Beantwoord

Dekking postcode 1394JV

  • 31 August 2020
  • 1 reactie
  • 26 keer bekeken

Beste KPN,

 

De dekking in onze nieuwe wijk is al sinds oplevering (3 jaar geleden) erg matig. Het mobiele bereik in huis is slecht en we moeten vaak naar buiten lopen om verstaanbaar te zijn. De buren hebben dezelde klachten.

Kunt u iets aan de dekking doen? Een paal bijplaatsen of iets dergelijks?

 

Bvd, Erik

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 4 September 2020, 16:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Dag @KPNgebruikerErik  Welkom hier en goed dat je dit aangeeft. Ik heb eens gekeken en je zit aardig tussen de bestaande zendmasten in, in dat postcodegebied. Ik weet je huisnummer niet, maar ik ben even van het midden uitgegaan. Je bereik zal buiten toch vrij aardig zijn, vermoed ik? 

Bereik hangt samen met de afstand tot de zendmast en de dichtstbijzijnde staat toch nog wel op een redelijk afstandje. Wat ook meespeelt is waar je je bevindt en binnenshuis is het eigenlijk standaard lastiger dan buitenshuis, vooral in nieuwe en goed geisoleerde woningen. Het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw mobiele telefoon. De kwaliteit van het signaal wordt daarbij beinvloed door alles waar dit signaal doorheen gaat: bomen, heuvels, tunnels, muren. Het is de verklaring waarom je binnenshuis minder goed bereik hebt dan buiten. En dat zul je des te meer merken bij een goed geisoleerd huis. 

Een goede oplossing is bellen via wifi. Daarmee los je het gros van deze problemen op., omdat je gebruik maakt van je eigen wifi als het mobiele signaal niet goed is.  Je toestel moet er wel voor geschikt zijn en ik hoop dat dit voor jou zo is. Een zendmast bijplaatsen is trouwens niet iets dat zo maar kan. Zo mast is een flink gevaarte en dat moet op iemand's grond of dak worden gezet. Het plaatsen van masten gaat dan ook langs gemeentes en grondeigenaren en dat kan een langlopend proces zijn. 

 

Reageer