Vraag

Bestelling iPhone zoekgeraakt: wat is de status van het onderzoek?

  • 8 March 2023
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Helaas ben ik ook de dupe hiervan. 

Al jaren een tevreden klant van KPN. Op 2 maart heb ik abonnement verlenging met nieuwe iPhone aangevraagd. Dit moest door Postnl op 3 maart tussen 12.05 en 14.05 worden afgeleverd. Niemand heeft aangebeld (behalve DHL voor een andere post, waar ik ook bewijst van heb). Ik kreeg na 14.05 een update van Postnl dat ze vertraging hebben opgelopen, maar proberen het alsnog voor 22 uur. Geen probleem, kan gebeuren. Iets later op de dag, nogmaals een bericht van Postnl dat de bezorging vandaag niet meer gaat plaatsvinden. Om 19 uur krijg ik ineens een email met daarin een bericht dat mijn nieuwe iPhone om 12.14 bezorgd is..op mijn adres...en zeker niet met mijn handtekening. Ik heel snel kijken, en er was zoals ik al dacht, helemaal geen pakket. Ook niet bij de boven- en onderburen. (Als we post van elkaar ontvangen, laten wij het altijd beneden bij de voordeur). KPN was natuurlijk om 19 uur niet meer bereikbaar en Postnl kon mij niet helpen aangezien KPN als afzender verantwoordelijk is voor het product. Ondertussen was ik overal aan gaan bellen bij de buren in de straat, ook nog eens naar een Postnl punt, helemaal niks. Dezelfde dag krijg ook nog lekker een email van KPN dat mijn nieuwe contract vandaag zal starten en dat er binnen enkele dagen een bedrag van 222.41 zal worden afgeschreven en einde van de maand, nieuwe factuur voor een nieuw abonnement. Leuk, dus ik moet voor iets gaan betalen wat ik nooit heb ontvangen? 

4 maart eindelijk contact gekregen met KPN en mij werd gezegd dat Postnl 100% niet goed bezig was om een product te (zogenaamd) bezorgen waarbij een handtekening vereist is, zonder ID te doen. Het kan natuurlijk zijn dat 1. bezorger heeft telefoon gestolen en fraude gepleegd door een vervalste handtekening te plaatsen of 2. bezorger is tevens ook fout door mijn product aan kennelijk iemand anders te bezorgen en te laten tekenen zonder ID, deze persoon kan zich bedenken.."mooi ik hou dit product voor mezelf". Ik denk eerlijk gezegd het eerste. Ik heb heel veel pakket van Postnl ontvangen, soms wordt het inderdaad bij de buren afgeleverd, maar dan staat wel dat dit zo is en op welke nummer. Dit is de eerste keer dat het mijn adres is en niet mijn handtekening. Dus moeilijk achter te halen, waar het product is. 

KPN zou een onderzoek samen met Postnl gaan starten en medewerker vertelde dat het mogelijk binnen enkele dagen opgelost te zijn. 

6 maart krijg ik een email van KPN dat mijn bestelling is zoekgeraakt en in mijn geval is er aangetekend, dus ik zou "binnenkort" een email krijgen met een aangifteformulier, dit moet ik invullen, ondertekenen en terug mailen, wordt het verdere onderzoek gestart, dit kan max 30 dagen duren. Dit is tijdens de 1e telefonisch contact nooit verteld, ik dacht juist dat de medewerker al een klacht/aangifte had ingediend en het onderzoek juist al gestart was? blijkbaar dus niet?

Als een idiot kijk ik continu op mijn mail of ik al een aangifte formulier heb ontvangen, het is inmiddels 8 maart en nog niks ontvangen. Hoe kan it? Betekend dit dat het onderzoek nog niet gestart is? Is het aangifteformulier van Postnl of KPN? of zal ik beter een aangifte via de politie doen? Ik heb bijna het hele forum doorgelezen met allerlei vervelende situaties, waarbij mensen soms nooit iets terug horen en alsnog moeten betalen voor een abonnement of product die nooit ontvangen is of dat het zogenaamd onderzoek al maanden duurt, ook dat het heel lang duurt voordat ze überhaupt een aangifteformulier krijgen. 

Daarnaast kan ik dit soort zaken nergens terugvinden in de algemene voorwaarden. Vreemd, lijkt of dit best wel vaak gebeurd. 

Dus wanneer krijg ik dat aangifteformulier? en ik ga absoluut niet betalen voor een product wat ik nooit heb ontvangen, en zal ik zeker ook niet gaan betalen voor het nieuwe abonnement. Vandaag contact met KPN hierover gehad, kreeg als antwoord dat het systeem dat niet herkent, maar dat het bedrag volgende maand terug wordt gestort. Nou sorry hoor, maar geloof hier niks van. Op de forums te lezen dat dit soms maanden duurt. Denk je echt dat ik maanden lang gaat betalen voor een nieuwe abonnement/product dat ik nooit heb ontvangen. Ik snap niet dat jullie de fractuur niet op "hold" kunnen zetten tot het onderzoek is afgerond. 

Graag SNEL oplossing!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

KAN IEMAND MIJ HELPEN?!!?!?!?!?!?!

Reputatie 7
Badge +30

Beste @J. Geerman, welkom! Wat ontzettend rot om te lezen dat dit is gebeurd! Wij doen inderdaad altijd onderzoek. Helaas kan dit wel even duren. Die maximaal 30 dagen klopt. Ik zou toch willen verzoeken dit af te wachten. In de tussentijd kan ik helaas niets anders voor je betekenen. Als het onderzoek afgerond wordt, dan wordt er opnieuw contact opgenomen. In de meeste gevallen wordt er dan een nieuwe order opgestart. Voor wat betreft de betaling: die krijg je natuurlijk terug op het moment dat het onderzoek afgerond is, tenzij we een nieuw toestel sturen. 

Bedankt voor je reactie Marcia. Het is inderdaad echt vervelend en best een rot gevoel. Ik ben bijna 100% zeker dat het mobiel gestolen is. 
 

Hoe zit het met het aangifteformulier? Ik zou dit bijna een week geleden terug moeten krijgen zodat ik het zelf kan ondertekenen en terug sturen. Ik wil dit namelijk zsm oplossen. Is er wel een onderzoek gestart? Als ik de klantenservice bel, is het mij niet helemaal duidelijk omdat het aangifteformulier nog niet gestuurd is.

Reputatie 7
Badge +30

Goede vraag! Ik doe even navraag voor je. Ik zie dat er vandaag een mail gestuurd is dat het onderzoek nog loopt. Zelf ga ik er vanuit dat dat inderdaad zo is. Maar het is wel raar dat je het aangifteformulier nog niet hebt ontvangen na een dikke week. Zodra ik reactie heb, laat ik het je weten. 

Reputatie 7
Badge +30

@J. Geerman het onderzoek loopt inderdaad! Mijn collega geeft aan dat PostNL niet altijd vraagt om zo'n aangifteformulier. Het is dus even afwachten of dat nodig is. Jij mag natuurlijk zelf wél aangifte doen als je vermoed dat het toestel gestolen is. Nog even het onderzoek afwachten dus😓

Apart, aangezien het aangifteformulier inmiddels ingevuld en opgestuurd is. Communiceren jullie wel met elkaar? Ik ben helemaal klaar mee, zowel postnl als kpn. Ik word ook niet op de hoogte gebracht, moet steeds achteraan en het is al 3 weken. En jullie verwachten dat ik de kosten van een nieuw mobiel en abonnement betaald? Niet geloven, het is om te schamen. 

Reputatie 7
Badge +30

Begrijpelijk dat je hier gefrustreerd van raakt! De informatie over het aangifteformulier was ook meer algemene informatie: het is in sommige gevallen dus niet direct benodigd. Jouw onderzoek loopt en ik hoop dat het alsnog snel wordt opgelost voor je.