350 tot 450 euro rekening door KPN informatie nummer

  • 17 February 2020
  • 31 reacties
  • 601 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Eftek en de rest. Wat voorkomen betreft, het tarief wordt duidelijk aangegeven tijdens het verbinden met een dergelijk nummer.

Ik heb echter een nog belangrijkere vraag. Als ik ook globaal kijk naar alle gesprekken van de afgelopen maand waar zelfs meer voor is betaald dan 1888 , en los van 1888, zie ik ontzettend veel gesprekken die een paar seconden duren, ook op tijdstippen 's nachts. Voor 1888 is overigens € 115 in rekening gebracht op de laatste factuur van de € 307,-. Herken jij of je moeder dit verkeer? 

Het kan uiteraard prima kloppen, maar het viel mij wel op. Als je de factuur er even bij pakt kun je ook meekijken. Ik vraag dit om uit te sluiten dat hier iets vreemds aan de gang is dat wij nog niet eerder hebben meegemaakt. 

Die gesprekken van een aantal seconden zijn de voicemail dienst van mijn telefoon of die van mijn broer. Mijn moeder belt dan in paniek een aantal keer en per keer dat het op voicemail komt wordt er weer 30 cent gerekend geloof ik. Is er een manier om een limiet in te stellen op de kosten zodat hij dan automatisch blokkeert tot de volgende maand?

Overigens zou ik het wel op prijs stellen als de nummer gedeblokkeerd kan worden zodat mijn moeder weer kan bellen.

Het is overigens geen smart phone het is gewoon een senioren klaptelefoon, dus alle leuke functies zitten er niet in. Nogmaals ze is mogelijk doorverbonden naar dat nummer omdat het niet in de bel lijst staat. Zelfs al zou je het blokkeren houdt het niet tegen dat je doorverbonden kan worden ernaar. Het is gewoon belachelijk, geen manier om goed te praten dat zo een basis dienst een euro per min moet kosten. Hier mag je een zaak van maken en de klacht mag ingediend worden overigens.

Reputatie 7
Badge +24

Hi E, een limiet op belkosten kan helaas niet worden ingesteld. Een klacht indienen hierover heeft geen enkel nut, een abonnee is hier zelf verantwoordelijk voor. Heb je overigens overwogen om voor de reguliere belminuten een abonnement met onbeperkt bellen voor haar te nemen? Bijna 200 euro waren namelijk kosten voor bellen buiten de bundel. 

Ik zie dat de collega's van Credit Risk geprobeerd hebben om contact te krijgen op dit nummer en dat ze ook daadwerkelijk iemand hebben gesproken. Het contact was echter vrij onduidelijk. Om het nummer weer online te krijgen en eventueel de kosten te bespreken verzoek ik je vriendelijk om contact op te nemen met Credit Risk op telefoonnummer 0505824961. Na overleg kunnen zij dit nummer weer activeren. 

Dit is in ieder geval dan slecht geregeld bij KPN. Mijn vrouw zit bij YouFone (maakt ook gebruik van het KPN-netwerk) en daar kun je een “belplafond” instellen van €10, €20, €50, €100 of €300 per maand. 

Misschien een tip voor @Eftekharzadeh ? Ook al is het  “mosterd na de maaltijd”, indien het abonnement opzegbaar is wellicht een goed alternatief om toekomstige problemen te voorkomen. Wanneer je moeder het plafond bereikt, is het altijd mogelijk om de limiet aan te vullen. 

En anders is het misschien een goed idee voor andere mensen die dit topic tegenkomen, zolang het bij KPN niet beter geregeld wordt. YouFone heeft onbeperkt bellen voor 7 euro per maand. (inclusief 4 gb  data kost 3 euro extra) Heb je ook niets meer met bellen of sms-sen buiten de bundel te maken.

Wel vrij apart dat KPN kennelijk aan een dergelijk bedenkelijk nummer geld wil verdienen en vervolgens ook géén limiet op de kosten in wil laten stellen! Dit soort “oneerlijke” inkomsten heeft een fatsoenlijke provider als KPN toch niet nodig?

Ook bij Simpel.nl is een belplafond in te stellen. Daarna kunnen alleen nog tot 3 vooraf ingestelde nummers gebeld worden. Tot de nieuwe maand begint.

Niet altijd is kpn de meest geschikte provider natuurlijk.