Beantwoord

Buiten bundel bericht, onterecht.

  • 4 July 2020
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb een abonnement voor onbeperkt bellen en sms'en.

Iedere maand krijg ik een oplichting van KPN dat ik buiten de bundel heb gebeld. En dat klopt niet. Ik bel binnen de EU(België) naar Nederland en vice versa 

Kan íemand hier een toelichting geven??

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 4 July 2020, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi M, welkom op het forum. 

Iedere maand krijg ik een oplichting van KPN dat ik buiten de bundel heb gebeld.

Ik gok dat dit een spelfout is, maar toch moet ik er een beetje om lachen, hehe. "een oplichting van KPN”

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Dan kan ik in ieder geval duidelijk aangeven waar die kosten vandaan komen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

@Mjalloh , ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Hallo, 

Ik heb onbeperkt bellen en sms'en. Als ik binnen de EU België krijg ik extra kosten dat ik buiten de bundel heb gebeld.…

Ik neem aan dat binnen de EU bellen is géén extra kosten meer tóch 

Ik bel eens geen 100 minuten per maand want ik bel via sociale media met Wi-Fi 

Kan iemand ff dit vóór míj toelichten 

 

Mvg

M.Jalloh 

Reputatie 7
Badge +24

Hi M, dankjewel voor je gegevens. 

Ik zie dat dit een abonnement is van Telfort (overgezet naar KPN) met de bijbehorende voorwaarden. Met deze abonnementen kun je niet vanuit je bundel in Nederland naar de EU bellen, daar worden extra kosten voor in rekening gebracht. 

Ik gok dat jij doelt op de wetgeving dat er geen roamingskosten meer in rekening worden gebracht in de EU, dat is hier ook het geval. Die wet gaat echter om gebruik in het buitenland en niet binnen Nederland zodat je bijvoorbeeld op vakantie kosteloos bereikbaar bent en ook geen kosten meer maakt als je data verbruikt. KPN abonnementen bieden wel de optie om ook vanuit Nederland binnen de bundel in de EU te bellen, dit is echter een keuze van de provider zelf en heeft niets met die desbetreffende wet te maken over roaming. :relaxed:

Hi Alex

Dankjewel voor jóuw reactie. Het is duidelijk maar dit had kunnen duidelijk zijn voor dabonnee . 

De vraag is moet ik hier doen want  ik ben regelmatig in België en  ik bel ook vaak naar België vanuit NL

Met vriendelijke groet 

M.Jalloh 

Reputatie 7
Badge +24

Als je in België bent is dat geen probleem, dat valt namelijk onder de EU wetgeving, als je vanuit België naar Nederland bent valt dit onder je bundel. Alleen de gesprekken vanaf Nederland naar België niet, je kunt je abonnement overzetten nadat je huidige contract is afgelopen. Daar kan ik helaas niets aan veranderen.