Beantwoord

Kan 5GB bundel sinds vandaag niet meer aanvragen

  • 19 May 2022
  • 18 reacties
  • 382 keer bekeken

Gister 18 mei 2022 kon ik een bundel van 5GB aanvragen, vandaag 19/5/22 biedt KPN alleen nog maar 1 GB bundels aan. Is er een storing ?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 20 May 2022, 12:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Andre.L ,

Gevonden op de website : 

In NL en de EU hebben we deze extra bundels:

  • 1 GB/min/sms Extra Bundel voor €7,99
  • 3 GB/min/sms Extra Bundel voor €8,99
  • 5 GB/min/sms Extra Bundel voor €9,99
  • Onbeperkt bellen bundel voor € 3,99

 

Voor de 5GB-bundel : Sms 5GB AAN naar 1266

Uw ingevoerde code is niet herkend. Probeer het nog een keer.

Reputatie 7
Badge +28

OK, geen idee dan. Dan is er kennelijk een storing. Of de website is nog niet aangepast. 

Voor nu kan je het beste telefonisch een 5gb bundel aanvragen. Bij de klantenservice  kunnen ze deze voor jou aanzetten via 0800-0402. 

Zojuist telefonisch contact gehad met de klantenservice omdat ik hetzelfde probleem heb. Het probleem is niet bij kpn bekend. Het is telefonisch ook niet mogelijk om de bundel alsnog aan te zetten. Ook via sms is het niet mogelijk. Hopelijk lezen ze mee en wordt het alsnog opgelost. 

Ook ik kan alleen 1 gb aanzetten. 5 GB lukt niet sinds gisteren. Erg vervelend. Kan kpn dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +28

OK, ik heb het antwoord ontvangen vanuit KPN. (Vers van de pers...) 

 

Er is besloten om de 3GB en 5GB bundels uit te zetten. Men kan kiezen voor de Extra bundel van 1GB of overstappen naar Unlimited.

 

Overstappen naar Unlimited kan via Mijn KPN of via 0800-0402.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal! 

Nee, er is geen sprake van een storing:
Wij bieden de Extra Bundels van 3GB en 5GB niet meer aan.

Er is vanaf nu een keuze uit een Extra Bundel van 1GB of het abonnement kan aangepast worden naar een Unlimited abonnement. Met Unlimited Data van KPN heb je onbeperkt mobiel bellen en smsen en beschikking over onbeperkt internet en in de EU krijg je 25GB per maand. 
Het wijzigen van het abonnement kan eenvoudig via de MijnKPN app of onze klantenservice.

Erg jammer dat het zonder correspondentie zomaar verdwijnt. 

Reputatie 7
Badge +16

Snap ik, @Andre.L! 😣

Dit signaal hebben wij ook intern doorgegeven. Daar schiet je nu voor nu niets mee op, maar ik hoop dat dit wel meegenomen kan worden bij toekomstige wijzigingen. 

Als ik mijn bestaand abbo wil omzetten naar unlimited dan ben ik duurder uit als een nieuw abbo

 

man man man

Als ik mijn bestaand abbo wil omzetten naar unlimited dan ben ik duurder uit als een nieuw abbo

 

man man man

@Andre.L . Eh, mogelijk. 

Maar hoe duur was je nu elke maand uit met je abonnement + elke maand de 5 GB bundel van 9,99 erbij. Die moet je wel meerekenen natuurlijk 😉.

Je hebt natuurlijk überhaupt een te klein abonnement als je elke maand de extra bundel erbij moet doen, hè.

Dit was de eerste keer dat ik een 5gb bundel nodig had. En ik bestelde hem ook nog net 1 dag te laat. 

Je hoeft niet per sé meteen naar onbeperkt. Ik ben zelf van 2 GB naar 5 GB gegaan enkele maanden geleden. Ik heb Hussel, dus dat kan gewoon in een lopend abonnement.

Ik ben erg teleurgesteld in kpn. Al meer dan 15 jaar een abonnement en dan zonder mededeling zomaar deze actie. Ik heb een abonnement van 20 mb en wil in het buitenland kpn tv kunnen kijken. Heb daarvoor canalplus opgezegd. Ik ga me oriënteren naar een andere provider! 

Ik heb een abonnement van 20 mb

Hoi, @Saskia Otten . Ik denk dat je 20 GB bedoeld. Overigens bestaat mb (kleine letters) ook niet. Het is Mb/s (snelheid) of MB / GB (hoeveelheid).
Je bundel is in de hele E.U. geldig.

wil in het buitenland kpn tv kunnen kijken. Heb daarvoor canalplus opgezegd. Ik ga me oriënteren naar een andere provider!

Alleen een andere mobiele provider zou dan voldoende zijn. De KPN iTV app kan je ook via andere mobiele providers in Nederland en het buitenland (E.U.) gebruiken.

Zo'n koopbundel gebruiken om tv te krijgen is een relatief dure '’grap'’.

Ik ben er ook niet blij mee. Had de 3 GB bundel in mijn hoofd altijd achter de hand voor tijdens een (korte) vakantie bijvoorbeeld. Maar goed; had laatst een week een riviercruise en kon zelfs ruimschoots m'n 5 GB via het Hotspot ook nog delen met 2 kennissen. Tijdens de cruise hebben we wel nauwelijks tv gekeken. 

Als ik nu 1 of 2 x per jaar 2 of meer extra GB's nodig heb jaagt kpn me wel HEEL ERG OP KOSTEN. 2 of 3 x 7,99 is wel heel wat meer dan 3 GB voor 8,99 of 5 GB voor 9,99.
Zeer KLANTONVRIENDELIJKE actie van kpn. Je zou bijna zeggen dat de overvaltechniek opzettelijk is toegepast.

 

Ik ben er ook niet blij mee. Had de 3 GB bundel in mijn hoofd altijd achter de hand voor tijdens een (korte) vakantie bijvoorbeeld. Maar goed; had laatst een week een riviercruise en kon zelfs ruimschoots m'n 5 GB via het Hotspot ook nog delen met 2 kennissen. Tijdens de cruise hebben we wel nauwelijks tv gekeken. 

Als ik nu 1 of 2 x per jaar 2 of meer extra GB's nodig heb jaagt kpn me wel HEEL ERG OP KOSTEN. 2 of 3 x 7,99 is wel heel wat meer dan 3 GB voor 8,99 of 5 GB voor 9,99.
Zeer KLANTONVRIENDELIJKE actie van kpn. Je zou bijna zeggen dat de overvaltechniek opzettelijk is toegepast.


ik heb een 10Gb bundel, nu had ik voor de eerste keer 5Gb extra nodig. Dus KPN jaagt mij ook flink op kosten. 5x8euro = 40,- terwijl ik 1 dag eerder voor 10,- klaar was geweest.

Ik zou dan niet meteen 5 x die 1 GB bundel nemen. Maar eerst bv 2 x. En bv i.i.g. geen tv kijken. Dat heb ik tijdens m'n vakantie ook niet gedaan. Weekje zonder TV, Netflix, e.d. gaat prima.

Was wel zo netjes geweest als KPN de gebruiker hier van tevoren over had ingelicht. Zit nu nu bijna zonder en heb het abonnement aangepast maar moet daar nog 3 weken op wachten.

Niet erg klantvriendelijk.