Beantwoord

Hoe kan ik het Advanced Internet profiel activeren?

  • 19 June 2023
  • 7 reacties
  • 2505 keer bekeken

Ik heb sinds 2 weken een KPN onbeperkt data abonnement. Hiermee wil ik graag gebruik maken van de APN advancedinternet echter lijkt het instellen van deze APN geen verschil te maken in de verbinding.

Maw ik krijg nog steeds IP adres A terwijl ik IP adres B zie op sites als myip.nl hetgeen duidt op het feit dat ik nog steeds mobiel data gebruik via een proxy.

Moet deze APN ook nog administratief worden gekoppeld aan mijn simkaart ?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 21 June 2023, 10:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @kshesq, welkom op het forum. Het wijzigen van de APN hoeft alleen op jouw toestel in de instellingen, er is geen andere instelling voor. Je kunt je toestel na het wijzigen nog even opnieuw opstarten, zodat de verbinding opnieuw wordt gemaakt.

Met die APN ben je minder goed beschermd, wij adviseren de APN "internet” te gebruiken.

Dankje voor je antwoord, ik zal dit icm herstart proberen.

Helaas werkt het niet. Ik krijg ook 2 verschillende WAN adressen te zien bij mijn verbinding en bij myip.nl

Dit duidt op het gebruik van een proxy.

Op mijn modem krijg ik 100.89.102.1xx en publiek zie ik 62.133.101.3

Dus ik blijf via een proxy verbonden ondanks mijn instelling APN advancedinternet

Reputatie 7
Badge +24

De simkaart is bedoeld voor in een mobiele telefoon. Probeert u het daarin eens. 

Ik heb wel meer topics gezien waarbij het in een router/modem niet werkt.

Voor een router/modem heeft KPN "mobiel internet":

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van de router?

Peplink MAX BR1 Mini LTE (HW3) 4G LTE M2M Router

Reputatie 7
Badge +24

Op mijn modem krijg ik 100.89.102.1xx ...

Dit is een ip adres uit Los Angeles. Ik snap echt werkelijk niet hoe dit mogelijk is. Maar ik heb zoiets in een ander topic ook gezien.