Beantwoord

Buitenlandbundel werkt niet in Zuid-Afrika

  • 2 April 2024
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

We hebben een behoorlijk probleem mijn vrouw heeft een bundel van 39.99 euro en ik een bundel van een 9,99  voor Zuid Afrika. We hebben al 5 dagen geen contact mogelijkheden, terwijl de thuissituatie dit wel verlangt. Alles geprobeerd, roaming aangezet, op zoek gegaan naar ander netwerk, telefoonwinkel bezocht en telefonisch contact met KPN geprobeerd te krijgen en die verwijst naar onze app Mijn KPN die je weer naar een kennisbank stuurt. Een verwerpelijk verdienmodel van KPN , Wel een klant laten betalen en het vervolgens af laten weten. Jarenlang prima ervaringen met KPN en we hebben een compleet pakket bij KPN, maar uit mijn mail blijkt dat ik zeer teleurgesteld ben

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 4 April 2024, 10:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hajomama, welkom op onze community! Er lijkt iets niet helemaal lekker te gaan. Dit is ook in onderzoek.

In het onderstaande topic kun je meer informatie vinden over mobiel internet en bellen in het buitenland:

 

Mocht het toch niet werken en je bundel is ongebruikt verlopen kun je het aankoopbedrag terugkrijgen, je kunt daarover met ons bellen op 0800-0402 nadat de bundel verlopen is.

We hebben onze pogingen om de bundel te gebruiken opgegeven

 Bij aankomst in Kaapstad werkt de bundel al niet. De aankomst was half twaalf, nog net onze auto kunnen ophalen en vervolgens zonder verbinding op zoek gegaan naar het hotel waar we zouden overnachten en inplaats van een kwartier rijden kwamen we 2 uur later aan met alle consequenties van dien. We zijn hier nu 2 weken en dat we het geld kwijt zijn en verloren tijd die we in telefoonwinkels hebben doorgebracht. Nu een buitenlandse simkaart gekocht die wel werkt en voor ons is kpn passe

Na een onbevredigend gesprek, waarin de medewerker van KPN, alleen aangaf dat hem dit ook wel eens was overkomen. Kregen we gisteren de afrekening van de afgelopen periode. We hadden een bundel van € 39,99., want KPN had aangegeven, dat de belkosten in Zuid Afrika kostbaar waren. Bij aankomst roaming aangezet, zoals dat vermeld was. Omstreeks  24.00 uur auto opgehaald en op weg naar hotel waar we volgens afspraak om half een zouden arriveren. Dus op weg en Google Maps aangezet, maar geen bereik. Twee uur rondgereden en weer terug bij vliegveld iemand bereidt gevonden om voor ons uit te rijden en naar het hotel te brengen. ( lag op 6 minuten van het vliegveld). Problemen ondervonden om daar binnen te komen, maar uiteindelijk gelukt.

Bundel deed het de volgende dag nog steeds niet en geprobeerd zonde navigatie naar Vishoek te rijden. Over een afstand van 39 km hebben we 2 uur gedaan, want bundel werkte niet en nu bijna 3 weken later nog steeds niet.

Nu de nota ontvangen en we moesten we ongeveer 79 euro extra betalen voor de periode tussen aankomst in Kaapstad  28 maart en aankomst hotel 29 maart. We hadden voor mijn echtgenoot nog een tweede bundel maar die was slechts 10 euro. We zijn  de 70 gepasseerd, minder flexibel en zijn blind gevaren op de adviezen van KPN,, hebben in totaal ongeveer 129 euro uitgegeven, maar belangrijker is het ongemak de frustratie  en smet op je vakantie die dit alles met zich meebracht. Kortom wie dit leest, weet waar je aan begint en neem niet alles van KPN klakkeloos aan. 

Reageer