Beantwoord

Kan ik VSCAN (sms) bestelling annuleren?

  • 27 April 2024
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

Voor mijn reis naar Amerika had ik VSCAN 10 aan gesmst naar 1266. Toen ik aan kwam in New York gisteren, kreeg ik de gebruikelijke smsjes over de tarieven met het bericht als je wel voordelig mbs wil SMS dan VSCAN 10 AAN. Moe van de reis kon ik niet terug vinden of mijn bestelling nou goed gekeurd was. Ik had namelijk niet aan met hoofdletters. Dus toen heb ik perongeluk nog een keer 10 mbs besteld. Wat veel te veel is voor de dag die ik hier zit.

 

De bestelling van gister wil ik dus annuleren zonder te moeten bellen. Hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 30 April 2024, 10:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan volgens mij pas over een maand als blijkt dat de bundel daadwerkelijk niet gebruikt is. Maar een KPN medewerker moet hier maar even wat meer duidelijkheid over geven.

Volgens Europese wetgeving mag je altijd binnen 14 dagen een bestelling annuleren. Staat alleen dus nergens aangegeven hoe dat kan.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens Europese wetgeving mag je altijd binnen 14 dagen een bestelling annuleren. Staat alleen dus nergens aangegeven hoe dat kan.

Dat geldt niet overal voor. Dit kunt u niet annuleren. 

Reputatie 7
Badge +10

Volgens Europese wetgeving mag je altijd binnen 14 dagen een bestelling annuleren. Staat alleen dus nergens aangegeven hoe dat kan.

 

Hoi @Lisa92144 

Dit is niet helemaal waar, je hebt niet in alle gevallen een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, al denken veel mensen van wel.

Via de volgende link, kom je op de pagina van toezichthouder ACM waar alle ins en out worden vermeld over de wettelijke bedenktijd, ook wat er wel en niet onder valt.

Wettelijk bedenktijd van 14 dagen (Bron. ACM)

Daarnaast staat het ook op de pagina van annuleren/wijzigen van KPN:

  • De bedenktijd van 14 dagen geldt niet altijd. Dit verschilt per dienst. We laten je tijdens het bestelproces weten of deze bedenktijd geldt.

En zover ik weet, geldt er geen bedenktijd bij het aanschaffen van een buitenlandbundel, omdat je daar namelijk direct gebruik van kunt maken.

Reputatie 7
Badge +17

Wat @Michel.uit.Arnhem zegt, klopt helemaal. Je hebt geen bedenktijd op de aanschaf van een bundel.

Maar ik snap ook dat je niet wilt betalen voor iets wat je niet gebruikt. Daarom wil ik voorstellen om telefonisch contact met ons op te nemen als je de volgende factuur ontvangen hebt. We kunnen dan nakijken of je de bundel hebt gebruikt of niet. En dan kunnen we samen kijken naar een passende oplossing.

Reageer