Beantwoord

Pas op met verliezen oude voordelen bij aanpassen oud abonnement

  • 6 October 2022
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

Begin september een dienst laten toevoegen aan mijn bestaande abonnement (mobiel bellen toegevoegd bij TV en internet) en daardoor ben ik spotify premium kwijtgeraakt! Dit zou ik zelf hebben opgezegd. Spotify premium had ik gratis, een lokkertje van een aantal jaren terug, dus waarom zou ik dit zelf opzeggen!!! Telefonisch contact gehad hierover maar het is onomkeerbaar. Ik kan natuurlijk wel spotify premium afnemen maar dan moet ik er voor betalen. De korting waarmee ze mij nu hebben gelokt betaal ik dus indirect zelf!

Dus heb je nu spotify premium gratis denk goed na over het aanpassen van je huidige abonnement. Kies dan liever voor een dienst bij een andere provider.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 11 October 2022, 15:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

 Bij welk abonnement had u gratis spotify premium? Was dat bij een alles in 1 abonnement? Zoja dan was het niet gratis maar bij de prijs inbegrepen.  Vergelijk de huidige prijzen met de vorige prijzen van uw abonnement.  Zou zo maar kunnen dat u nu goedkoper uit bent.

Reputatie 7
Badge +24

Inderdaad. Een thuisabonnement met "gratis" Spotify was gewoon 10 euro duurder dan een vergelijkbaar abonnement zonder dat zogenaamd "gratis" Spotify. 

Overigens... mobiel bellen is gewoon een los abonnement. Heeft niets met het thuis abonnement te maken. Je kunt prima een mobiel bellen abonnement afsluiten zonder dat het thuis abonnement veranderd. Het staat los van elkaar.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ypmann,

Ik heb zojuist gereageerd in een ander topic waar je dit ook kenbaar hebt gemaakt, omdat ik niet doorhad dat je daarna een eigen topic aan hebt gemaakt. Je mag mijn bericht daar negeren, ik vraag hetzelfde hier nogmaals!

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Zonet gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Ypmann,

Ik zie dat je per 11 september bent overgegaan van een wat ouder ‘Alles in 1 standaard’ abonnement, naar een supernieuw ‘Hussel’ abonnement met een actiekorting. Bij het Alles in 1 Standaard abonnement, was Spotify Premium niet een ‘lokkertje’ maar een vast onderdeel van het abonnement. Sinds 2017 mogen wij van Spotify geen abonnementen meer aanbieden waar Spotify bij inbegrepen is, dus na de overgang naar een ander abonnement kan Spotify alleen als betaald onderdeel actief blijven. De prijs van een Alles in 1 Standaard abonnement ligt zelfs hoger dan de prijs van een Hussel abonnement waarbij Spotify aan het abonnement toe is gevoegd, dus in combinatie met de korting die je gaat ontvangen zal je er financieel juist op vooruit gaan 🙂

Het lijkt er op dat Spotify niet aan is gezet bij het wijzigen van je abonnement, in je bevestigingsbrief vind ik het volgende terug:

Hier is Spotify dus inderdaad omgezet van Premium naar Free. Ik zie dat Spotify Premium inmiddels weer aan is gezet (als betaalde optie), dus je zou er nu weer gebruik van moeten kunnen maken. Is dat ook daadwerkelijk zo?

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel 😊