Beantwoord

Ik kan geen e-sim bestellen in de MijnKPN app

  • 20 April 2024
  • 10 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik heb recent een iPhone SE 2022 (A2782, iOS 17.4.1) aangeschaft en daarin de simkaart van mijn oude telefoon geïnstalleerd. Dat werkt. De simkaart is stokoud (nog uit de Telfort tijd!) en dus wil ik ze graag vervangen door een e-sim. De MijnKPN app (6.21.0) toont echter geen optie om een e-sim aan te vragen terwijl het toestel wel met e-sim kan werken.

De vraag is dus: hoe nu verder?

Groeten,
-Roger

 

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 20 April 2024, 13:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Roger63 

Welkom op het forum bij KPN.

De iPhone SE (3e generatie/2022) werkt inderdaad ook met een esim, daar kunnen we kort in zijn.
Het ligt waarschijnlijk aan het feit dat je nog onder de algemene voorwaarden valt van Telfort, en je nog een stokoude fysieke simkaart van Telfort in je bezit hebt.
Hierdoor kan het dus zijn, dat je momenteel niet via de Mijn KPN App een esim kunt aanvragen.

Ik raad je daarom ook aan, om vanmiddag even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt te gaan.
Daar kunnen ze dan direct voor jouw een esim aanvragen en installeren op jouw iPhone SE 2022, waarna je bellend (via de esim) de KPN winkel verlaat.

Via het KPN forum kunnen we jouw daarbij niet helpen.

Vergeet niet een geldige legitimatiebewijs mee te nemen, want daar wordt om gevraagd in de KPN Winkel!!

Roger zal wel over moeten naar het huidige kpn abonnement. Op een (oud) Telfort abonnement kan geen e-sim.

Mijn simkaart is van een voormalig Telfort prepaid abonnement dat bij de ontmanteling van Telfort is omgezet naar KPN prepaid. Ik ga binnenkort even langs bij een KPN winkel. Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Roger63 , het is nog steeds een prepaid?

Bij welke abonnementen kan ik e-sim gebruiken?

Bij alle mobiele abonnementen van KPN, zowel mét toestel als Sim Only zolang het toestel geschikt is voor e-sim. Het is niet mogelijk bij data-only abonnementen of prepaid.

bron: E-sim, jouw nieuwe simkaart voor meerdere devices | KPN.com

Je kan dus alleen naar een e-sim als je jouw prepaid omzet naar een KPN abonnement.

Reputatie 7
Badge +10

Mijn simkaart is van een voormalig Telfort prepaid abonnement dat bij de ontmanteling van Telfort is omgezet naar KPN prepaid. Ik ga binnenkort even langs bij een KPN winkel. Wordt vervolgd.

Hoi @Roger63 

Zoals mede forumlid @RBxx al schreef, kun je bij een KPN Prepaid aansluiting (nog) geen esim afnemen bij KPN, dat kan momenteel alleen bij de mobiele abonnementen bij KPN.
Heb je nog steeds een KPN Prepaid aansluiting, dan heeft het geen zin om langs een KPN Winkel te gaan, tenzij je jouw Prepaid aansluiting laat omzetten naar een sim only abonnement.

Wil je bij een Prepaid aansluiting willen blijven, en toch graag een esim op je iPhone SE willen activeren, dan zou je kunnen overstappen naar een Prepaid aansluiting van Simyo (ook onderdeel van KPN).

Die bieden namelijk wel een esim aan bij een Prepaid aansluiting!
Klik op de volgende link, om naar de Simyo Prepaid pagina te gaan: Kies je simkaart met beltegoed bij Simyo
Je behoud dan gewoon je huidige 06-nummer, door middel van nummerbehoud.
Algemene informatie Simyo Prepaid: Simyo Prepaid

Het eventuele beltegoed op je huidige KPN Prepaid kaart komt na de overstap te vervallen.

omgezet naar KPN prepaid

Prepaid ondersteunt geen e-sim. Bij geen enkele provider.

Fysieke sim werkt net zo goed. Mits het er wel een is die al 4G ondersteund. Een hele oude, ouder dan een jaar of 8, doet dat vaak niet.

Oeps, zie nu pas de andere reacties...

Dit verklaart alles (ik heb inderdaad nog steeds prepaid en die FAQ had ik gemist). Hartelijk dank voor jullie reacties en suggesties. Ik kan verder!

Reputatie 7
Badge +10

omgezet naar KPN prepaid

Prepaid ondersteunt geen e-sim. Bij geen enkele provider.

Fysieke sim werkt net zo goed. Mits het er wel een is die al 4G ondersteund. Een hele oude, ouder dan een jaar of 8, doet dat vaak niet.

Oeps, zie nu pas de andere reacties...


Hoi @PeterG 

Dit klopt dus niet! is inmiddels oud nieuws.

Bij Simyo kun je een Prepaid aansluiting afnemen met een esim.
Zie mijn vorige reactie, met daarin de links die daar naar toe verwijzen.

Ook Vodafone heeft inmiddels Prepaid waarbij je een esim kunt nemen.
Zie pagina van Vodafone: Prepaid simkaart/esim bij Vodafone

KPN zal er waarschijnlijk ook op termijn wel mee gaan komen.

Je kunt dit wel mooi gebruiken voor je eigen website, bedenk ik mij nu!
Dus ik help je er ook nog eens mee!

Ik ga eens even kijken waar ik die informatie kwijt kan. Waarschijnlijk 'kleine’ aanpassing van de pagina Mobiele Netwerken in NL.

Alinea toegevoegd aan https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/mobiele-telefonieinternet-netwerken-in-nederland/ , @Michel.uit.Arnhem .

Reageer