Beantwoord

Wat gebeurt er als ik een van mijn oud-Telfort abonnementen omzet naar KPN?

  • 4 January 2023
  • 5 reacties
  • 279 keer bekeken

Binnenkort wordt ik aangesloten op glasvezel van KPN.

Nu ben ik geïnteresseerd in het wijzigen van mijn abonnement naar een abonnement met een hogere up/down load snelheid.

Maar als oud Telfort klant heb ik op dit moment nog een internet en een mobiel abonnement lopen onder de Telfort voorwaarden. Hierbij heb ik ook interessante combi voordelen (onder de oude Telfort voorwaarden) op beide abonnementen.

 

Het is mij duidelijk dat als ik de internetsnelheid van mijn abonnement verhoog dit dan ook inhoud dat ik een nieuw KPN abonnement afsluit en dat mijn oude Telfort internet abonnement daarmee komt te vervallen.

Het is mij echter niet duidelijk wat dit dan voor impact heeft op mijn mobiel Telfort abonnement.

Vervallen dan de combi voordelen omdat deze niet geldig zijn voor een KPN internet / Telfort Mobiel combo? 

Heeft iemand ervaring met een gedeeltelijke overstap van oude Telfort abonnementen naar KPN? 

Of kan 1 van de KPN medewerkers hier duidelijkheid in verschaffen?

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 4 January 2023, 12:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Welke voordelen ervaar je op dit moment? Ik begrijp dat je ook kpn en/of mobiel hebt van KPN? In dat geval heb je bij het aanpassen naar een KPN Thuis (Hussel) abonnement de volgende voordelen:
5 euro entertainmentkorting op een zenderpakket of app. (Spotify, netflix, film1, HBO, Viaplay, Disney+ ESPN of Gamepass) en het gratis zenderpakket Pluspakket. 


De huidige korting op je mobiele abonnement blijft gewoon hetzelfde.

Ik heb momenteel geen KPN abonnementen.

Ik heb 1 Telfort internet abonnement en 1 Telfort Mobiel abonnement.

Op beide krijg ik Telfort Combi voordeel. Op het Telfort internet abonnent krijg ik 5 euro korting en  op het Telfort Mobiel abonnement zit "TFT Combi voordeel Mobiel” wat met extra data oplevert.

Hoeveel extra dat is lastig te achterhalen met de informatie in de huidige rekeningen die ik krijg maar ik meen me te herinneren dat de databundel wordt verdubbeld.

Als ik er voor kies om een sneller internet abonnement al te sluiten krijg ik dus een KPN Internet abonnement gecombineerd met een Telfort Mobiel abonnement.

Uit het voorgaande bericht begrijp ik dat dit voor mij de consequenties zijn als ik mijn Telfort internet abonnement wijzig in KPN thuis:

  1. Voor het internet abonnement: de 5 euro korting op rekening onder de Telfort voorwaarden vervalt , maar daarvoor in de plaats krijg ik 5 euro entertainment korting op het KPN abonnement.
  2. Voor het mobiele Telfort abonnement blijft alles ongewijzigd (kosten/extra data/ meenemen data naar de volgende maand etc)

Klopt dit? ik krijg uit andere berichten op internet namelijk het idee dat je alleen Combi voordeel / Hussel voordeel krijgt als je Telfort Internet met Telfort Mobiel combineert of KPN Thuis met KPN Mobiel.

Reputatie 7
Badge +12

Punt 1 klopt deels, je krijgt 5 euro entertainmentkorting op 1 zenderpakket of app naar keuze, dus niet op het '’basis'’ pakket. Neem je geen diensten zoals spotify, film1 etc af heb je geen recht op de korting. Punt 2 klopt volledig, de korting op uw telfort mobiel blijft hetzelfde als dat u nu heeft. Hier wijzigt niets aan tenzij u uw mobiele abonnement ook overstapt naar KPN.

@Ik_Hussel: bedankt voor je snelle antwoord en het duidelijk verhaal/overzicht.

 

Kan 1 van de KPN_Moderators het verhaal van Ik_Hussel conformeren a.u.b.

Niet omdat ik denk dat het antwoord van Ik_Hussel onjuist is, ik zie dat hij bij KPN werkzaam is en uit zijn andere berichten leidt ik af dat hij zeer zeker ter zake kundig is. maar omdat hij niet als moderator staat geresisteerd. Ik wil de communicatie in dit topic opslaan als het "officiële antwoord van KPN” en een antwoord van een moderator is dan eenvoudig een “officiëler” antwoord. (Sorry, het muggenziften over dergelijke details is beroeps deformatie)

Reputatie 7
Badge +19

@FrankB52 Hi Frank en van harte welkom! Zeker kan dat. Ik zie inderdaad dat @Ik_Hussel je al prima voorgelicht heeft, daar heb ik eigenlijk niks meer aan toe te voegen.

Mocht je dat nog na willen lezen, in onze Kennisbank lees je alles over de nieuwe voordelen: de Husselvoordelen. Je leest daar ook hoe de Husselvoordelen werken in combinatie met andere abonnementen, zoals oud-Telfort abonnementen