Beantwoord

Geen of slecht mobiel bereik iPhone 13

  • 16 April 2024
  • 12 reacties
  • 91 keer bekeken

Goedemiddag,

mijn zoon heeft since Oktober een nieuwe Iphone13 . Since dag een heeft de telefoon  moeite met mobiele netwerk bereik. Bellen of 4G/5G het is een ramp geworden. Buiten Wifi bereik hij kan zomaar 20/30/40 minuten zonder totaal geen bereik te hebben. Dit gebeurt het regelmatig op meerdere en verschillende locaties waar NB alle andere familie leden hebben gewoon volledige bereik.


We hebben de volgende stappen genomen:
- telefoon volledige gereset naar fabrieks instellingen (2 keer) 

- meerdere keren alle netwerk instelling gereset
- kpn gebeld en alle stappenplan gevolgd maar het heeft niet geholpen
- nieuwe simkaart besteld en geïnstalleerd
- oude simkaart in een andere telefoon gedaan en deze heeft fouteloos voor 3 dagen gewerkt. Volledige bereik!! 
- Ik moet constant mijn toestel aan en uitzetten om wat bereik te hebben maar na 10/15 minuten valt dit weer gewoon weg

heeft iemand aan idee aan waar de probleem kan liggen? hebben jullie nog misschien een oplossing voordat het toestel zal terug gestuurd worden onder garantie? 

alvast bedankt

MVG

Alberto

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 16 April 2024, 13:22

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @alby72 

Welkom op het forum van KPN.

Het lijkt er op dat er een defect zit in de iPhone 13 zelf, denk aan de interne antennes waarmee contact wordt gemaakt met het mobiele netwerk van KPN, of dat de simkaart geen goed contact kan maken met de connectoren in het toestel zelf.

Wat je nog zou kunnen proberen, aangezien je eigenlijk alle mogelijke stappen al hebt doorlopen, is om een e-sim te installeren op deze iPhone 13.
Dan sluit je in elk geval uit, dat de fysieke simkaart die je nu gebruikt mogelijk geen goed contact maakt met de connectoren, aangezien een e-sim digitaal in het toestel komt te staan.

Als je op de volgende link klikt, kom je op de speciale pagina uit waarop duidelijk wordt uitgelegd hoe je de e-sim kunt aanvragen en installeren: Esim aanvragen en installeren.
De iPhone 13 ondersteund de esim.

Mocht de ontvangst dan nog steeds slecht zijn, dan zou ik voor een eerste controle langs een Apple Store of een Amac Winkel gaan, aangezien daar vakkundig personeel werkt die alles weten over Apple producten en problemen daarmee.

Dan ligt het echt aan het toestel zelf, en zit er een defect in het toestel zelf!

(Oh ja, je kunt altijd weer terug naar een fysieke simkaart, mocht je dat willen.)

Hoi @alby72 

Welkom op het forum van KPN.

Het lijkt er op dat er een defect zit in de iPhone 13 zelf, denk aan de interne antennes waarmee contact wordt gemaakt met het mobiele netwerk van KPN, of dat de simkaart geen goed contact kan maken met de connectoren in het toestel zelf.

Wat je nog zou kunnen proberen, aangezien je eigenlijk alle mogelijke stappen hebt doorlopen, is om een e-sim te nemen op deze iPhone 13.
Dan sluit je in elk geval uit, dat de fysieke simkaart die je nu gebruikt mogelijk geen goed contact maakt met de connectoren, aangezien een e-sim digitaal in het toestel komt te staan.

Als je op de volgende link klikt, kom je op de speciale pagina uit waarop duidelijk wordt uitgelegd hoe je de e-sim kunt aanvragen en installeren: Esim aanvragen en installeren.
De iPhone 13 ondersteund de esim.

Mocht het dan nog steeds slecht zijn, dan zou ik voor een eerste controle langs een Apple Store of een Amac Winkel gaan, aangezien daar vakkundig personeel werkt die alles weten over Apple producten en problemen daarmee.

Dan ligt het echt aan het toestel zelf, en zit er een defect in het toestel zelf!

(Oh ja, je kunt altijd weer terug naar een fysieke simkaart, mocht je dat willen.)

Hoi michel, bedankt voor de goude tip. Ik ga eerste met een Esim een laatste poging doen. nogmaals bedankt en fijne dag

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @alby72 

Laat nog wel even weten, hoe het uiteindelijk is verlopen nadat je de esim had geïnstalleerd op de iPhone 13, want daar ben ik uiteraard benieuwd naar.
Hopelijk is dat de oplossing voor het probleem.

Ik zal het doen. We hebben de E Sim vanmiddag geïnstalleerd. We hadden wel wat moeite om aan het praten te krijgen maar het lijkt nu alles in order te zijn. Ik hou jullie op de hoogte👍bedankt 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @alby72 

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is om de esim aan te vragen en te activeren op de iPhone 13.
Ik begrijp tevens dat de ontvangst van het 4G als 5G netwerk weer goed is, nu de esim actief staat in de iPhone 13.

Ik hoop vanzelfsprekend dat het vanaf nu goed blijft gaan, en dat dit uiteindelijk de oplossing is van het probleem.

Fijn dat je ons op de hoogte houdt.

Helaas heeft een E sim niet geholpen, we hebben nogsteeds het zelfde probleem. We zitten naast elkaar en ik heb volledig bereik en mijn zoon niet. Het grappigste is, hij doet zijn mobiele data uit en weer aan en..... Gewoon bereik. Echt onbegrijpelijk dit, het lijkt dat het toestel geen automatisch verbinden kan maken. Bedankt voor jullie hulp maar dit toestel gaat in garantie terug naar Apple. Gr Alberto 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat de e-sim het probleem niet heeft kunnen verhelpen. In dat geval is het inderdaad een goed idee om het toestel ter reparatie aan te bieden, zoals @Michel.uit.Arnhem al suggereerde.

ik heb nog een vraag: we moeten de iphone13 terugsturen voor reparatie. Mijn zoon moet tijdelijk op een oude Iphone 8. gezien dat wij naar een Esim zijn overgestapt, doet de  oude fisiek sim nog? kan ik het in de iphone 8 instoppen? of is deze automatisch niet meer actief/uitgeschakeld? ( die ene die was geinstallerd tot 1 week geleden) 

bedankt

Reputatie 7
Badge +10

Je zal helaas echt weer naar een KPN winkel moeten voor een fysieke SIM, aangezien je huidige SIM niet meer werkt. Wel loop je dan weer bellend de winkel uit

Bedankt. Is het niet mogelijk om een nieuwe sim via mijnkpn te bestellen? 

Reputatie 7
Badge +10

Ja wel, echter duurt dit meerdere werkdagen voor je deze binnen hebt, mits het in 1x goed gaat bij verzending. In de KPN winkel krijg je gelijk de SIM werkend mee

Top, bedankt voor je hulp

Reageer