Beantwoord

Ik heb een overzicht nodig van een 0800 nummer dat ik gebeld heb

  • 23 April 2024
  • 14 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik heb een overzicht nodig van een bepaald telefoonnummer dat ik gebeld heb vanaf oktober 2023 tot en met deze maand (april 2024). Hoe kom ik daaraan?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 25 April 2024, 09:45

Bekijk origineel

14 reacties

Ter aanvulling: het gaat om een 0800 nummer (staat niet vermeld op mijn factuur)

Ik heb een overzicht nodig van een 0800-nummer dat ik gebeld heb vanaf oktober 2023 tot en met deze maand (april 2024). Hoe kom ik daaraan?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @marienvanwesten , staan die nummers niet meer in de belhistorie op je telefoon?

Gebelde nummers kan je verder alleen vinden op facturen uit MijnKPN die niet ouder zijn dan zes maanden. Langer mag KPN die gegevens niet bewaren i.v.m. de privacy regels. Daar zouden m.i. de 0800 nummers op moeten staan, maar ik kom er net achter dat ik geen 0800 nummers terugzie op mijn facturen.

Daar mag een KPN medewerker iets over zeggen, die hier in een dag of wat zal reageren.

Hoi @RBxx , inmiddels nog stukje historie op mijn mobiel gevonden inderdaad. Vind het wel vreemd dat 0800-nummers niet op de factuur staan.

Ik vermoed omdat 0800 nummers gratis zijn en dus niet gefactureerd worden.

Dank @Edu2020. Dat vermoeden heb ik nu ook. Wel vervelend want nu kan ik niet aantonen dat ik dat 0800-nummer recent vele malen heb moeten bellen. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik vermoed omdat 0800 nummers gratis zijn en dus niet gefactureerd worden.

Dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn. De factuur geeft alleen een overzicht van kosten.

Reputatie 7
Badge +21

Ik vermoed omdat 0800 nummers gratis zijn en dus niet gefactureerd worden.

Dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn. De factuur geeft alleen een overzicht van kosten.

Op je factuur kun je naast je abonnementskosten ook extra kosten zien. Denk aan verbruikskosten, (her)aansluitkosten, online aankopen, eenmalige kosten en herinneringskosten. Hieronder vindt je een overzicht van de verschillende kosten. 0800-nummers zijn gratis en daarom wordt er niets in rekening gebracht. Het nummer staat dan ook niet in de kostenspecificatie. 

  • Gesprekskosten:
    • Bellen/sms buiten de bundel.
    • Bellen/sms in het buitenland.
    • Gebeld worden in het buitenland.
    • Bellen naar betaalde servicenummers (09xx-nummers).
    • Internetverbruik in het buitenland (zonder buitenlandbundel).
    • Bestelde video's.
    • Betaalde sms-diensten.

Beste @Vikash van KPN , dank voor de toelichting. Hoe kan ik dan wel een overzicht van de door mij gevelde 0800-nummer krijgen?

Reputatie 7
Badge +6

Niet.

Reputatie 7
Badge +9

Wat ik dan wel raar vindt @Vikash van KPN  is dat ik (met onbeperkt bellen, dus gratis gesprekken) die gratis gesprekken wel op mijn factuur terug vindt. (Met 0 cent, zelf met drie cijfers achter de komma 😂) Waarom die dan wel, en 0800 nummers niet?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat zijn geen “gratis” gesprekken, maar "kosteloos”. Ze gaan ten laste van jouw (unlimited) bundel.

   * = Geheel of gedeeltelijk uit een bundel

zoals onderaan op de factuur staat. Dus een verschil met 0800-nummers die altijd gratis zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Wat ik dan wel raar vindt @Vikash van KPN  is dat ik (met onbeperkt bellen, dus gratis gesprekken) die gratis gesprekken wel op mijn factuur terug vindt. (Met 0 cent, zelf met drie cijfers achter de komma 😂) Waarom die dan wel, en 0800 nummers niet?

@RBxx geeft hierboven al het juiste antwoord, waarvoor dank! Waarom er drie cijfers achter de komma staan weet ik eerlijk gezegd ook niet. 😅

@marienvanwesten Helaas is er geen mogelijkheid voor KPN om een overzicht te versturen met daarop de door jou gebelde 0800-nummers vanuit KPN. Anders had ik je graag verder geholpen. 

Vraag uit belangstelling @marienvanwesten , waarom is het zo belangrijk voor je dat je een overzicht hebt van gratis nummers, er valt immers niets te declareren of mee te bewijzen?

 

Reageer