Mijn dochter (18 jaar) heeft vrijdag 12 juli jl. van haar eigen geld (ruim 800 euro!) een nieuw toestel, Iphone XR, gekocht in de KPN winkel in winkelcentrum Hilvertshof in Hilversum. Diezelfde middag heeft zij een reservekopie gemaakt van haar oude telefoon en de volgende dag had zij tijd om haar nieuwe toestel te installeren en de reservekopie over te zetten. Bij 'Hallo' zag zij al een zwarte vlek rechts onderin verschijnen, maar zij dacht toen dat het misschien nog wel weg zou gaan. De volgende dag zijn wij voor 3 weken met vakantie gegaan. De zwarte vlek bleek niet weg te zijn gegaan, dus was er duidelijk sprake van een fabrieksfout. De volgende dag, maandagochtend, 15 juli, heb ik direct vanuit Griekenland gebeld met KPN om de fabrieksfout te melden i.v.m. de 2 weken garantietermijn. Er is een aantekening van gemaakt in het systeem en we konden bij thuiskomst naar de winkel komen op het op te lossen. Woensdag 7 augustus ben ik met mijn dochter terug naar de winkel in Hilvertshof/Hilversum gegaan. Wat bleek, ondanks een duidelijke fabrieksfout en mijn telefoontje uit Griekenland, zegt KPN niets te kunnen doen, omdat wij niet binnen 2 weken terug zijn gegaan naar de winkel. Hoe dan????? Retourtje Griekenland-NL om even een nieuwe telefoon (waarvan je mag verwachten dat er niets aan mankeert) om te wisselen.......????? Er is toen een case aangemaakt in de winkel en gestuurd naar het hoofdkantoor. Vrijdag 9 augustus kregen we een telefoontje van het hoofdkantoor. Zelfde verhaal, we hadden binnen 2 weken naar de winkel moeten komen. HOE DAN? EN IK HEB DAAROM TOCH SPECIAAL GEBELD VANAF ONS VAKANTIEADRES?!
Wij zijn al meer dan 10 jaar een zeer goede klant van KPN met 5 mobiele abonnementen, maar KPN zegt niets te kunnen doen. Ja, de telefoon aanbieden ter reparatie voor 10 dagen, maar het is toch duidelijk een fabrieksfout?! Ik koop toch niet een nieuwe telefoon om hem meteen al te moeten laten repareren? Bovendien is mijn dochter vertrokken naar Groningen om te gaan studeren en heeft zij de komende weken haar telefoon hard nodig en kan zij hem niet 10 dagen missen. Een vervangend toestel behoorde ook niet tot de mogelijkheden (en wij hebben er geen een meer die het goed doet, vandaar dat we een nieuwe hebben gekocht........grrrr!!). Bovendien, en dat was écht de limit, adviseerde het hoofdkantoor om het bij de reisverzekering te proberen. KPN, DAT IS FRAUDE! DIT KAN TOCH NIET KPN?! WAT EEN WAARDELOZE SERVICE VOOR ZO'N GROTE ORGANISATIE......EN WAT EEN SLECHT ADVIES! JULLIE HEBBEN VAST WEL EEN REGELING VOOR DIT SOORT GEVALLEN?!
Beste antwoord door Bart_
Bekijk origineel