Vraag

Doorschakelen lukt niet meer na update Telfort naar KPN: is hier een oplossing voor?

  • 3 November 2021
  • 7 reacties
  • 109 keer bekeken

Badge
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Sinds de KPN alle Telfort simkaarten hebben overgezet naar KPN zijn mijn toestellen niet meer ingesteld voor doorschakelen.

Ik heb van alles geprobeerd maar dit is ook niet meer opnieuw in te stellen.

Niet alleen erg irritant maar ik heb hierdoor ook al een aantal telefoontjes gemist.

is hier een oplossing voor?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Je bedoelt dat als mensen je vaste nummer bellen ze niet meer naar je mobiel worden doorgeschakeld?

Reputatie 7
Badge +18

Of als het toch om doorschakelen van mobieltjes gaat dan zou je kunnen proberen om eerst alles uit te uit te schakelen en dan de gewenste optie(s) weer in te schakelen.

Dus eerst alle nummers bellen die onder Deactiveren staan en daarna 1 (of meer) van de opties kiezen die onder Activeren staan.

 Als je nog op 2G of 3G zit dan zijn de codes net iets anders:

 

Badge

Aan PeterG.

Ongeveer maar dan anders om.

Als mensen naar m'n mobiel bellen worden ze niet meer doorgeschakeld naar mijn vaste telefoon.

 

Aan GeSp.

Heb ik allemaal geprobeerd. 

Als mensen naar m'n mobiel bellen worden ze niet meer doorgeschakeld naar mijn vaste telefoon.

Hmmm, met je mobiel ben je juist overal bereikbaar, 99 % van de tijd dus. Dan is 't toch niet nodig om vanaf dát nummer door te schakelen naar thuis. Thuis ben je vaak juist niet en is het logischer om dát door te schakelen naar mobiel.

Tenzij je thuis slecht mobiel bereik hebt. Maar daar is nou juist VoWifi voor.

Dat verder even genoemd hebbend….

Ben je überhaupt bereikbaar op je vaste telefoon? Annuleer (eerst) eens alle doorschakelingen op je mobiel. Dat doe je in 1 x met ##002#.

Daarna de 61 code en de 67 code zoals bij @GeSp vermeld staat om je mobiel door te schakelen naar je vaste nummer.

61 zorgt voor doorschakelen bij niet opnemen (na 20 seconden; niet instelbaar)
67 zorgt voor doorschakelen bij niet bereikbaar (zoals toestel uit of in gesprek)

Badge

Aan PeterG. 

De telefoon waar het om gaat is voor zaken en kan niet altijd worden opgenomen, aan het vaste nummer hangt een centrale waar altijd iemand is om op tenemen.

Het bereik is doorgaans prima en ik heb alles eerder al geprobeerd wat je beschreef. Echter na de update van telfort naar kpn werkt het niet meer. 

Hmm, apart. Maar er zijn wel meer (kleine) dingetjes rondom de migratie.

Als al bovenstaande niet helpt denk ik dat een kpn moderator het best even naar de instellingen kan kijken. Die kan ze zichtbaar maken/krijgen a.d.h.v. je gegevens. Dus…. vul je die vast in je profiel (niet in dit topic) in? Onderaan profielpagina ingevulde opslaan.

Gegevens van het nummer:

Naam (abonnementhouder. Je bedrijf?)
Postcode + huisnummer
Klantnummer mobiel (en op dezelfde regel kan graag ook het mobiele nummer erbij)
Laatste 3 cijfers IBAN (welke gebruikt wordt om het abonnement te betalen); dit op de regel persoonlijke opmerkingen.

Een moderator komt hier nog.

P.S.

Voor zakelijk gebruik klinkt het heel logisch. En volgens mij ook wel gebruikelijk.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @DGV, welkom. Onze community heeft je al voorzien van de nodigde tips, maar helaas lukt het hiermee nog niet, begrijp. Het lijkt me goed dat ik dan even meekijk. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met de gegevens uit @PeterG's bericht?

Als al bovenstaande niet helpt denk ik dat een kpn moderator het best even naar de instellingen kan kijken. Die kan ze zichtbaar maken/krijgen a.d.h.v. je gegevens. Dus…. vul je die vast in je profiel (niet in dit topic) in? Onderaan profielpagina ingevulde opslaan.

Gegevens van het nummer:

Naam (abonnementhouder. Je bedrijf?)
Postcode + huisnummer
Klantnummer mobiel (en op dezelfde regel kan graag ook het mobiele nummer erbij)
Laatste 3 cijfers IBAN (welke gebruikt wordt om het abonnement te betalen); dit op de regel persoonlijke opmerkingen.

Geef even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik voor je aan de slag.