Vraag

Aansluitkosten bij overstap van Telfort Mobiel

  • 17 September 2019
  • 10 reacties
  • 240 keer bekeken

Reputatie 2
Hi,

Mijn vrouw wil graag overstappen van Telfort Mobiel naar KPN Mobiel. Echter als zij online aanvinkt Telfort Mobiel klant te zijn hoeft ze geen aansluitkosten te betalen maar omdat wij KPN Compleet op ons adres hebben vinkt ze dat vakje ook aan. Gekke is dat ze dan wel weer aansluitkosten moet betalen! Nogal onduidelijk allemaal.

Moet ze als Telfort klant nu wel of geen kosten betalen en zo nee, hoe wordt dat dan verrekend?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groet!

10 reacties

Hallo @EuzeBeus , in principe is het zo dat als je overstapt MET nummerbehoud je geen aansluitkosten hoeft te betalen.
Online regelen geeft soms nog wat verwarring.
Beter is het telefonisch of in de KPN-winkel te regelen.
Reputatie 2
Hallo @EuzeBeus , in principe is het zo dat als je overstapt MET nummerbehoud je geen aansluitkosten hoeft te betalen.
Online regelen geeft soms nog wat verwarring.
Beter is het telefonisch of in de KPN-winkel te regelen.


Dank voor je snelle reactie!
@Jan-D Gelukkig een KPN winkel op 5 minuten lopen....gaan we daar even heen!
Reputatie 7
He @EuzeBeus, welkom op het KPN forum! Goeie vraag. Je betaalt aansluitkosten voor de aanvraag van ieder nieuw mobiel abonnement. Maar, er zijn uitzonderingen. omdat Telfort binnenkort opgaat in KPN, worden de aansluitkosten niet in rekening gebracht voor nieuwe klanten die overstappen van Telfort.

Helaas wordt dit niet herkend door het online bestelsysteem, waardoor je de melding krijgt dat er aansluitkosten in rekening worden gebracht. Geen zorgen, klanten die vanuit Telfort met nummerbehoud overstappen naar KPN, krijgen op de eerste factuur de aansluitkosten terug. Je hoeft hier niets voor te doen. Ook de deur niet uit. je kunt gewoon thuis bestellen. Mochten er problemen zijn, laat het me dan weten. Ik sta er voor in dat de aansluitkosten worden vergoed 😉
Reputatie 2
He @EuzeBeus, welkom op het KPN forum! Goeie vraag. Je betaalt aansluitkosten voor de aanvraag van ieder nieuw mobiel abonnement. Maar, er zijn uitzonderingen. omdat Telfort binnenkort opgaat in KPN, worden de aansluitkosten niet in rekening gebracht voor nieuwe klanten die overstappen van Telfort.

Helaas wordt dit niet herkend door het online bestelsysteem, waardoor je de melding krijgt dat er aansluitkosten in rekening worden gebracht. Geen zorgen, klanten die vanuit Telfort met nummerbehoud overstappen naar KPN, krijgen op de eerste factuur de aansluitkosten terug. Je hoeft hier niets voor te doen. Ook de deur niet uit. je kunt gewoon thuis bestellen. Mochten er problemen zijn, laat het me dan weten. Ik sta er voor in dat de aansluitkosten worden vergoed ;)



Dank voor je reactie @Nadia We gaan alles online regelen!
Reputatie 7
Graag gedaan, @EuzeBeus. Mocht er iets zijn, meld het me, dan wordt er actie ondernomen :)

Ps. ook op de orderbevestiging kunnen de aansluitkosten worden gecommuniceerd, dit mag je negeren.
Reputatie 2
@Nadia even een update!

Gisteren nieuw toestel online besteld. Alles in orde, vanmorgen om 11:00 bericht dat toestel geleverd is bij KPN winkel want daar wilden we hem ophalen. Mijn vrouw staat daar nu al ruim 1 uur! Eerst de vraag of alles wel betaald was? Vervolgens hebben ze wel de telefoon maar door een fout in hun systeem hebben ze een voorraad verschil en krijgt ze geen telefoon mee! Dat begrijp ik al helemaal niet want het is haar telefoon! Ook is er geen SIM kaart aanwezig!

Ik krijg net een bericht dat ze maar 'even' een rondje in de stad is gaan lopen want er zat geen schot in de zaak.

Ik hou je op de hoogte maar het 'rammelt' aan alle kanten!
Reputatie 7
@EuzeBeus, ai! Dat is flink balen. Ik neem aan, dat ze de voorraad administratie even moeten controleren, hou nog even vol. Houd je mij op de hoogte?
Reputatie 2
@Nadia

Zo...na ruim 3 1/2 uur heeft de medewerker met behulp van 2 andere medewerkers in de winkel het probleem weten op te lossen! Weg vrijdagmiddag! 😫

Kennelijk is KPN er (nog) niet op ingesteld dat je tijdens je online bestelling ervoor kan kiezen om de bestelling op te halen in de winkel want niets klopte en werkte! Uiteindelijk na over en weer gebel met een interne helpdesk werd er besloten alles te annuleren (!!) en in de winkel een nieuwe bestelling te plaatsen. Dit betekende dus ook opnieuw betalen voor het toestel...als het goed is gaat het geld van de ge-annuleerde bestelling vandaag of morgen teruggestort worden.

De medewerker in de winkel heeft tevens een dikke vette klacht in het systeem gezet want A: hun interne systeem werkt niet naar behoren en B: ze vond dat mijn vrouw na ruim 3 1/2 uur wachten en geduld wel enige coulance had verdient!

Mocht er een continuous improvement manager zijn binnen KPN (en die zijn er) dan moeten ze maar eens naar dit traject gaan kijken want de customer journey (zoals dat zo mooi heet tegenwoordig) was nogal 'unpleasant'.

Alle lof naar de medewerkster van de KPN winkel die er alles aan gedaan heeft om het op te lossen!

Voor nu een prettig weekend!
Ook eens een keer een positief geluid over een KPN-winkel, dat is zeldzaam.☺️
Reputatie 7
Mocht er een continuous improvement manager zijn binnen KPN (en die zijn er) dan moeten ze maar eens naar dit traject gaan kijken want de customer journey (zoals dat zo mooi heet tegenwoordig) was nogal 'unpleasant'.
Helemaal met je eens, @EuzeBeus!
Erg aangenaam online je bestelling te plaatsen en nadien in de winkel op te halen. Maar dan moeten de processen wel goed op elkaar aansluiten. Dit is zeker geen gewenste klantbeleving. Zeer terecht dat hiervoor een klacht is ingediend.

Alle lof naar de medewerkster van de KPN winkel die er alles aan gedaan heeft om het op te lossen!
Wauw, heel fijn dat mijn collega zo ontzettend haar best heeft gedaan. Topper!

Uit enquêtes die onder KPN winkel bezoekers zijn afgenomen zie ik veel positieve berichten terugkomen, @Jan-D. Hier lees je dan ook alleen de negatieve signalen terug op het forum. Dat is gelukkig zeker niet representatief voor alle klantervaringen met de KPN winkel.

Reageer