Beantwoord

9 euro voor 1 sms naar Bongo

  • 14 July 2020
  • 9 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik heb 1 sms gestuurd naar bongo maar ik moet vervolgens 9 euro betalen voor 3 keer een sms want dit heb ik zien staan op payinfo. Wat kan ik hier aan doen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 16 July 2020, 21:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dag anoniem, welkom op het forum. 

Bedoel je hiermee Congo? De 9 euro kan ik ook niet plaatsen, een sms kost namelijk € 0,30. 

Ik kijk dit echter graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Noteer ook ergens het 06-nummer waar het om gaat. 

Ik heb als het goed is alles privé aangepast en ook mijn nummer genoteerd. Het gaat wel om bongo waar je 3 euro betaalt per sms maar waar ik zelf maar 1 sms heb gestuurd en moet betalen voor 3. 

Reputatie 7
Badge +24

Oww, ik dacht even dat je het had over een sms naar het buitenland. Maar het gaat hier om de dienst Congo. Het kwartje is bij mij ook gevallen nu. 

Heb je hetzelfde sms’je van Bongo 3 keer ontvangen? Of zijn dit sms’jes met elk een andere inhoud? 

Ik heb de berichten verwijderd maar ik kreeg verschillende berichten binnen nadat ik 1 keer iets had gestuurd. En ik heb gelezen dat je betaalt per verzonden bericht

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan ik dus niet verklaren. Ik zie namelijk dat er wél 3 keer een sms is verstuurd die avond. Ik vermoed dat je een lange vraag hebt gesteld dat als 3 sms’jes werden gezien door Bongo en je daarom 3x moet betalen. Je betaald 1 sms'je per 160 tekens dat je typt. Ik citeer uit de FAQ van Bongo die je hier kunt vinden:

"Een enkele SMS bericht bevat 160 karakters. Echter, met de meeste telefoons kun je langere berichten schrijven. Wanneer een SMS bericht meer dan 160 karakters bevat zal deze worden verdeeld in 2 vragen en zul je daarom twee keer €3 moeten betalen.”

Ik denk dat ik in mijn sms maximaal 30 karakters heb gebruikt omdat dit bericht bestond uit 3 woorden. Alleen ben ik dus bang dat deze sms 3 keer is verzonden maar dit is niet mijn fout ga ik vanuit.

Reputatie 7
Badge +24

Ik twijfel zelf ook omdat ik weet dat we een issue hebben gehad met sms toen, inmiddels wel opgelost. Gezien de hoogte van het bedrag zal ik verder geen onderzoek starten aan onze kant en coulant hiermee omgaan. :relaxed:

Ik heb € 6.- in mindering gebracht voor die 2 sms'jes, dit zul je terugzien op de factuur. 

Heel erg bedankt voor deze oplossing!

Reputatie 7
Badge +24

Geen dank, doe ik graag.