Vraag

Bereik in de grensstreek

  • 25 March 2024
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo,

Ik woon net (5km) over de grens in Belgiƫ Hamont-Achel.

Het KPN netwerk werkt tot 2/3 km en valt dan weg. Hier in Achel is geen Belgisch Netwerk dat het automatisch overneemt met een goede verbinding. Als ik het handmatig instel, krijg ik bij Orange 1 streepje af en toe.

Dit terwijl een Proximus mast hier 500 meter vandaan staat.

Ik krijg dus geen inkomende gesprekken binnen omdat er geen verbinding is.

Uitgaande gesprekken doe ik met bellen via WiFi, maar dat kan niet voor inkomende gesprekken.

Hoe kan het dat ik niet automatisch overschakel naar proximus?


8 reacties

Als je in BelgiĆ« woont neem je toch een Belgische provider @Henri1960Ā , je kunt als ā€˜buitenlanderā€™ slecht onder heel speciale voorwaarden klant blijven bij KPN.

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Henri1960Ā ,

In BelgiĆ« werkt KPN samen metĀ ORANGE, Proximus enĀ Telenet. Je kunt dus prima gebruik maken van Proximus. Kies handmatig dat netwerk.Ā 
Ā 

bron: moderator SanneĀ 

Ā 

HalloĀ @Henri1960Ā ,

In BelgiĆ« werkt KPN samen metĀ ORANGE, Proximus enĀ Telenet. Je kunt dus prima gebruik maken van Proximus. Kies handmatig dat netwerk.Ā 
Ā 

bron: moderator SanneĀ 

Ā 

Sorry hoor, echt nietĀ prima. ik heb praktisch geen verbinding met handmatig instellen

Als je in BelgiĆ« woont neem je toch een Belgische providerĀ @Henri1960Ā , je kunt als ā€˜buitenlanderā€™ slecht onder heel speciale voorwaarden klant blijven bij KPN.

Ā 

Inderdaad en ik heb bijzondere voorwaarden omdat ik ondermeer werk in NLĀ enĀ een zakelijk abonnement superĀ unlimited, maar daar heb ik niets aan hier net over de grens voor inkomende gesprekken.

Hij schakelt echt helemaal niet of deels over naar alleen Orange met 1 streepje en dan valt hij ook nog regelmatig weg.

Reputatie 7
Badge +12

Als het een zakelijk abonnement betreft kan je deze vraag beter stellen op het zakelijk forum.

Als het een zakelijk abonnement betreft kan je deze vraag beter stellen op het zakelijk forum.

okƩ, gaan we dat doen

Kpn werkt niet samen met Proximus. Helaas is dat in sommige delen zowat de enige met bereik. Dan heb je met een kpn simkaart dus net ... niets.

Vodafone en Odido werken Sam met alle 3 in BelgiĆ«.Ā 

2Ā½ jaar geleden zijn er nog uitzondering gemaakt, maar sindsdien vind ik daar niks meer over.

In dit verhaal staat juist dat Proximus geen roaming partner is. Gezien de meldingen, ook deze, lijkt me dat het meest aannemelijk.Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

Kpn werkt niet samen met Proximus. Helaas is dat in sommige delen zowat de enige met bereik. Dan heb je met een kpn simkaart dus net ... niets.

Vodafone en Odido werken Sam met alle 3 in BelgiĆ«.Ā 

2Ā½ jaar geleden zijn er nog uitzondering gemaakt, maar sindsdien vind ik daar niks meer over.

In dit verhaal staat juist dat Proximus geen roaming partner is. Gezien de meldingen, ook deze, lijkt me dat het meest aannemelijk.Ā 

Ā 

HoiĀ @PeterGĀ 

Helaas moet ik je even aanvullen, want ook als KPN klant kun je gewoon gebruik maken van het Proximus netwerk in BelgiĆ«, alleen moet je het in sommige gevallen tot 3 maal handmatig aanmelden om toegelaten te wordenĀ op het mobiele netwerk van Proximus.
Dat KPN het mobiele netwerk van Orange BE als voorkeur heeft ingesteld, houdt dus niet automatisch in dat je geen gebruik kunt maken van Proximus.
Vandaar dat je daar al 2,5 jaar niets meer over hoort of leest.

Binnen de EU moet je van alle beschikbare netwerken gebruik kunnen maken, zodat je vrijwel overal dezelfde condities hebt als in het thuisland (in ons geval Nederland).
Dit heet, zoals je weet:Ā ā€˜Roam Like Homeā€™.

KPN mag ook in Belgiƫ geen enkel mobiel netwerk uitsluiten voor roaming, dat is ook zo afgesproken en vastgelegd door de Europese Commissie in Brussel.
Zeker als je Walloniƫ of de Belgische Ardennen op vakantie bent, moet je gewoon kunnen bellen en internetten, en juist daar heeft het mobiele netwerk van Proximus het beste bereik van de 3 Belgische netwerken.

De topic die je bij jouw reactie hebt bijgevoegd, is inmiddels 3 jaar oud, en is dus sterk verouderd.
Daarin staat inderdaad nog vermeld dat Proximus geen roaming partner is, maar dat is inmiddels dus achterhaalt.

Ā 

Reageer