Beantwoord

Activeren e-sim heeft suspended order

  • 21 April 2024
  • 18 reacties
  • 260 keer bekeken

Badge +2

👋👋 ! 

Ik was erg benieuwd hoe het kan dat het met een fysieke simkaart, een multisim activeren zo gepiept was.

Nu sinds dit weekend een nieuwe telefoon ☎️ & E-Sim via de klantenservice begrepen dat het de status : Suspended order heeft? Nu zijn hier een aantal topics over ook geweest… toch de vraag hoe is dit mogelijk?

& Wat gaat er nu precies mis.

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 April 2024, 11:16

Bekijk origineel

18 reacties

Badge +2

Hier momenteel ook zelfde probleem… klantenservice nu druk druk in gesprek. Wachttijd van 15 minuten 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Badge +2

De keuze gemaakt om e-sim te gebruiken , vervolgens werkte de multisim niet meer. Melding dat de Watch al in gebruik was andere iPhone.

Na lang bellen eindelijk iemand aan de 📞 die wat zinnigs kon melden & doen, huidig abonnement stop gezet en opnieuw aangevraagd, Nu het beroemde cirkeltje activeren…

 

Lees verschillende dingen duurt 24 uur tot 5 dagen?

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Badge +2

Ik hier ook 🥸 via klantenservice begrepen dat het een Suspended order was?

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Zeeuwse ,

Er gaat iets mis achter de schermen wat alleen een technische afdeling kan oplossen. De telefonische klantenservice (0800-0402) kan hiervoor op verzoek een ticket voor inschieten. De ervaring leert dat het dan meestal binnen 24 uur gefikst is. 

Badge +2

Hallo @Zeeuwse ,

Er gaat iets mis achter de schermen wat alleen een technische afdeling kan oplossen. De telefonische klantenservice (0800-0402) kan hiervoor op verzoek een ticket voor inschieten. De ervaring leert dat het dan meestal binnen 24 uur gefikst is. 

Blijkbaar al een tijdje dan topic’s variërend van een aantal dagen - weken , maand tot jaar.

Ik zal morgen is bellen, ik heb een bel 📞 afspraak staan voor Vrijdag, maar om eerlijk te zijn vind ik het niet echt chil om zo lang te moeten wachten.

 

Badge +2

Hi @arjoh,

Ik ben even op onderzoek gegaan en heb het volgende ontdekt: Er is de afgelopen dagen een verstoring geweest waardoor een klein percentage met wijzigingen (waaronder Multisim orders) blijft hangen in onze systemen. Deze storing hebben ze in de smiezen en ze zijn druk bezig om dit te herstellen en alle wijzigingen alsnog door te voeren. Ik weet dat het enorm vervelend is om hier op te moeten wachten, maar we kunnen inderdaad niets anders dan van je vragen om geduld te hebben. Er wordt aan gewerkt en de verwachting is dat de ‘mislukte’ orders binnen 5 werkdagen alsnog doorgevoerd worden. 

Hallo, 

Ik heb in m’n eigen topic ook het zelfde probleem aangekaart, Blijkbaar is deze storing er nog altijd? 
Melding is nu doorgezet naar technische dienst & gezegd dat ik terug gebeld zou worden..
Beetje jammer als je kijkt dat het met fysieke sim zo geregeld was. 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Zeeuwse, het komt inderdaad af en toe voor dat een mobiele order op ‘suspended’ komt te staan. Dat houdt in dat de order niet goed doorloopt en er achter de schermen extra handelingen nodig zijn om de order goed afgerond te krijgen. Dit kan maximaal 5 dagen duren, maar zou daarna wel zonder verdere actie vanuit jou als klant afgerond moeten worden. 

Pas in het zeldzame geval dat het nog niet ok is na die 5 dagen, kan er een ticket in worden geschoten voor een afdeling die de order dan handmatig gaat bekijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je reacties even uit de andere topics gevist en hierheen verplaatst @Zeeuwse, en wil je vragen om ook alleen hier nog te reageren. Dat je in bestaande topics vragen stelt over zaken waar je ook al een eigen topic over hebt lopen, zorgt alleen maar voor verwarring 😉

Badge +2

Hi @Zeeuwse, het komt inderdaad af en toe voor dat een mobiele order op ‘suspended’ komt te staan. Dat houdt in dat de order niet goed doorloopt en er achter de schermen extra handelingen nodig zijn om de order goed afgerond te krijgen. Dit kan maximaal 5 dagen duren, maar zou daarna wel zonder verdere actie vanuit jou als klant afgerond moeten worden. 

Pas in het zeldzame geval dat het nog niet ok is na die 5 dagen, kan er een ticket in worden geschoten voor een afdeling die de order dan handmatig gaat bekijken. 

Dankjewel voor je reactie vind het om eerlijk te zijn onbegrijpelijk.

iets wat mij lukte in vorige situatie binnen seconden, word nu misschien 5 dagen… ? Hoe kan je dat uitleggen aan de klant. 
Voor nu dan maar afwachten 🤗

 

Badge +2

Helaas momenteel nog zelfde situatie.

Of het waar is of niet maar ik had begrepen dat het kan komen door meerdere bestellingen?

Ik heb er maar 1 werkend nodig.. 🤓 m’n oude is stopgezet en ook sms van ontvangen dit was op fysieke simkaart.

Vervelend is dat de informatie die je krijgt nog al kan verschillen net maar wie je aan de lijn hebt.

Nu maar moeten wachten jammer genoeg tot er iets werkt? 

Reputatie 7
Badge +20

Het heeft niets te maken met meerdere bestellingen, maar eerder met een kleine hiccup in het betreffende bestelsysteem. Als een order op suspended komt te staan treedt er eerst nog weer een geautomatiseerd proces in werking, en pas als de order vanuit dat proces niet goed voltooid kan worden wordt het mensenwerk. Als de 5 dagen nog niet voorbij zijn, kunnen we geen melding doorzetten, dus we moeten dan inderdaad wachten en het geautomatiseerde systeem z'n werk laten doen. Ik hoop van harte dat jouw order snel goed wordt gezet!

Badge +2

Het heeft niets te maken met meerdere bestellingen, maar eerder met een kleine hiccup in het betreffende bestelsysteem. Als een order op suspended komt te staan treedt er eerst nog weer een geautomatiseerd proces in werking, en pas als de order vanuit dat proces niet goed voltooid kan worden wordt het mensenwerk. Als de 5 dagen nog niet voorbij zijn, kunnen we geen melding doorzetten, dus we moeten dan inderdaad wachten en het geautomatiseerde systeem z'n werk laten doen. Ik hoop van harte dat jouw order snel goed wordt gezet!

Thnx ik hoop het ook… 

Alleen volgens mij was de melding wel doorgezet naar technische dienst? 

Of word hier mee bedoeld het geautomatiseerd systeem.

 

Badge +2

Mocht het nou toch zo zijn dat er niks is doorgezet zou dat dan via deze weg kunnen ? @Maja van KPN Geduld is een dingetje, maar het zou gewoon moeten werken.

Ik hoop dat het zsm z’n werk weer kan doen.

 

Badge +2

Verwijderen van abonnement had geen zin.  
Komt weer terug en blijft nog altijd vrolijk door laden 🙄 

Hoop toch echt dat het zsm veranderd of opgelost word 

Badge +2

 

Reputatie 7
Badge +20

Als de 5 dagen na het plaatsen van je bestelling nog niet voorbij zijn, kunnen zowel jij als onze klantenservice niets doen om verandering in de situatie te brengen @Zeeuwse 

Badge +2

Als de 5 dagen na het plaatsen van je bestelling nog niet voorbij zijn, kunnen zowel jij als onze klantenservice niets doen om verandering in de situatie te brengen @Zeeuwse 

Dan hoop ik dat het zsm geregeld is & ik vrijdag niet hoef te bellen. 
Situatie speelt nu al een jaar als ik het forum bekijk & is helaas dus nog altijd niet opgelost. 
Vind ik als klant niet te verkopen zeker niet in deze tijd, toch bedankt voor je reactie’s. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat duurt precies al een jaar @Zeeuwse? Je bedoelt dat we suspended orders hebben? Dat komt al veel langer dan een jaar voor en zal ook voor blijven komen, aangezien er altijd een klein percentage uitval optreedt. Het proces dat we hiervoor in hebben gericht is zoals ik hierboven al heb beschreven. Er is vanuit de techniek geen mogelijkheid om uitval voor 100% te voorkomen.

Ik heb overigens even gespiekt bij het klantnummer dat je in je forumprofiel in hebt gevuld, en zie dat je order inmiddels af is gerond. Je zult er nu mee verder kunnen dus! 

Reageer