Beantwoord

kids sim abonnement in Frankrijk

  • 21 July 2020
  • 34 reacties
  • 970 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Wij zijn in de Ardèche, elk netwerk geprobeerd…. maar nu dus bij Orange F (maar daar had ze dus al die tijd wel de mogelijkheid om mee te bellen, alleen geen 4G). Ik zelf wel dus...

helaas was het van korte duur… niets veranderd, maar geen 4G meer...

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Vreemd dat het eerder niet lukte op dit netwerk en nu wel. Maar fijn om te lezen dat je dochter nu in ieder geval ook gewoon weer data kan gebruiken. 

Helaas was dit door voor korte duur (paar uurtjes)...

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Excuus, ik zie dat ik je vorige reactie gemist heb. Vreemd dat het nu weer weg is. Is er toevallig een mogelijkheid de simkaarten eens te wisselen? Mocht het probleem meeverhuizen naar het andere toestel dan zou het in de simkaart kunnen zitten, mocht er op het andere toestel wel data gebruikt kunnen worden dan zou het aan het toestel kunnen liggen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Ik heb niets meer van je gehoord, is er probleem ondertussen wellicht opgelost of ben je weer in Nederland? 

Kleine update: in de Vogezen had ze een prima netwerk met 4G, in Luxemburg en België geen enkel netwerk. In Nederland wel weer prima. 
Ik heb zelf nergens problemen gehad. Aangezien ze af en toe wel 4G had, denk ik niet dat dit aan het toestel ligt. Hoe nu verder voor een volgende vakantie?

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Erg bijzonder dat het in het ene land wel lukt en het andere niet. Natuurlijk is de dekking niet in alle landen gelijk en zul je niet overal 4G hebben, alleen zou je natuurlijk wel moeten kunnen verbinden met een netwerk. Voor de volgende vakantie zou geprobeerd kunnen worden om de APN instellingen van het toestel even aan te passen. Hoe je dit doet vind je hier. In de instructie staat dat er bij APN internet moet staan, dit zal in de meeste gevallen ook gewoon werken. Mocht je toch geen verbinding krijgen zou je hier ook "portalmmm.nl" kunnen invullen en dan handmatig naar een netwerk kunnen zoeken. Mocht het hiermee niet opgelost zijn dan hoor ik het graag, maar ik verwacht dat het op deze manier moet gaan werken. 

Dit heb ik ook al geprobeerd en werkte helaas niet.

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Dan zou het voor de volgende keer toch mooi zijn als de sim in een ander toestel getest kan worden. De instellingen op het netwerk zijn voor beide simkaarten namelijk gelijk, dit heb ik gecontroleerd. Als je zelf dus wel goed bereik had maar een andere KPN simkaart niet dan moeten we een aantal dingen uitsluiten om vast te kunnen stellen waar het probleem zit. Aangezien de instellingen op het netwerk en de instellingen in het toestel aangepast zijn is een kruistest (het testen in een ander toestel) een goede test.Â