Beantwoord

Hoe lang duurt overstappen met mobiel naar KPN?

  • 22 March 2024
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Dit weekend krijg ik een nieuwe telefoon en wil graag overstappen van mijn huidige provider (simkaart), waarvan contract al is beƫindigd naar KPN E-sim. Hoe lang duurt het overstappen als je de bestelling op zo snel mogelijk hebt gezet?

icon

Beste antwoord door N.N. 23 March 2024, 12:57

Bekijk origineel

5 reacties

Je hebt rekening te houden met 1 maand opzegtermijn bij je huidige provider @SonnetjeĀ 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft bij de vorige provider het contract beĆ«indigd? Heeft u opgezegd?Ā 

Mijn contractduur van 2 jaar liep vanĀ 6 januari 2020 ā€“ 5 januari 2022 en is daarna stilzwijgendĀ doorgelopen. Ik heb het dus niet opgezegd en wil dit via nummerbehoud door KPN laten doen. Moet ik dan rekening houden met een maand opzegtermijn, of regelen zij dat onderling sneller?

Een maand opzegtermijn is in de regel standaard bij alle providers @SonnetjeĀ .

Je kunt er wel eerder vanaf, dan moet je je lopende contract openbreken, dat is al de moeite niet waard voor slechts 1 maand.

Je kunt van de overstapregeling met nummerbehoud gebruik maken met inachtneming van de maand opzegtermijn.

Dat kan technisch onderling misschien wel eerder, maar zo werkt het gewoon niet, alleĀ partijen hebben zich aan lopende contracten te houden.

Reputatie 7

Welkom op de community @Sonnetje, wat N.N. zegt klopt helemaal, Die maand opzeg termijn is bij alle providers, die is namelijk wettelijk geregeld. Die geldt dus altijd bij zo'n overstap en/of opzeggen van een mobiel abonnement.

Reageer