Beantwoord

Geen bereik in ons dorp

  • 19 June 2019
  • 26 reacties
  • 657 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Al heel lang heeft KPN geen bereik in ons dorp met betrekking tot mobiel bellen, 2G, 3G en 4G.

Link naar dekkingskaart
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Volgens deze kaart wonen wij in een wit gebied. Toen wij hier zo'n acht jaar geleden kwamen wonen, hebben we noodgedwongen een andere provider moeten kiezen voor onze telefoons.

Als we bezoek hebben en die persoon wil zijn mobiel gebruiken, dan moet onze gast in een hoekje van het balkon gaan staan om soms nog net een streepje ontvangst te halen. En ook dat lukt niet altijd.

Nu is algemeen bekend dat wij niet in de meest dynamische omgeving van Nederland wonen, maar inmiddels is ook in Drenthe de mobiele telefoon algemeen ingeburgerd.

Is het mogelijk dat er een zendmast in ons dorp kan komen? Hoe is dat te regelen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 June 2019, 20:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee ah gevonden.

Ja KPN is eindelijk begonnen in die regio met het ombouwen en bijplaatsen van nieuwe setups.

Zou je nog eens een foto kunnen maken van de mast? En dan zo ver mogelijk (scherp) inzoemen op en onder de antennes in de mast. Op jouw eerdere foto's miste er nog een RRU. De zender voor de mobiele signalen.

Je hebt dus ook B32 1400 MHz in die mast, ruim voldoende capaciteit dus.

En 5G zou al moeten werken!

Aan de hand van de Hoek graden kun je zien hoe je bereik is.
Hoe meer je in de antenne sector kijkt, hoe beter het bereik.
Als de site er in staat, kun je dat hier checken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Mocht de mast aanstaan en toch is het bereik niet optimaal. Meteen even een dekkings verzoek indienen. Soms staan de sectoren niet optimaal. Soms is het nog even wachten tot naburige sites zijn omgebouwd en dan worden de sectoren later bijgedraaid. Maar een dekkings verzoek kan daarbij alvast helpen.
 

Heb je of ken je iemand met een Samsung S20 of Samsung S21, dan kun je bellen naar *#0011# en het Service Menu inzien (Stack1  = Sim1). Tijdens een actieve data verbinding kun je zien met welke banden je bent verbonden.

Â