Beantwoord

Al beëindigde BKR registratie verwijderen

  • 13 April 2021
  • 25 reacties
  • 612 keer bekeken

Badge

ik heb bkr notering die jullie nog niet beëindigd hebben. Hij staat op code 3. En hij is allang beëindigd. Ik zou graag zien dat jullie hem beëindigen want ik wil een auto leasen maar door deze notering kan dat niet.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 April 2021, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @yvon14, dat is echt niet handig zeg :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, dan kijk ik even met je mee!

Badge

ik kom niet meer in mijn profiel, maar het gaat om ***

Badge

ik heb alles in gevuld op mijn profiel

ik kom niet meer in mijn profiel, maar het gaat om ***


Je kan beter je nummer weghalen, tis nu voor iedereen zichtbaar

Niet handig om dat nummer in je quote niet weg te halen, @arie61 !

(nu kan dat  nog tot 16:55 uur; 3 puntjes rechtsonder → bewerk)

@yvon14 , jij hebt ook nog wat tijd je nummer uit het bericht te halen.

Niet handig om dat nummer in je quote niet weg te halen, @arie61 !

(nu kan dat  nog tot 16:55 uur; 3 puntjes rechtsonder → bewerk)

@yvon14, jij hebt ook nog wat tijd je nummer uit het bericht te halen.


Bedankt, niet aan gedacht. Zo te zien heeft een moderator het al verwijderd

Badge

het telefoonnummer bestaat niet meer III

Badge

weten jullie al iets is het al verwijderd?

 

Badge

hallo ik zou graag antwoord of jullie hem al beëindigd hebben, want heb vanmiddag een hypotheek gesprek bij de bank

:thinking:

ik wil een auto leasen

 

een hypotheek gesprek

 

En beide is nou o.a. de reden dat ik voor een toestel tot € 1000 dus nooit geld zou lenen. Of i.i.g. onder de BKR grens van 249,99. Want om nou voor zo'n 'lullig’ bedrag een hypotheek van 2 ton ofzo te moeten missen is toch ook weer….

Ik ben nog van de generatie: je leent voor een auto danwel een huis (hypotheek) en nergens anders voor. Ook kopen op krediet doe ik dus niet.

Het is allemaal te makkelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @yvon14,

Ik zie dat je abonnement inderdaad al vrij lang geleden beëindigd is en dat het niet gaat om een toestelkrediet, maar om een ander soort registratie. Zelf heb ik hier niks van inzichtelijk en ik heb de vraag uitgezet bij wie we hiervoor wel moeten zijn, maar daar tot nu toe nog geen reactie op ontvangen. Ik hoop dat deze reactie snel volgt, zodra ik meer weet hoor je van me!

Reputatie 7
Badge +24

Als een klant een keer te laat betaald, of een automatische afschrijvingen stoneert, kan die daarmee dan ok een BKR notering krijgen?

Reputatie 7
Badge +20

Niet direct @Nick83, het BKR hanteert een aantal  regels voor het melden van een achterstand

Badge

Duurt wel lang voor dat ik antwoord krijg he

Reputatie 7
Badge +20

Klopt @yvon14, onze standaard werkwijze is je door te verwijzen naar het BKR, aangezien je abonnement bij ons al beëindigd is en wij zodoende geen invloed meer hebben op je registratie. Ik ben toch nog aan het rondvragen of iemand hier meer informatie over heeft, maar ben daar tot nu toe niet veel verder mee gekomen, behalve dat me het volgende is verteld:  ‘Beëindigde kredieten blijven 5 jaar zichtbaar. Daarna verwijdert het BKR ze. Is er tijdens de looptijd van het krediet iets gebeurd? Je liep bijvoorbeeld een tijdje achter met de betaling? Dan blijft dat ook 5 jaar zichtbaar. Het BKR bewaart je gegevens 5 jaar, omdat de ervaring leert dat mensen met betaalproblemen vaak opnieuw in de problemen komen. Dit willen we graag voorkomen.’

Ik heb nu nagevraagd of dit inhoudt dat je gedurende die 5 jaar door je registratie dan ook echt geen hypotheek kunt afsluiten of iets kunt leasen, maar meer dan ‘dat moet ze even bij het BKR navragen’ krijg ik daar niet over te horen. Ik ben dus bang dat ik je hier echt niet verder mee kan helpen en wil je aanraden om toch contact te zoeken met het BKR aangezien ze deze vragen daar ongetwijfeld vaker zullen krijgen en er antwoord op kunnen geven!

https://www.bkr.nl/de-codes-op-je-kredietoverzicht/

Badge

ik heb de BKR gesproken en die geven aan dat alleen jullie de gegevens kunnen aanpassen of verwijderen.

Mijn registratie aanpassen

 

Hoe kan ik mijn kredietgegevens aanpassen of verwijderen?

De gegevens die op je kredietoverzicht staan, leveren kredietaanbieders zo bij ons aan. Is er een fout gemaakt of klopt er iets niet? Dan kan alleen de kredietaanbieder de fout herstellen of je gegevens aanpassen. Neem daarover dus contact op met je kredietaanbieder

Reputatie 7
Badge +20

Dit wordt een beetje een kastje/muur verhaal zo :slight_frown: Ik ga nog even een poging voor je wagen, hopelijk lukt het me dit keer wel om de juiste personen te pakken te krijgen zodat je hier mee verder geholpen kunt worden!

Badge

ja ik hoop het

Reputatie 7
Badge +20

Hi @yvon14, ik stuur je zo een privébericht met meer informatie!

Badge

hoe vind ik dat privé bericht?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @yvon14 , dat vind je hier:  Mijn privéberichten

@yvon14 Weet je zeker dat de registratie niet terecht is, de code die je opgeeft betekend niet effe een kredietje al afgelost.

Code 3
Bij deze code gaat het om een afboeking of om een kwijtschelding:

  • Bij een afboeking besluit de kredietaanbieder om voorlopig niets te doen om de betalingsachterstand en het krediet terugbetaald te krijgen. In dat geval zie je een code 3. Het krediet is nog niet beëindigd. Je ziet dus ook geen einddatum.
  • Bij een kwijtschelding heb je met je kredietaanbieder afgesproken dat je een bepaald bedrag terugbetaalt. Zodra je dat hebt gedaan, krijg je een bepaald bedrag kwijtgescholden. Je ziet dan een code 3. Omdat het krediet wordt beëindigd, zie je ook een einddatum. Je hebt dan geen financiële verplichtingen meer op dit krediet.

Afspraken over kwijtschelding kun je zelf maken met een kredietaanbieder, maar kunnen ook voortkomen uit een gemeentelijk schuldhulpverleningstraject of wettelijk schuldentraject (WSNP). Bij de WSNP is de einddatum dan de datum waarop de rechter de schone lei verklaring afgeeft.

 

En deze code’s blijven je 5 jaar achtervolgen en zijn niet zomaar te verwijderen, alleen als ze echt onterecht zijn.

Ooit een betalingsregeling gehad tijdens de looptijd? Dan blijft je registratie nog 5 jaar staan bij BKR met de bekende nadelen.

Als het code 3 is en puntje 1 is van toepassing kom je er met 5 jaar niet vanaf, alleen bij punt 2 is er een einddatum waarna de 5 jaar ingaan.