Vraag

Klacht klachtenafdeling en klantenservice

  • 4 August 2023
  • 8 reacties
  • 275 keer bekeken

Badge

Op 25 juli heb ik een verlenging van mijn mobiele abonnement bij KPN gedaan, inclusief nieuwe mobiele telefoon. Toen ik dit online wilde doen, zag ik een verkeerd adres in het bestelformulier staan. Ook dit is een fout van KPN. Zij hadden 1,5 jaar geleden al telefonisch mijn adres moeten wijzigen. Dit is voor het grootste gedeelte ook gebeurd, maar niet bij de ‘klantkaart'.  Ik heb toen telefonisch contact gezocht met KPN. Bij drie verschillende medewerkers heb ik telefonisch gecheckt en zij hebben het nog gedubbelcheckt bij andere medewerkers of de telefoon wel op het juiste adres aan zou komen. Zij hebben mij allen verzekerd dat het slechts een formaliteit betrof en het toestel absoluut op mijn adres bezorgd zou worden. Vervolgens het abonnement inclusief toestel besteld. Om 22:00 kreeg ik een mail van PostNL. Het toestel zou bezorgd worden op mijn oude adres. Door PostNL is er een fout gemaakt door het pakje zonder identiteitsbewijscheck af te leveren. (notabene ook nog bij de buren) De persoon waar het pakje is afgeleverd weigert om het pakketje af te geven. 

Vervolgens heb ik uren telefonisch contact gehad met KPN en PostNL. NIEMAND kan mij hiermee verder helpen. Er komt op geen enkele manier een oplossing. Niemand heeft hiervoor bevoegdheden. Iedere medewerker geeft een ander advies, maar tot op heden ben ik niet verder gekomen in anderhalve week tijd. Politie inschakelen heeft geen zin. Ik krijg het advies van de politie om mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Bij KPN krijg ik alleen studenten aan de lijn die met foutieve informatie komen. 
 

Na dagen wachten heb ik contact gehad met klachtenafhandeling van KPN en hier kreeg ik de meest onbeschofte medewerker aan de telefoon. “Ik moet begrip hebben voor de situatie en de protocollen van KPN’. De man vroeg ook nog wat me zo triggerde aan zijn antwoord. In ieder geval wederom geen oplossing. Na zo'n 18 uur telefonisch contact met KPN, waarvan ik er minimaal 9 in de wacht heb gestaan, heb ik geen idee meer waar ik geholpen en vooral ook gehoord kan worden. 

Een klacht indienen via de website duurt 10 werkdagen voor er een reactie komt. Inmiddels heb ik al vier klachten ingediend bij de telefonische helpdesk van KPN. Dit duurt vijf werkdagen, maar levert ook niets op. 

Het wordt fout op fout op fout en niemand die iets voor me kan betekenen. Hoe kan ik iemand van KPN spreken die wel bevoegdheden heeft om op een fatsoenlijke manier hun klant te woord te staan en te komen met een oplossing?

 

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Inge 81 en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai.

Kan me voorstellen dat deze situatie de nodige frustratie oplevert dus goed dat je ook via deze weg aan de bel trekt. We zijn inmiddels een paar dagen verder, heb je nog iets gehoord of is er nog iets in de situatie veranderd? Hoe vaak hebben mijn collega's van de klachtenafhandeling hier contact met je over opgenomen? Ik kan in ieder geval alvast kijken of er nog een openstaande klacht is en of ze je hier nog voor gaan bellen. Zou je in dat geval je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Badge

Helaas nog geen enkele vooruitgang. Mijn forumprofiel is ingevuld.

Reputatie 7
Badge +12

Helaas nog geen enkele vooruitgang. Mijn forumprofiel is ingevuld.

Bedankt voor het invullen van je forumprofiel @Inge 81. 

Ik zie dat de klachtenafdeling jouw casus in behandeling heeft en de persoon die je klacht in behandeling heeft, neemt deze week nog contact met jou op. Ik heb de klacht zelf ook doorgenomen en snap de urgentie, geen leuke situatie dit, allesbehalve. Ik kan je vanaf hier niks anders vragen dan dit af te wachten @Inge 81. Wil je hier nog laten weten wat hier verder uit is gekomen en of dat jullie tot een goede oplossing zijn gekomen?

Slechte service van kpn gelijk aan het kijken om over te stappen ze blokkeren gelijk bij een hoger verbruik je abonnement net bevallen kan geen 0900 nummers bellen bel je er heen ja eerst je factuur betalen terwijl deze voor de 21ste betaald moet worden hele slechte service

Babke2412

Wij wonen in het buitengebied van Veldhoven

Sinds 5 OKTOBER 2024 ligt bij mij en meerdere straten alles eruit. Internet, tv en vaste telefoon Wij hebben een zaak en vaste telefoon is een must. Na een week een dongel gekregen die wanneer mensen in de omgeving het internet gebruiken zeer traag is. Het noodpakket voor de tv bevat maar 34 zenders . Waardeloos , valt geregeld uit. Een Franse expat werkte aan huis en dat kan dus niet meer.

Mij tweeling zusje en haar man zijn zondag 8 januari overleden. Wij waren niet te bereiken en zondagavond laat kregen we dit dramatische bericht te horen.

Hierdoor moesten wij onze GSM vaak gebruiken, waardoor ik een paar keer data bij moest laten schrijven

Voor de duidelijkheid, dit duurt al bijna 4 weken. we krijgen niet te weten war er aan de hand is. Het is duidelijk dat door de intrieste gebeurtenis ik op het randje van een zenuwinzinking zit. Ik voel mij gegijzeld. Ziggo kan glasvezel verzorgen maar dat kost ons € 9000.

Wij moeten rustig afwachten want ze zijn er aan bezig. Op mijn KPN site staat er dat er 2 storingen zijn en meerde keren per dag veranderd de tijd dat de storing opgelost is.

Niemand kan mij zeggen wanneer de storing is opgelost. We worden aan het lijntje gehouden en bedrogen.

Ik wil weten wanneer het klaar is. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Babke en welkom hier op ons forum.

Ontzettend stil ben ik na het lezen van je bericht. Wat moet dat ontzettend heftig zijn wat je hebt meegemaakt, ik denk niet dat ik daar de juiste woorden voor kan vinden. Gezien de situatie snap ik dan ook maar al te goed dat je graag wil weten wanneer alles klaar is, logisch ook. Ik weet alleen niet of ik je hierin van een concreet antwoord kan voorzien; soms zijn storingen dusdanig complex dat daar op een bepaald punt nog niks over gezegd kan worden. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat er moet worden gegraven waar weer vergunningen voor nodig zijn. Ik heb verder nog geen gegevens van je maar wil wel graag voor je kijken wat ik kan achterhalen met betrekking tot de voortgang. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Gisteren is de aansluiting van glasvezelkabel geraakt. Hierna kwam snel een monteur die zei dat hij dit niet kon maken en een andere monteur ingepland zou worden. Helemaal prima, dit is gebeurt voor meteen de dag erna  vrijdag 8:00 uur (hierdoor zou ik geen noodpakket nodig hebben).
Echter nu is het vrijdag 9:00, word gebeld dat de monteur niet meer komt (komt pas maandag). Wel een noodpakket besteld, maar kan 2 werkdagen duren. Dus nu zowieso het hele weekend zonder internet, tv, radio etc. En dit terwijl ik morgen vanuit thuis moet werken en 2 jonge kinderen heb rond rennen

Badge +19

@Keffff als je een mobiel abonnement hebt bij kpn zijn er mogelijkheden om een grote bundel te krijgen. Daarvoor zou je bij de klantenservice 0800-0402 moeten zijn. 

Reageer