Beantwoord

helaas nergens een email adres en via chat kom ik geen steek verder dus dan maar via deze weg...

  • 14 February 2019
  • 1 reactie
  • 51 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een aantal vragen waar ik via de chat geen antwoord op kon krijgen...

Via de radio hoor ik dat jullie nieuwe mobiele abonnementen hebben die gunstiger kunnen uitpakken.
Om deze reden ben ik eens op jullie site gaan kijken en wat schepte mijn verbazing, voor het zelfde geld als wat ik nu betaal, betaal ik in jullie nieuwe vorm € 2,28 minder per maand met ook nog eens 2x zoveel internet.
Dit sprak mij erg aan, want door de enorm slechte wifi momenteel in huis (hiervoor komt er aankomende week alweer een monteur van jullie langs omdat deze het vorige keer niet opgelost kreeg) gaat mijn internetbundel enorm hard.
Om deze reden ben ik gaan chatten maar degene die mij hielp kon alleen maar melden dat ik aan mijn huidige abonnement vastzit tot september en nu dus eigenlijk dikke pech heb, ondanks dat ik al jaren vaste klant ben.
Dit vind ik heel vreemd, dit zou toch voor vaste klanten automatisch naar het gunstigere abonnement moet worden overgezet?
Wij hebben zoals je wel kunt zien in jullie systeem alles via KPN.

Ook zag ik dat het abonnement wat vergelijkbaar is aan wat wij nu hebben, alles in 1 thuis standaard, nu ook goedkoper bij jullie aangeboden word, namelijk voor €61,50 i.p.v. de €68,64 die ik nu maandelijks betaal.
Hoe kan dit?

Ook ben ik benieuwd wat er in de plaats is gekomen voor mijn andere 2 mobiele abonnementen. Daar betaal ik nu €8.68 voor per maand en daar zit alleen bellen bij in. Dit is na aftrek van allerlei kortingen maar dit kunnen jullie ongetwijfeld ook in jullie systeem terug vinden.
Voor 1 van deze nummer zou ik namelijk graag internet toegevoegd hebben, maar wel in jullie nieuwe vorm en voor zo weinig mogelijk. Kan dit ook pas weer als het contract afloopt? Ik vind het maar vreemd allemaal...

Graag verneem ik van jullie wat te doen.
Ik was de laatste tijd al niet tevreden wegens de slechte wifi en tv ontvangst, maar dit stuit me nog eens extra tegen de borst.
Vaste klanten horen toch juist als eerste profijt te hebben bij goedkopere abonnementen en dergelijken?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 February 2019, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Hallo Jeltje, welkom op het forum! Goed dat je deze vragen stelt. Ik ga het eerst met je over contracten en abonnementen in het algemeen hebben. Daarna kom ik terug op je specifieke vragen.

Op het moment dat iemand bij ons voor het eerst een abonnement afsluit, of dat nu mobiel of thuis is, zit daar een contractstermijn aan vast. Bij een thuisabonnement is dat een jaar. Bij een mobiel abonnement is dat een of twee jaar, naar eigen keus. Binnen die contractstermijn kan het abonnement niet opgezegd of aangepast worden. Losse opties kunnen wel toegevoegd of verwijderd worden, maar de kern van het abonnement moet blijven bestaan.

Als de contractstermijn voorbij is, dan loopt het abonnement gewoon door, maar vanaf dan kan het opgezegd worden, of omgezet naar een ander soort abonnement als we die hebben. Voor thuisabonnementen veranderd er over het algemeen niet heel veel, en doen we daar dan ook over het algemeen niet aan contractsverlengingen. Bij mobiel gebeurt dat echter wel vaak. De meeste klanten kiezen ervoor om, als hun contractstermijn is afgelopen, het abonnement te verlengen. Dit betekent dat je een nieuw type abonnement bij ons uitzoekt en opnieuw een contract aangaat voor een of twee jaar.

We introduceren af en toe nieuwe abonnementen, zoals we voor mobiel eerder deze maand hebben gedaan. Dan kan het zijn, zoals bij jou het geval is, dat die nieuwe abonnementen voordeliger voor je zijn. Dat is hartstikke mooi, en we zien ook graag dat mensen dan dat abonnement afsluiten, of verlengen met dat abonnement. Maar dat hangt dan wel af van of er geen bestaande contractstermijn is. Je kunt maximaal 4 maanden voor het aflopen van de contractstermijn alvast verlengen. Maar als einde contract verder is dan dat, dan zit er helaas niets anders op dan afwachten.

Wat de vaste abonnementen betreft, die wijzigen over het algemeen jaarlijks. In de meeste gevallen niet heel substantieel. Alleen in 2017 wel. Op dat moment hebben we de keus gemaakt om de abonnementen zo in te steken dat een deel van de losse opties die eerst inbegrepen zaten er uit te halen. Zodat klanten zelf kunnen kiezen of ze die opties ook willen. Bij het Alles-in-1 Standaard abonnement van €68,50 zit Spotify en een telefoonnummer inbegrepen. Bij het Internet + TV abonnement van €61,50 niet meer. Daarom is dat abonnement goedkoper. Je betaalt dan €8,99 voor Spotify los, en €1 voor een telefoonnummer. Afhankelijk van of je dan ook gebruik maakt van Spotify/telefonie zou het wellicht uitkunnen om over te stappen naar de huidige variant van het abonnement.

Mocht je dit willen, dit kan je zelf in je MijnKPN aanpassen. Als je er meer vragen over hebt, of daar hulp bij zou willen, dan sta ik voor je klaar.

Wat betreft de mobiele abonnementen waar je vragen over hebt en internet toegevoegd zou willen hebben. Daarvoor moet ik de systemen induiken. Wat betekent dat ik meer gegevens nodig hebt. Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.