Beantwoord

Bellen van en naar Nederland werkt niet in Amerika

  • 22 March 2022
  • 60 reacties
  • 4912 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Reputatie 1

Hallo Bart en Ribl… KPN is niet helemaal het probleem hier. De dames en heren van AT&T hebben hun 2G en 3G netwerken uitgezet, terwijl de internationale standaarden voor bellen via 4G een puinhoop zijn. Dit is nog erger wanneer je aan het roamen bent. Meestal moeten zowel KPN, de handset fabrikant, de chipset fabrikant en mogelijk zelfs de VoLTE (bellen via 4G) platform fabrikant iets doen om het werkend te krijgen. 

In mijn geval werkte mijn Pixel 4a niet in de VS met KPN, maar de kinderen hun Nokia G20 en Motorola G Pro wel met telefonie. Ik zou je dankbaar zijn als je kunt testen of je 911 kunt bereiken. Mijn Pixel 4a deed dat wel goed, maar die heeft daar recent een update voor gehad. Vertel dan ook welke telefoon je hebt. 

Ik was begin Augustus in NYC. Als je in NYC bent, dan is mijn tip om naar de Best Buy of Target te gaan (bv Atlantic Avenue in Brooklyn) en daar een Google Fi SIM te halen. Dat werkte bij mij uitstekend en met weinig gedoe. Let wel op dat je de unlimited variant neemt. Met 2 tot 4 personen is dat 80 dollar voor een maand. (ja, maakt niet uit of je 2 of 4 hebt). Het bedrag dat je in de winkel betaald wordt van de eerste rekening afgetrokken. Er zijn andere leveranciers, maar bijna allemaal willen of 3 maanden contract of je betaald extra als je meer GB verbruikt en die kosten lopen snel op. Stiekum verbruik je veel meer data, door maps, websites, Youtube filmpjes over van alles in New York.

Vervelende is wel dat je nog steeds niet gebeld kunt worden op je nederlandse nummer, maar bv wel middels Whatsapp. 

 

Beste KPN, ik zit op dit moment in NYC.

Het eerste uur na aankomst kon ik nog bellen. Daarna helemaal niets meer! Ik ben nu een dag verder en ik heb elke optie geprobeerd. 5G aan/uit, 4G aan/uit, Volte aan/uit, alle providers handmatig aangeklikt. Telefoon steeds aan/uit gezet maar helaas NIETS van dit alles werkt. Ik heb een zakelijk abonnement voor het hele bedrijf en ik moet ook daadwerkelijk veel bellen en bereikbaar zijn voor klanten.

Nu na het lezen van dit Forum en de problem die na maanden (>4) nog steeds niet zijn opgelost begin ik wel sterk te twijfelen aan onze nationale tel. Provider! Ronduit schandalig dat dit nog steeds niet is opgelost, overweeg ten zeerste om met KPN te stoppen!

Ik hoop oprecht binnen 24hr op een gedegen oplossing want dit kan zo toch niet langer, zorg gewoon dat je met een netwerk kan verbinden zonder al teveel moeite!

Ik zie gaarne zsm een reactie tegemoet, jullie mogen mij bellen (via Whatsapp als ik WiFi verbinding heb 🤦‍♂️) of e-mailen!

Mijn collega uit BELGIË heeft wel gewoon bereik!!

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Bart

 

Hallo Bart,

Ik ben momenteel in Colorado (reis vanaf Calgary). In Canada geen enkel probleem met de KPN bundel maar tot nu toe in de US geen of moeizaam bellen en data. Al vier weken lang.

Een tip van een kennis: 

Verder hebben we ook een prepaid Amerikaanse Tracfone waarmee we altijd en overal kunnen bellen, omdat Tracfone niet gebonden is aan een bepaalde provider. Ze hebben roaming afspraken met alle providers in de USA. We kunnen er zelfs heel goedkoop mee naar Nederland bellen. Te koop bij Walmart of Best Buy voor een paar tientjes.

 

 

Reputatie 1

Hallo @Peterdegooyert, welkom op het KPN Forum!

Nu je weer terug bent in Nederland is het lastig om te achterhalen wat het probleem precies is geweest. Maar ik heb wel een vermoeden.

In Nederland is VoLTE beschikbaar. Hiermee kan je bellen over 4G. Dat is mooi, want 3G, dat voorheen voor bellen werd gebruikt, wordt uit gefaseerd.

In het buitenland is alleen amper VoLTE beschikbaar. Er zijn nu twee providers waar je over 4G kunt bellen met jouw Nederlandse abonnement. Deze providers zijn: AT&T en Verizon Wireless.

Het toeval wil dat deze in Amerika zitten. Je kunt dus bij jouw volgende bezoek handmatig een van deze providers selecteren. Je zou dan geen problemen mogen ervaren.

Dat is alleen wanneer het toestel: 

  1. KPN VoLTE ondersteund → lang niet ieder toestel wordt door KPN ondersteund of wordt door de handset maker ondersteund voor KPN
  2. VoLTE roaming ondersteund → Lang niet ieder toestel dat VoLTE kan bij KPN kan ook VoLTE roaming doen.
  3. Het toestel de juiste instellingen heeft, want niet altijd werkt VoLTE perfect tijdens roamen, zonder dat de klant een instelling aan of uit moet zetten. 

Simpel gezegd, er is geen garantie dat een klant kan bellen of worden gebeld in de VS en het zou netjes zijn wanneer KPN dit meldt aan klanten. In mijn geval deed Pixel 4a het niet, maar Nokia G20 en Moto G Pro van kinderen wel. Ik was echter gewaarschuwd en hield er rekening mee. 

hier het zelfde probleem.

In Californie werkt AT&T 4G niet.

Heb VoLte uitgezet en uiteindelijk T-Mobile 2G als netwerk gekozen.

Wat een draak, een half jaar geleden werkte het zonder problemen op exact dezelfde plek.

 

 

Ik ga met ca 2 weken weer naar FL, zal even kijken of het zich verbeterd heeft.

Wat een oplichting door KPN. Koop je voor bijna 30 Euro een bundel 2000 om goedkoop te kunnen bellen… werkt het helemaal niet vanuit de US. Iedere keer als ik probeer te bellen krijg ik direct “Couldn’t connect”!!! En kom me niet aan met de basic stuff over ‘heb je roaming wel aanstaan’ of over ‘VoLTE’ etc. Heb alles geprobeerd en het werkt gewoonweg niet. Schandalig! Ja, Internet werkt wel dus je kunt gelukkig nog via Whatsapp je familie bereiken maar hier heb ik niks aan als ik urgent met KLM moet spreken. Echt niet te geloven dit.

het probleem zit em doorgaans in AT&T waar KPN zelf verbinding mee maakt, zet je em op T-mobile en bij voorkeur 4G uit dan gaat het wel.

Dat werkt niet. Je krijgt wel een soort van verbinding maar de kwaliteit is ZO slecht dat er niets te verstaan valt. Daarbij na 24 minuten in de wacht met KLM eindelijk iemand aan de lijn via deze totaal KRAKENDE lijn en wordt de verbinding verbroken. Kneuterige KPN heeft duidelijk weer eens zijn zaakjes niet op orde!!! Schande.

Dat werkt niet. Je krijgt wel een soort van verbinding maar de kwaliteit is ZO slecht dat er niets te verstaan valt. Daarbij na 24 minuten in de wacht met KLM eindelijk iemand aan de lijn via deze totaal KRAKENDE lijn en wordt de verbinding verbroken. Kneuterige KPN heeft duidelijk weer eens zijn zaakjes niet op orde!!! Schande.

ik heb gelukkig ook nog een Amerikaans nummer, dan ben ik op mn Nederlandse nummer maar minder bereikbaar, maar het is wel triest voor zo'n grote Telecom-firma

 

Reputatie 7
Badge +17

@Menlo Vervelend dat ook jij problemen in Amerika ervaart. De problemen zijn bekend en er wordt gezocht naar een oplossing. Het is daarbij goed om te weten dat dit niet iets is wat KPN alleen kan oplossen. Voor gebruik in het buitenland zijn wij namelijk afhankelijk van de buitenlandse providers. Niet alle lokale providers staan bellen over 4G (VoLTE) toe voor buitenlandse providers.

Er zijn momenteel 2 Amerikaanse providers die VoLTE ondersteunen: AT&T en Verizon Wireless. Maar dit werkt alleen als:

  1. KPN VoLTE ondersteund → lang niet ieder toestel wordt door KPN ondersteund of wordt door de handset maker ondersteund voor KPN
  2. VoLTE roaming ondersteund → Lang niet ieder toestel dat VoLTE kan bij KPN kan ook VoLTE roaming doen.
  3. Het toestel de juiste instellingen heeft, want niet altijd werkt VoLTE perfect tijdens roamen, zonder dat de klant een instelling aan of uit moet zetten. 

Er is daarom geen garantie dat het ook daadwerkelijk werkt. In dat geval ben je afhankelijk van de 2G verbinding. Zoals je gemerkt hebt is dat een stuk minder in kwaliteit én kan je niet internetten tijdens het bellen.

Ben iets langer dan een week in de USA en kon na een dag al niet meer bellen of gebeld worden. De KPN met good old ‘skype’ gebeld vanuit LA.

Ze hebben toen een paar dingen omgezet in mijn KPN 1 business abonnement. Kon weer bellen. Een paar dagen later weer hetzelfde in San Francisco. Na een 15 minuten eindelijk weer iemand aan de lijn via good old ‘skype’. Toen op wonderbaarlijke wijze weer ‘online’. 
Daarvoor meerdere keren handmatig een netwerk gekozen, en nog steeds SOS op de lijn. 
Ik heb het idee dat de beste oplossing is een Amerikaanse SIM kaart te kopen. De betrouwbaarheid van KPN in Amerika is niet echt goed. Of heb ik iets gemist?