar ik zie bij anderen dat de Android tv box toch wel een beter beeld geeft en vele zaken zoals het kijken naar streaming diensten veel makkelijk gaat. Helaas heb ik geen tv waar de KPN app op kan. De Expedia box 10 die zo traag is als ik weet niet wat en regelmatig een reset nodig heeft en soms ook het lef heeft te zeggen dat een website niet bereikbaar is terwijl ik hem dan toch via mijn mobiel gewoon kan aanspreken. Jammer om te zeggen dat soms mijn hotspot van de telefoon sneller is dan mij v10 modem.

Wij hebben bewust voor KPN gekozen omdat het in onze ogen nog steeds een betrouwbare provider is. Alleen het belonen van de vaste klanten schiet er behoorlijk bij in dat vind ik kwalijk. Zorg dat je vaste klanten voorzien worden van de laatste hardware en geef ze nu en dan ook het gevoel dat ze gewaardeerd zijn. Geef hun bijvoorbeeld als waardering een hogere internet snelheid zonder meerkosten.

We zijn als vaste klant steeds meer gaan betalen voor hetzelfde. Inflatie correctie wordt dat genoemd als me niet vergis. Of betalen wij de voordelen voor de nieuwe klanten?

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 April 2024, 07:43

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +19

Ga eens bellen met de klantenservice 0800-0402 en zeg dat u op wilt zeggen.  Wellicht krijgt u een leuk aanbod. Dat is niet hetzelfde aanbod als het aanbod voor nieuwe klanten natuurlijk want u bent al klant. Overigens is de v10 een uitstekend modem misschien nig wel beter dan het nieuwste modem. Kijk ook eens naar de bekabeling want die is waarschijnlijk ook al oud. Kortom er zijn nog heel veel mogelijkheden. 

Reputatie 7
Badge +9

Je kan verlengen, dan krijg je de nieuwe tv+ Box.
Dit kan via: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet


De korting hebben we ooit allemaal gehad, als je eenmaal klant bent gaan ze natuurlijk niet aan de gang blijven want KPN is er om geld te verdienen.

Ik koop al jaren mijn producten bij de Apple Store, maar vorig jaar kreeg ik geen gratis Watch Ultra bij mijn telefoon omdat ik er al 10 jaar kom. Heb hem echt los moeten kopen bij. Zo werkt het gewoon niet, je betaald voor een product en die krijg je netjes geleverd.

Mocht je van mening zijn dat je modem stuk is, reset hem eerst eens naar fabrieksinstellingen met een paperclip, ingedrukt houden tot alle lampjes uit gaan. Mocht je daarna nog problemen ervaren, gewoon de klantenservice bellen op het moment van storing. Dan kunnen ze hem uitlezen.

Reputatie 7
Badge +9

 Overigens is de v10 een uitstekend modem misschien nig wel beter dan het nieuwste modem. Kijk ook eens naar de bekabeling want die is waarschijnlijk ook al oud. Kortom er zijn nog heel veel mogelijkheden. 

Ik vind de V14 echt veel beter, krachtig snel modem. De V10 komt niet in de buurt van dit modem. V12 is met de nieuwe software ook een prima modem.

Reputatie 7

Nu zit ik hier met mijn tegenwoordig oude HMB decoder om tv te kijken. Dat kan nog wel maar ik zie bij anderen dat de Android tv box toch wel een beter beeld geeft ...

Dat is niet correct, de HMB2260 en de TV+ Box gebruiken exact dezelfde streams en leveren dezelfde beeldkwaliteit. Bij uitgesteld kijken naar de HD-"Glas" zenders levert de HMB2260 zelfs een betere beeldkwaliteit.

Reputatie 7
Badge +24

Nu zit ik hier met mijn tegenwoordig oude HMB decoder om tv te kijken. Dat kan nog wel maar ik zie bij anderen dat de Android tv box toch wel een beter beeld geeft ...

Dat is niet correct, de HMB2260 en de TV+ Box gebruiken exact dezelfde streams en leveren dezelfde beeldkwaliteit. Bij uitgesteld kijken naar de HD-"Glas" zenders levert de HMB2260 zelfs een betere beeldkwaliteit.

Tja... het is bij veel mensen een gevoel: het is nieuw kastje, dus het is beter.

Reputatie 7
Badge +24

Vandaag even aan het zoeken geweest naar de voordelen die KPN mij kan bieden. Als ik nieuwe klant wordt dan krijg ik heeeeeeel veel voordelen. Dan denk ik bij mezelf waarom worden de vaste klanten die (ik al vanaf het Telfort tijdperk) klant zijn geen enkel voordeel geboden.

Waarom wel? U blijft toch wel bij KPN. Anders had u in de afgelopen jaren al veel eerder een keer wel overgestapt. Dus waarom zou KPN u korting geven?

Je kan verlengen, dan krijg je de nieuwe tv+ Box.
Dit kan via: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet


De korting hebben we ooit allemaal gehad, als je eenmaal klant bent gaan ze natuurlijk niet aan de gang blijven want KPN is er om geld te verdienen.

Ik koop al jaren mijn producten bij de Apple Store, maar vorig jaar kreeg ik geen gratis Watch Ultra bij mijn telefoon omdat ik er al 10 jaar kom. Heb hem echt los moeten kopen bij. Zo werkt het gewoon niet, je betaald voor een product en die krijg je netjes geleverd.

Mocht je van mening zijn dat je modem stuk is, reset hem eerst eens naar fabrieksinstellingen met een paperclip, ingedrukt houden tot alle lampjes uit gaan. Mocht je daarna nog problemen ervaren, gewoon de klantenservice bellen op het moment van storing. Dan kunnen ze hem uitlezen.

Nee hoor bij aanvang ooit bij Telfort hebben wij nooit een aanbieding of korting gehad op het abonnement. Het enigste wat ons toen is aangeboden een gratis glasvezel aansluiting wat uiteindelijk een wassen neus bleek te zijn omdat die aansluiting er toch al gratis zou komen vanuit de firma die het zou aanleggen. Daarna zijn we gewoon overgenomen door KPN.  Modem is al regelmatig volledig gereset. Er is geheel nieuwe cat 7 kabel gelegd.

Nu zit ik hier met mijn tegenwoordig oude HMB decoder om tv te kijken. Dat kan nog wel maar ik zie bij anderen dat de Android tv box toch wel een beter beeld geeft ...

Dat is niet correct, de HMB2260 en de TV+ Box gebruiken exact dezelfde streams en leveren dezelfde beeldkwaliteit. Bij uitgesteld kijken naar de HD-"Glas" zenders levert de HMB2260 zelfs een betere beeldkwaliteit.

Tja... het is bij veel mensen een gevoel: het is nieuw kastje, dus het is beter.

Op mijn oude TV is er wel degelijk verschil in kwaliteit van beeld. We hebben hier een kastje getest dus twee langs elkaar op dezelfde TV met dezelfde HDMI kabels. De Android box maakt het naar mijn menig wel makkelijk op mijn tv om de streamingsdiensten te bedienen.

Misschien is het een gevoel.

Vandaag even aan het zoeken geweest naar de voordelen die KPN mij kan bieden. Als ik nieuwe klant wordt dan krijg ik heeeeeeel veel voordelen. Dan denk ik bij mezelf waarom worden de vaste klanten die (ik al vanaf het Telfort tijdperk) klant zijn geen enkel voordeel geboden.

Waarom wel? U blijft toch wel bij KPN. Anders had u in de afgelopen jaren al veel eerder een keer wel overgestapt. Dus waarom zou KPN u korting geven?

Om mij als klant te behouden. Misschien heb ik nu wel meer keuze mogelijkheden dan toen om te kunnen overstappen.

Als iemand leuke kortingen/aanbiedingen wil, moet hij er voor zorgen dat hij geen vaste klant wordt, maar regelmatig overstapt. Dat telt niet alleen bij providers, maar ook bij tijdschriften, kranten enz. Ook bij die laatsten betaal je als vaste klant de hoofdprijs.

Ik ben na bijna 3 jaar KPN recent overgestapt naar Ziggo met een leuke Bol.com cadeaubon van 300 euro en een gratis extra pakket van 12 maanden. (Een halvering van de snelheid op alle devices na een laatste modemupdate (inmiddels is dat wellicht de één na laatste) was voor mij de druppel, na veel gedoe met ongewenste uitschakeling Superwifi 1, TV+Box ellende, die de emmer deed overlopen.)

Dus als je echt interessante aanbiedingen wilt, kun je het beste overstappen. 

 

Reputatie 7
Badge +8


De korting hebben we ooit allemaal gehad.
 

Leuk zo’n dooddoener maar toen ik in 2011 abonnee (bij Telfort) werd, heb ik helemaal niets cadeau gekregen, maar inmiddels betaal ik wel net zoveel als de gewone kpn abonnee. 

En… kpn strooit volop met kortingen. Anderhalf jaar terug werd mijn buurvrouw kpn abonnee: een jaar lang internet en TV voor € 35 per maand. En ze kreeg een aanbod om voor datzelfde bedrag nóg een jaar bij kpn te blijven.

Mijn broer, die voor dat aanbod (om nog een jaar voor € 35 per maand te blijven), in eerste instantie niet in aanmerking kwam (volstrekte willekeur dus), maar toen hij na afwijzing door de Klantenservice, om opzegging en een retourdoos vroeg, bleek het na doorverbinden op een misverstand te berusten en kon hij ook nog voor een jaar à € 35 per maand verlengen. 

Dat gezegd hebbende: ik denk dat € 35 per maand een volstrekt reëele prijs is. Internetabonnementen zijn in Nederland gewoon veel te duur.

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon overstappen. Door langjarig bij KPN te blijven laat je zien dat je toch niet overstapt. Dan kan je wel gaan zeuren over korting, maar dat is nutteloos. Dreigen met overstappen haalt ook niks uit want ze geloven je toch niet. Gewoon doen, gewoon een jaartje naar een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +9

Om mij als klant te behouden. Misschien heb ik nu wel meer keuze mogelijkheden dan toen om te kunnen overstappen.

Ja gewoon doen dan, zien we je over een jaar weer terug als je volgens de voorwaarden weer in aanmerking komt voor nieuwe klanten korting. Tot dan!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Keurmeister ,

Je kunt jouw internet-thuis-abonnement verlengen. Check eens het aanbod wat je krijgt. Het wordt geen 35 euro per maand, maar vaak krijg je wel een tijdelijke korting. 

Verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

Reageer