Vraag

Kan ik de overstap naar andere provider vervroegen?

  • 8 June 2023
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Hallo, 26 mei stap ik over naar een andere provider. Alleen ben ik dan in het buitenland. Kan ik mijn overstap vervroegen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Waarschijnlijk niet, maar al zou dat kunnen, dan moet u sowieso bij die andere provider zijn en niet hier.

26 mei is vanaf nu over een jaar. 😯

Je bedoelt denk ik juni.

Je nieuwe provider regelt alles als je met nummerbehoud overstapt. Voor uitstel zul je dus ook daar moeten zijn.

Meestal is het: order annuleren en later nieuwe doen. 

Vervroegen is echt nooit mogelijk. In verband met de maand opzegtermijn bij de latende provider. 

Vervroegen is echt nooit mogelijk. In verband met de maand opzegtermijn bij de latende provider. 

Vervroegen kan ook via de nieuwe provider. De maand opzegtermijn is n.l. iets administratiefs iets wat betekent dat je nog wel de kosten van het abonnement moet betalen ook al is je verbinding reeds actief bij de concurrent.

Als je wilt kan je zelfs binnen een looptijd van één jaar, na 6 maanden al vertrekken naar een andere provider. MAAR Je bent dan wel gewoon voor de resterende 6 maanden abonnementskosten verschuldigd.

Sowieso gaat iedere communicatie via de nieuwe provider wanneer je eerder of later naar hen wilt overstappen. Een oude provider heeft n.l. geen invloed op het moment wanneer de glasvezel eventueel wordt om geprikt en een eventuele monteur langs moet komen.

 

Dank je wel, het is opgelost. Moest het idd bij de nieuwe provider wijzigen!