bestelling minuten mijnkpn niet verwerkt

  • 27 August 2020
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Hi,

 

Op woensdag 12 augustus heb ik via MijnKPN de extra minuten (250 minuten plus bundel) besteld, omdat ik zag dat ik bijna over mijn belminuten heen ging.

 

Echter keek ik gister woensdag 26 augustus weer in de app en dag dat ik kosten buiten m’n bundel heb gemaakt vanwege meer bellen dan wat er in m’n vaste bundel zit. Nu zag ik ook dat mijn aanvraag voor extra minuten op 12 aug. opeens niet meer in de app stond opgenomen? Hoe kan dit?

 

Vervolgens heb ik weer opnieuw de 250mim plus bundel besteld, kreeg hiervan weer een bevestiging via een sms maar tot op heden staat ook deze bestelling niet in mijnkpn en lopen m’n buiten bundel kosten op…

 

Ik maak nu onnodig veel buiten bundel kosten...

Hoor graag!


5 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @AGroot

Welkom op het KPN Forum! Wat gek dat de aanvraag van een extra bundel niet verwerkt lijkt te worden. Wanneer je een eenmalige extra bundel aanzet, wordt deze doorgaans vrijwel direct geactiveerd. Je ontvangt een sms ter bevestiging en kan er vanaf dan gebruik van maken. Heb je bij je eerste aanvraag (op 12 augustus) een sms ter bevestiging ontvangen? Kun je je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? Dan kan ik je abonnement opzoeken. 

Hoi @AGroot

Welkom op het KPN Forum! Wat gek dat de aanvraag van een extra bundel niet verwerkt lijkt te worden. Wanneer je een eenmalige extra bundel aanzet, wordt deze doorgaans vrijwel direct geactiveerd. Je ontvangt een sms ter bevestiging en kan er vanaf dan gebruik van maken. Heb je bij je eerste aanvraag (op 12 augustus) een sms ter bevestiging ontvangen? Kun je je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? Dan kan ik je abonnement opzoeken. 

Hi Heine,

 

Ik heb inderdaad een bevestigings sms gehad, beide keren.

De gegevens op Forumprofiel heb ik zoals gevraagd ingevuld.

 

groet,

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor de toelichting en het aanvullen van de gegevens. Ik heb dit voor je nagekeken en zie dat je aanvragen van 12 augustus en 27 augustus om een extra bundel te activeren, correct zijn verwerkt. Na 12 augustus zijn er de eerste dagen geen gesprekskosten meer buiten je bundel om in rekening gebracht, gesprekskosten zijn netjes uit de bundel van 12 augustus verrekend. Op 24 augustus was de bundel die je 12 augustus activeerde geheel verbruikt. Vanaf toen zijn er dus wel weer gesprekskosten in rekening gebracht. 

Het enige wat er kennelijk niet goed is gegaan, is de activatie van de bundel die je 26 augustus (rond 20.30 uur) aanvroeg. De sms-bevestiging zie ik terug, maar de bundel lijkt niet goed geactiveerd te zijn, waardoor er tussen 26 augustus 20:30 uur en de succesvolle activatie van de bundel op 27 augustus 18:30 uur onterecht gesprekskosten worden gerekend. Deze kosten zal ik aan je vergoeden. Het gaat om een bedrag van € 2.77. De bundel zelf lijkt niet in rekening te worden gebracht, maar voor het ongemak zal ik deze ook vergoeden, door een extra bedrag van € 2.99 te vergoeden. Totaal vergoed ik dus € 5,76, dat wordt op de factuur van september of oktober verrekend. 

Een deel van de gesprekskosten (periode 24 augustus tot 26 augustus 20:30 uur) komen dus niet voor vergoeding een aanmerking. Deze zijn ontstaan doordat de extra bundel die je op 12 augustus activeerde, op 24 augustus op was. Je verzoek om een nieuwe extra bundel te activeren was op 26 augustus. Gesprekskosten tussen 24 augustus en 26 augustus 20:30 uur zouden dus sowieso niet binnen een bundel gevallen zijn. 

Ik hoop je zo duidelijkheid en een passende oplossing te hebben geboden. Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, geef het gerust aan. 

Bedankt voor de uitleg en goede service!

Reputatie 5
Badge +10

Graag gedaan, hoor! Mocht er in de toekomst wat zijn, dan zien we je graag terug op het KPN Forum! :slight_smile:

Reageer