Hoge belkosten servicenummers

  • 26 July 2020
  • 23 reacties
  • 732 keer bekeken

Hoge belkosten service nummers . 
Zeer Vreemd. 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is daar vreemd aan?

Voor het gesprek écht begint hoor je de tariefmelding. Deze is gratis, je kunt dan nog zonder kosten de verbinding verbreken. Doe je dat niet dan begint de verbinding met het vermelde tarief.

Kosten 18xy infonummers: € 0,90 of € 1,00 per minuut. (tarief bepalen ze zelf)

Kosten 09 nummers: van 0,05 tot 2,00 bovenop het standaardbeltarief.

Zie ook ACM Consuwijzer over betaalde nummers.

En wikipedia over informatienummers.

Sorry nooit gebeld maar het is nu nog niet mogelijk om te zien welke nummers het zijn geweest . 
Pas bij de afrekening die nog moet binnen komen ..😉 

Nu staat er dat ik buiten de bundel heb gebeld . 
klopt niet dus zodra ik het na kan kijken ga ik KPN bellen . 
 

 

Er zijn genoeg nummers die niet binnen de bundel vallen.

Zoals nummers beginnend met 18….

En de nummers beginnend met 09 vallen deels onder de bundel: alleen “uw gebruikelijke belkosten" (verkeer) De rest wordt apart in rekening gebracht (dienst).

Bij oudere abonnementen valt in Nederland bellen (en sms-en) naar andere Europese nummers ook niet in de bundel.

Dat begrijp ik maar ik ga morgen bellen voor uitleg naar KPN .. of valt dat ook onder service nummer😔……. 

Het klopt in iedergeval niet . 
 

Hopelijk gaan we dit oplossen 

 

met vriendelijke groet 

Op de website staat het nummer Kpn gratis bellen helaas als je belt is dit nummer niet beschikbaar. 
0800 0105 

 

Zou graag KPN willen bellen zonder kosten. 
Heeft iemand het juiste nummer voor mij of een mailadres? 
Mijn dank 
 

 

Nu gebeld met 0800 0402 

pfff sturen zij een sms daar heb ik niks aan . 
 

Hoe zit nu??????? 

Help ik zou graag gratis willen bellen klantenservice in verband hoge rekening.. 

Tot nu toe lukt het mij niet ..  

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Waarschijnlijk is het enige wat je kan doen je volgende factuur afwachten.

Daar staan de nummer op en welke kosten nu kan men dat niet inzien.

Al je inlogt kan je enkel zien hoeveel kosten je extra heb gemaakt niet aan welke nummers.

 

Bellen naar dat nummer wat eerder genoemd is en aangeven dat je een medewerker wilt spreken dan krijg je iemand van de klanten service.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Skyy Het Voice Response System achter 0800-0402 stuurt jou op basis van wat je inspreekt een sms met een mogelijke verklaring/oplossing. Er volgt een stilte (2-4 sec) om jou dit te laten lezen. Hang niet op, blijf aan de lijn!! Na deze pauze wordt je vanzelf doorgeschakeld naar een medewerker.

Reputatie 7
Badge +24

Help ik zou graag gratis willen bellen klantenservice in verband hoge rekening.. 

Tot nu toe lukt het mij niet ..  

Tegen de computer zeggen dat je een medewerker wilt spreken. Of niets zeggen.

Reputatie 7

Hoi @Skyy, welkom op het forum. Er zijn verschillende servicenummers waar iets voor in rekening gebracht kan worden zoals je ziet, wat het voor jou is weet ik niet aangezien ik nog geen gegevens van je hebt. Ruud en Nick geven al aan hoe je via de klantenservice met een collega in gesprek kunt komen, is dat inmiddels gelukt? Als dat nog niet gelukt is kan ik ook kijken of ik voor je kan zien wat voor nummer het was, daarvoor kan je jouw forumprofiel helemaal invullen en daarna hieronder een seintje geven.

Wel ik heb gelukkig een medewerker aan de telefoon gehad zij zeggen dat het de belastingdienst is geweest het nummer wat ik volgend KPN hebt gebeld . 😳

Kom er niet onderuit .. 

Even het nummer opzoeken kom er op terug. 
 

vriendelijk BEDANKT voor het meedenken. 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Skyy

Een duur servicenummer van de belastingdienst? Dat is vreemd, die heeft 0800 nummers (gratis).

Hoe heb je contact gezocht?

Mogelijk ben je via Google terecht gekomen op een duur 0906 nummer van een commerciële partij zoals belastingtelefoon.nl , die zelfs claimt “De Belastingtelefoon maakt onderdeel uit van de Belastingdienst” om dat iets verder weer tegen te spreken.

Ze rekenen € 0,90 p/min voor deze “service” :confounded:. Je belt de belastingdienst gratis op 0800 0543.

Wie weet wat het telefoon nummer is van 

09008428 

hoge rekening gekregen

geen idee wat ik volgens kpn gebeld moet hebben .😳

vriendelijk bedankt 

 

Admin: berichten samengevoegd met bestaand topic

Ik heb het gevonden op internet kpn 

Dit klopt niet staat bij Kassa waarom laat u u klanten dan toch betalen ???????? 
 

Reputatie 7

Welkom terug @Skyy, ik kan er op dit moment nog niet zoveel over zeggen. In een eerdere reactie vroeg ik of je je forumprofiel kon invullen en ik zie daar nog niets staan. Zou je dat alsnog kunnen doen zodat ik met je mee kan kijken? Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt.

09008428 is van Theoriedigitaal, niet van Kassa. Theoriedigitaal is een webwinkel (voor rijexamens) en dat is hun KS nummer.

Bron: https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/TheorieDigitaal-B-V-_1201007 .

Het programma Kassa is alleen per e-mail bereikbaar. (zie bnnvara.nl)

Wie weet wat het telefoon nummer is van 

09008428 

hoge rekening gekregen

geen idee wat ik volgens kpn gebeld moet hebben .😳

vriendelijk bedankt 

 

Admin: berichten samengevoegd met bestaand topic

Hoi weet je al waar het nummer van is? Ik heb het namelijk ook!

Hoi weet je al waar het nummer 09008428 van is?

@Jdewij  Dat heb ik hier al vermeld. Net boven jouw reactie (…..)

Hoi weet je al waar het nummer 09008428 van is?

@Jdewij  Dat heb ik hier al vermeld. Net boven jouw reactie (…..)

Hoi weet je al waar het nummer 09008428 van is?

@Jdewij  Dat heb ik hier al vermeld. Net boven jouw reactie (…..)

 

Oja ik zie het. Bedankt PeterG

toch is het raar want ik heb dat nummer zekerweten niet gebeld. Ik kan zelfs zien dat ik op dat tijdstip een whats app gesprek had met familie….?!

Ik heb dit nummer ook zeker niet gebeld. Maar ben er wel een aanzienlijk bedrag voor in rekening gebracht. Ik heb mijn rijbewijs al jaren, en ben ook geen nieuwe aan het halen.

Dit staat op de factuur:

Servicenummers - dienst 
Gekozen nummer Datum Tijdstip Min €
0889911600 05 aug 13:36 4:36 0,000 
09008428 05 aug 13:42 27:52 25,080 

Het eerste is Swapfiets, dat klopt. Die heb ik gebeld. 

Kan het dat het eerste nummer mij heeft doorverbonden met het het tweede nummer? Buiten mijn toestemming om?

 

Ik heb dit nummer ook zeker niet gebeld. Maar ben er wel een aanzienlijk bedrag voor in rekening gebracht. Ik heb mijn rijbewijs al jaren, en ben ook geen nieuwe aan het halen.

Dit staat op de factuur:

Servicenummers - dienst 
Gekozen nummer Datum Tijdstip Min €
0889911600 05 aug 13:36 4:36 0,000 
09008428 05 aug 13:42 27:52 25,080 

Het eerste is Swapfiets, dat klopt. Die heb ik gebeld. 

Kan het dat het eerste nummer mij heeft doorverbonden met het het tweede nummer? Buiten mijn toestemming om?

 

ja dat kan. Het schijnt een doorstuur nummer te zijn maar ik heb daarvoor of na echt geen telelfoonnummer ingetoetst. Ik as op dat tijdstip aan het whats appen met mijn man en dat bewijs heb ik. Ik kan dat tijdstip terugzien. 
dat is toch vreemd! En kpn kan niet doen.