Beantwoord

Hoe werkt opzeggen van maandelijks opzegbaar abonnement als ik niet tevreden ben?

  • 18 April 2024
  • 6 reacties
  • 75 keer bekeken

Reputatie 1

Indien ik een maandelijks wijzigbaar mobiel abonnement afsluit op 1 mei.

Stel u voor: ik ben niet tevreden met het abonnement en annuleer het abonnement binnen 2 weken, wat gebeurt er op dat moment met het abonnement wat toch al 2 weken gebruikt is? Loopt dit abonnement dan door tot de maand om is?

Vriendelijke groet van Jon.

 

icon

Beste antwoord door Jonni 18 April 2024, 13:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Jonni 

Als je een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement afsluit bij KPN, kun je die op elk moment weer opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Dus stel je maandelijks opzegbaar abonnement start op 1 Mei, en je zegt op per 15 mei, dan loopt je mobiele abonnement nog door tot 15 juni wat dus je opzegtermijn betreft.

Je betaalt dan vanaf 1 mei tot 15 juni je abonnementskosten (en eventuele gebruikskosten) aan KPN.

Het eventueel opzeggen kun je het allerbeste telefonisch regelen met de klantenservice (0800-0402), dat gaat het snelst en je krijg ook direct een bevestiging daarvan per mail.

Reputatie 7
Badge +24

De eerste 14 dagen kunt u annuleren. Dan word het abonnement volgens mij per direct stopgezet. 

Een maandelijks opzegbaar abonnement kunt u later op elk gewenst moment opzeggen. Maar de eerste maand kan dat nog niet geloof ik.

Als u opzegt blijft het abonnement nog een maand actief. Daarna stopt het.

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Nick83 , zie deze quote van @Shyrin van KPN 

In de eerste maand van het abonnement kun je geen abonnementswijzigingen doorgeven, maar zeer zeker wel een opzegging van het abonnement. Mijn tip is om de opzegging telefonisch door te geven, dit is het snelste geregeld. Mijn collega's zijn telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 0800 0402.

In dit topic werd @Michel.uit.Arnhem hiermee gewezen op die foute aanname.

Reputatie 7
Badge +24

Ok @RBxx 👍

Dat vervolg van dat topic had ik dan weer gemist. 

Reputatie 1

Hartelijk dank voor de reacties.

Ik begrijp dat abonnement binnen 2 weken opgezegd kan worden, abonnement stopt eind van de maand.

Groet van Jon.

Reputatie 7
Badge +10

Nee @Nick83 , zie deze quote van @Shyrin van KPN 

In de eerste maand van het abonnement kun je geen abonnementswijzigingen doorgeven, maar zeer zeker wel een opzegging van het abonnement. Mijn tip is om de opzegging telefonisch door te geven, dit is het snelste geregeld. Mijn collega's zijn telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 0800 0402.

In dit topic werd @Michel.uit.Arnhem hiermee gewezen op die foute aanname.

 

Klopt @RBxx !

Het was een goede correctie, die ik mooi voor deze vraag kon gebruiken.
Zo zie je maar weer, je blijft altijd bij leren, ook als je providers hebt mogen werken.

Reageer